Volkswagen Amarok je velice zdařilým pick-upem, který si získává přízeň odborné i široké veřejnosti. Jeho pokročilé dovednosti sice využije v praxi jen málokdo, ovšem na světě se najdou i tací, kterým jeho schopnosti zkrátka nestačí. Australská společnost Six Wheel Conversions se proto s požehnáním automobilky pustila do bláznivé přestavby.
Tahle společnost, která je zaměřená na stavbu vozidel s více nápravami, má skutečně bohaté zkušenosti. Podle Motor1.com už má totiž na svědomí přes 1200 upravených vozidel, mezi které spadají Nissany Navara, Fory Ranger i různá Isuzu.
Ono požehnání od automobilky pak znamená, že speciálně upravené exempláře budou oficiálně schváleny australským zastoupením automobilky, která je současně nabídne v některých svých dealerstvích a poskytne na ně určitý druh záruky.
Upravený model bude vždy disponovat praktičtější kabinou pro pět pasažérů, neboť jiný typ Amaroku se do Austrálie nedováží. Technicky by však zřejmě bylo možné nechat upravit model i s jednoduchou kabinou.
Co se pohonu týče, musíme poněkud upravit naši malou chybu v titulku. Úprava sice vozu přidá jednu nápravu, ale ta nebude poháněná, takže výsledná konfigurace zní 6x4. I tak se ovšem přidání nápravy výrazně promítne do schopností vozu. Místo původních 3.5 tuny totiž nyní utáhne 4.5 tuny a na korbu se vyjde 1.7 tuny nákladu.
Lidé, kteří nemají pick-up jen kvůli životnímu stylu, pak jistě ocení i nárůst zadní ložné plochy. Ta se totiž z původních 1.55 metru zvedne na 2.4 nebo 2.6 metru, podle přání zákazníka. Její výška by navíc měla klesnout o cca 30 cm, což má výrazně usnadnit nakládání a vykládání nákladu.
Pod kapotou šestikolového Amaroku se má ukrývat 3.0 litrové TDI V6 o výkonu 165 kW (224 koní) nebo 180 kW (245 koní), které dokáže nabídnout až 550 Nm točivého momentu.Okolo října má pak do Austrálie dorazit i nejmodernější naftová V6, která produkuje až 190 kW (285 koní) a 550 Nm.
A cena? 79 000 australských dolarů, tedy cca 1.3 milionu korun. Vzhledem ke skutečnosti, že se stroj vyvíjí v Austrálii, je však krajně nepravděpodobné, že bychom se ho mohli dočkat i v Evropě či jinde ve světě. Nabízí se ale možnost, že přestavba inspiruje další společnosti, které se o něco podobného pokusí. Z Amaroku by se tak mohl stát ještě výkonnější, praktičtější a univerzálnější stroj s širším využitím.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.