Vozy Rolls-Royce vyjíždí už z továrny jako zhmotnění elegance, výkonu a krásy, takže jakékoliv spojení se slovem tuning zní absolutně šíleně a všichni ho předem zavrhují. Lidé z renomované tuningové společnosti Novitec se však nenechali zahanbit a postavili něco, z čeho vám možná spadne brada.
Úpravu modelu Dawn si vzalo na starost oddělení Novitec Spofec, které se na vozy Rolls-Royce přímo specializuje. Ostatně samotný název je zkratkou pro "SPirit OF ECstasy", tedy sošku, která se majestátně nosí na kapotě. Jimi zvolená varianta rozšíření vozu je pak pravděpodobně to nejlepší, co mohli udělat. Už v základu působí Dawn majestátně a hrdě, ovšem po úpravě je na něj pohled ještě zajímavější.
Základem úpravy která nese označení "Overdose" je samozřejmě agresivní "widebody kit", zahrnující nové karbonové nárazníky, blatníky i lemy prahů. Díky těmto úpravám se pak už dost široký Rolls rozrostl do šířky o dalších 13 centimetrů. V podbězích se pak usídlila speciální 22 palcová kola, která také doznala jistých estetických změn.
Úprava Overdose se však neomezuje pouze na vzhled, ale přidává luxusnímu kabrioletu i pořádnou porci dynamiky. Zejména díky zvýšení plnícího tlaku se úpravci podařilo vydolovat z 6.6 litrového motoru V12 685 koní, tedy o 115 více, než nabízí v základu. Točivý moment se vyšplhal na 980 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá upravený Dawn za 4,6 sekundy.
Aby byl vůz dobře ovladatelný i s touto porcí výkonu, musel úpravce sáhnout i do podvozku. Standardní brzdy byly vyměněny za karbon-keramické, které mají jednak lepší účinek, ale také se díky nim podařilo ušetřit 38 kilogramů neodpružené váhy. Podvozek zůstal vzduchový, ovšem úpravy se dotkly jeho řídící jednotky, díky čemuž je nyní možné vůz spustit k zemi až o 40 milimetrů. Po dosažení rychlosti 140 km/h se však vůz vrátí na svou původní výšku.
Ceny úpravy bohužel neznáme, ovšem její výše bude závislá zejména od požadavků klienta - každý vůz tak bude skutečným unikátem. V rámci zachování výjimečnosti však Novitec již nyní oznámil, že úprava "Overdose" vznikne pouze v osmi exemplářích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?