Znáte ty vtipy o automobilech, které mají tak velké turbo, že nasává i trávu, děti a malá zvířátka kolem cest? Snad všichni jsme se smáli, když jsme to poprvé slyšeli, nicméně tohle turbo si skutečně dokázalo přitáhnout pohozený hadr, se kterým následně spáchalo jistou formu technické sebevraždy.
Snad každý z nás, kdo má k dispozici vlastní garáž nebo dílnu, by v ní chtěl mít pořádek. Pokud ale pracujete na autech, pořádek se jednoduše udržovat nedá. Stále se někde válí nářadí, hadry, díly, součástky, atd. Tohle video vás ale nejspíš přesvědčí, že pořádek se skutečně vyplatí udržovat.
Bohužel nevíme kdy nebo kde bylo tohle video natočeno, nicméně jeho obsah v podstatě ani nepotřebuje komentář. Neznámý mladík se snaží změřit výkon masivně upraveného automobilu na válcové zkušebně výkonu, ovšem jakmile jeho masivní trubo skutečně zabere, z nedaleké tiskárny se zvedne kus hadru a zamíří si to přímo do turba.
Z videa je přitom poměrně dobře patrné, že stolek s tiskárnou, na které byl hadr odhozený, jen od automobilu vzdálen minimálně metr, možná metr a půl. Turbo přesto dokázalo vygenerovat takový podtlak, že si hadr přisálo. A protože ústí turba nic nechránilo, došlo k nasátí.
Krátce poté došlo k zlověstné změně zvuku a řidič pravděpodobně sundal nohu z plynu. Jaké následky vůz utrpěl bohužel nevíme, nicméně samotné turbo bude rozhodně na odpis. Mnozí komentující pak upozorňují, že kromě jiného by mohlo dojít ještě k poškození hlavy, ventilů a přinejhorším i některých válců.
Další komentující pak upozorňují, že k žádné katastrofě by nemuselo dojít, kdyby majitel vozu použil u turba vzduchový filtr, případně tzv. "turbo guard", což je malá mřížka před turbodmychadlem, která neomezuje množství nasávaného vzduchu, ale rozhodně by zabránila, aby se do turba dostal hadr či cokoliv podobného.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?