Znáte ty vtipy o automobilech, které mají tak velké turbo, že nasává i trávu, děti a malá zvířátka kolem cest? Snad všichni jsme se smáli, když jsme to poprvé slyšeli, nicméně tohle turbo si skutečně dokázalo přitáhnout pohozený hadr, se kterým následně spáchalo jistou formu technické sebevraždy.
Snad každý z nás, kdo má k dispozici vlastní garáž nebo dílnu, by v ní chtěl mít pořádek. Pokud ale pracujete na autech, pořádek se jednoduše udržovat nedá. Stále se někde válí nářadí, hadry, díly, součástky, atd. Tohle video vás ale nejspíš přesvědčí, že pořádek se skutečně vyplatí udržovat.
Bohužel nevíme kdy nebo kde bylo tohle video natočeno, nicméně jeho obsah v podstatě ani nepotřebuje komentář. Neznámý mladík se snaží změřit výkon masivně upraveného automobilu na válcové zkušebně výkonu, ovšem jakmile jeho masivní trubo skutečně zabere, z nedaleké tiskárny se zvedne kus hadru a zamíří si to přímo do turba.
Z videa je přitom poměrně dobře patrné, že stolek s tiskárnou, na které byl hadr odhozený, jen od automobilu vzdálen minimálně metr, možná metr a půl. Turbo přesto dokázalo vygenerovat takový podtlak, že si hadr přisálo. A protože ústí turba nic nechránilo, došlo k nasátí.
Krátce poté došlo k zlověstné změně zvuku a řidič pravděpodobně sundal nohu z plynu. Jaké následky vůz utrpěl bohužel nevíme, nicméně samotné turbo bude rozhodně na odpis. Mnozí komentující pak upozorňují, že kromě jiného by mohlo dojít ještě k poškození hlavy, ventilů a přinejhorším i některých válců.
Další komentující pak upozorňují, že k žádné katastrofě by nemuselo dojít, kdyby majitel vozu použil u turba vzduchový filtr, případně tzv. "turbo guard", což je malá mřížka před turbodmychadlem, která neomezuje množství nasávaného vzduchu, ale rozhodně by zabránila, aby se do turba dostal hadr či cokoliv podobného.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?