Volkswagen Amarok je velice zdařilým pick-upem, který si získává přízeň odborné i široké veřejnosti. Jeho pokročilé dovednosti sice využije v praxi jen málokdo, ovšem na světě se najdou i tací, kterým jeho schopnosti zkrátka nestačí. Australská společnost Six Wheel Conversions se proto s požehnáním automobilky pustila do bláznivé přestavby.
Tahle společnost, která je zaměřená na stavbu vozidel s více nápravami, má skutečně bohaté zkušenosti. Podle Motor1.com už má totiž na svědomí přes 1200 upravených vozidel, mezi které spadají Nissany Navara, Fory Ranger i různá Isuzu.
Ono požehnání od automobilky pak znamená, že speciálně upravené exempláře budou oficiálně schváleny australským zastoupením automobilky, která je současně nabídne v některých svých dealerstvích a poskytne na ně určitý druh záruky.
Upravený model bude vždy disponovat praktičtější kabinou pro pět pasažérů, neboť jiný typ Amaroku se do Austrálie nedováží. Technicky by však zřejmě bylo možné nechat upravit model i s jednoduchou kabinou.
Co se pohonu týče, musíme poněkud upravit naši malou chybu v titulku. Úprava sice vozu přidá jednu nápravu, ale ta nebude poháněná, takže výsledná konfigurace zní 6x4. I tak se ovšem přidání nápravy výrazně promítne do schopností vozu. Místo původních 3.5 tuny totiž nyní utáhne 4.5 tuny a na korbu se vyjde 1.7 tuny nákladu.
Lidé, kteří nemají pick-up jen kvůli životnímu stylu, pak jistě ocení i nárůst zadní ložné plochy. Ta se totiž z původních 1.55 metru zvedne na 2.4 nebo 2.6 metru, podle přání zákazníka. Její výška by navíc měla klesnout o cca 30 cm, což má výrazně usnadnit nakládání a vykládání nákladu.
Pod kapotou šestikolového Amaroku se má ukrývat 3.0 litrové TDI V6 o výkonu 165 kW (224 koní) nebo 180 kW (245 koní), které dokáže nabídnout až 550 Nm točivého momentu.Okolo října má pak do Austrálie dorazit i nejmodernější naftová V6, která produkuje až 190 kW (285 koní) a 550 Nm.
A cena? 79 000 australských dolarů, tedy cca 1.3 milionu korun. Vzhledem ke skutečnosti, že se stroj vyvíjí v Austrálii, je však krajně nepravděpodobné, že bychom se ho mohli dočkat i v Evropě či jinde ve světě. Nabízí se ale možnost, že přestavba inspiruje další společnosti, které se o něco podobného pokusí. Z Amaroku by se tak mohl stát ještě výkonnější, praktičtější a univerzálnější stroj s širším využitím.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.