Milujete třicátá léta, ale nemáte finance, prostor nebo čas na pořízení a udržování veterána? Takových lidí by se na světě našlo jistě mnoho, ovšem jen málo z nich dožene svou vášeň až po stavbu vlastního automobilu ve stylu Art Deco. Před časem se ale jeden takový objevil v inzerci a rozhodně stojí za trochu pozornosti. K jeho stavbě totiž bylo kromě několika amerických klasik využito i německé kupé pro kadeřníky.
Naprosto jedinečný automobil, který dostal název Corvette Bella Elan, vznikl na základě Chevroletu Corvette z roku 1998, ovšem většina jeho karoserie prošla tak výraznými úpravami, že by na to bez nápovědy nejspíš nikdo nepřišel. Jak totiž prozrazuje prodejce v inzerátu vystaveném na eBay, na voze je celá řada prvků z jiných automobilů rozdílných značek.
Základem se tedy stala americká klasika v podobě modelu Corvette, ovšem ani z té bychom tady toho mnoho nenalezli, neboť podvozek dostal zcela nový rám. Kabina pochází z onoho výše zmíněného auta pro kadeřníky, tedy Audi TT a boční lemy kol pochází z Chevroletu vyrobeného v roce 1937.
Aby těch součástek nebylo málo, můžeme ještě zmínit, že například zadní lampy pocházejí z Chevroletu Corvette ročník 1958. Sestavení vozu zabralo společnosti MJC Cars přes 6 000 hodin, tedy cca 250 dnů. po sestaví ale vůz dostal ještě zlatý metalický lak, díky kterému připomíná zdařilou francouzskou klasiku.
O výkonu se prodejce v inzerátu nezmiňuje, ovšem podle webu Motor1, který na inzerát upozornil, se pod kapotou Corvette z tohoto roku ukrývá pohonná jednotka s označením LS1. Zjednodušeně řečeno se bavíme o 5.7 litrovém benzínovém motoru V8, který produkoval okolo 345 koní.
Jedním z nejpůsobivějších kroků úpravce se však stalo rozhodnutí použít pro vůz kabinu z Audi TT. Díky použití velkého množství dřevěných doplňků a klasického dřevěného volantu se totiž kabina vozu zbavila svého německého nádechu a celkem ladí ke zbytku vozu. Přitom vůz neztratil nic ze své praktičnosti - nechybí elektrická okna, centrální zamykání, elektrická sedadla, klimatizace, tempomat, klasické 1 DIN rádio nebo CD přehrávač.
Corvette Bella Elan bude na eBay vystaven do 25. září a jeho vyvolávací cena je 27 500 dolarů, tedy téměř 600 000 korun. U automobilu, jehož stavba zabrala 6000 hodin, se nedivíme. Jen by nás zajímalo, jestli se najde takový milovník Art Deco, která bude skutečně ochoten tyto finance za tento vůz utratit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?