Znáte ty vtipy o automobilech, které mají tak velké turbo, že nasává i trávu, děti a malá zvířátka kolem cest? Snad všichni jsme se smáli, když jsme to poprvé slyšeli, nicméně tohle turbo si skutečně dokázalo přitáhnout pohozený hadr, se kterým následně spáchalo jistou formu technické sebevraždy.
Snad každý z nás, kdo má k dispozici vlastní garáž nebo dílnu, by v ní chtěl mít pořádek. Pokud ale pracujete na autech, pořádek se jednoduše udržovat nedá. Stále se někde válí nářadí, hadry, díly, součástky, atd. Tohle video vás ale nejspíš přesvědčí, že pořádek se skutečně vyplatí udržovat.
Bohužel nevíme kdy nebo kde bylo tohle video natočeno, nicméně jeho obsah v podstatě ani nepotřebuje komentář. Neznámý mladík se snaží změřit výkon masivně upraveného automobilu na válcové zkušebně výkonu, ovšem jakmile jeho masivní trubo skutečně zabere, z nedaleké tiskárny se zvedne kus hadru a zamíří si to přímo do turba.
Z videa je přitom poměrně dobře patrné, že stolek s tiskárnou, na které byl hadr odhozený, jen od automobilu vzdálen minimálně metr, možná metr a půl. Turbo přesto dokázalo vygenerovat takový podtlak, že si hadr přisálo. A protože ústí turba nic nechránilo, došlo k nasátí.
Krátce poté došlo k zlověstné změně zvuku a řidič pravděpodobně sundal nohu z plynu. Jaké následky vůz utrpěl bohužel nevíme, nicméně samotné turbo bude rozhodně na odpis. Mnozí komentující pak upozorňují, že kromě jiného by mohlo dojít ještě k poškození hlavy, ventilů a přinejhorším i některých válců.
Další komentující pak upozorňují, že k žádné katastrofě by nemuselo dojít, kdyby majitel vozu použil u turba vzduchový filtr, případně tzv. "turbo guard", což je malá mřížka před turbodmychadlem, která neomezuje množství nasávaného vzduchu, ale rozhodně by zabránila, aby se do turba dostal hadr či cokoliv podobného.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.