Znáte ty vtipy o automobilech, které mají tak velké turbo, že nasává i trávu, děti a malá zvířátka kolem cest? Snad všichni jsme se smáli, když jsme to poprvé slyšeli, nicméně tohle turbo si skutečně dokázalo přitáhnout pohozený hadr, se kterým následně spáchalo jistou formu technické sebevraždy.
Snad každý z nás, kdo má k dispozici vlastní garáž nebo dílnu, by v ní chtěl mít pořádek. Pokud ale pracujete na autech, pořádek se jednoduše udržovat nedá. Stále se někde válí nářadí, hadry, díly, součástky, atd. Tohle video vás ale nejspíš přesvědčí, že pořádek se skutečně vyplatí udržovat.
Bohužel nevíme kdy nebo kde bylo tohle video natočeno, nicméně jeho obsah v podstatě ani nepotřebuje komentář. Neznámý mladík se snaží změřit výkon masivně upraveného automobilu na válcové zkušebně výkonu, ovšem jakmile jeho masivní trubo skutečně zabere, z nedaleké tiskárny se zvedne kus hadru a zamíří si to přímo do turba.
Z videa je přitom poměrně dobře patrné, že stolek s tiskárnou, na které byl hadr odhozený, jen od automobilu vzdálen minimálně metr, možná metr a půl. Turbo přesto dokázalo vygenerovat takový podtlak, že si hadr přisálo. A protože ústí turba nic nechránilo, došlo k nasátí.
Krátce poté došlo k zlověstné změně zvuku a řidič pravděpodobně sundal nohu z plynu. Jaké následky vůz utrpěl bohužel nevíme, nicméně samotné turbo bude rozhodně na odpis. Mnozí komentující pak upozorňují, že kromě jiného by mohlo dojít ještě k poškození hlavy, ventilů a přinejhorším i některých válců.
Další komentující pak upozorňují, že k žádné katastrofě by nemuselo dojít, kdyby majitel vozu použil u turba vzduchový filtr, případně tzv. "turbo guard", což je malá mřížka před turbodmychadlem, která neomezuje množství nasávaného vzduchu, ale rozhodně by zabránila, aby se do turba dostal hadr či cokoliv podobného.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?