Rolls-Royce s vytaženými blatníky? Zní to jako bláznovství, ale výsledek je famózní

Rolls-Royce Dawn "Overdose"
Rolls-Royce Dawn "Overdose", foto: Novitec
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. listopadu 2017 09:26 | akt. 20. listopadu 2017 13:25
Sdílej:

Vozy Rolls-Royce vyjíždí už z továrny jako zhmotnění elegance, výkonu a krásy, takže jakékoliv spojení se slovem tuning zní absolutně šíleně a všichni ho předem zavrhují. Lidé z renomované tuningové společnosti Novitec se však nenechali zahanbit a postavili něco, z čeho vám možná spadne brada.

Úpravu modelu Dawn si vzalo na starost oddělení  Novitec Spofec, které se na vozy Rolls-Royce přímo specializuje. Ostatně samotný název je zkratkou pro "SPirit OF ECstasy", tedy sošku, která se majestátně nosí na kapotě. Jimi zvolená varianta rozšíření vozu je pak pravděpodobně to nejlepší, co mohli udělat. Už v základu působí Dawn majestátně a hrdě, ovšem po úpravě je na něj pohled ještě zajímavější.

Základem úpravy která nese označení "Overdose" je samozřejmě agresivní "widebody kit", zahrnující nové karbonové nárazníky, blatníky i lemy prahů. Díky těmto úpravám se pak už dost široký Rolls rozrostl do šířky o dalších 13 centimetrů. V podbězích se pak usídlila speciální 22 palcová kola, která také doznala jistých estetických změn.

Úprava Overdose se však neomezuje pouze na vzhled, ale přidává luxusnímu kabrioletu i pořádnou porci dynamiky. Zejména díky zvýšení plnícího tlaku se úpravci podařilo vydolovat z 6.6 litrového motoru V12 685 koní, tedy o 115 více, než nabízí v základu. Točivý moment se vyšplhal na 980 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá upravený Dawn za 4,6 sekundy.

Aby byl vůz dobře ovladatelný i s touto porcí výkonu, musel úpravce sáhnout i do podvozku. Standardní brzdy byly vyměněny za karbon-keramické, které mají jednak lepší účinek, ale také se díky nim podařilo ušetřit 38 kilogramů neodpružené váhy. Podvozek zůstal vzduchový, ovšem úpravy se dotkly jeho řídící jednotky, díky čemuž je nyní možné vůz spustit k zemi až o 40 milimetrů. Po dosažení rychlosti 140 km/h se však vůz vrátí na svou původní výšku.

Ceny úpravy bohužel neznáme, ovšem její výše bude závislá zejména od požadavků klienta - každý vůz tak bude skutečným unikátem. V rámci zachování výjimečnosti však Novitec již nyní oznámil, že úprava "Overdose" vznikne pouze v osmi exemplářích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.