Mezi milovníky motorismu a automobilů se už dlouhé roky nese heslo "Kola dělají auto". A právě tohoto hesla se snaží využívat různí výrobci exkluzivních disků, mezi které patří i společnost Vossen, která nedávno představila speciální kola pro Ford Focus RS.
Společnost Vossen má mezi výrobci kol velmi dobré jméno i postavení, její disky najdeme i na výkonných vozech jako Ferrari či Lamborghini, takže s jejími cenami to není vůbec jednoduché. Kupříkladu jedno kolo ze série HC3 vyjde zákazníky na 1.700 dolarů (37.000 Kč).
To se ovšem bavíme o těch nejmenších základních 19 " palcových discích, Vossen přitom nabízí disky až do rozměru 24 " palců, které si navíc můžete specifikovat do 48 barev. Tím ovšem nabídka nekončí, zákazníci si mohou nechat svá kola vylepšit ještě gravírováním, středovými matkami nebo různými krytkami šroubů.
Už v základu se tedy bavíme o sadě kol za 6.800 dolarů (149.000 Kč) a to jsme ještě nezahrnuli žádnou z výše zmíněných možností. Mnoho zákazníků s exkluzivními vozy však s takovými příplatky jistě nebude mít problém.
Nicméně když se člověk odpoutá od zajímavého vzhledu Forucu RS na těchto zajímavých kolech a podívá se do ceníků, pak vcelku rychle zjistí, že samotný Focus RS se dá v USA pořídit již od 36.120 dolarů (792.000 Kč), tudíž připlácet takřka 150.000 Kč jen za sadu kol zní dost šíleně, jakkoliv dobře na nich vůz vypadá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?