Mezi milovníky motorismu a automobilů se už dlouhé roky nese heslo "Kola dělají auto". A právě tohoto hesla se snaží využívat různí výrobci exkluzivních disků, mezi které patří i společnost Vossen, která nedávno představila speciální kola pro Ford Focus RS.
Společnost Vossen má mezi výrobci kol velmi dobré jméno i postavení, její disky najdeme i na výkonných vozech jako Ferrari či Lamborghini, takže s jejími cenami to není vůbec jednoduché. Kupříkladu jedno kolo ze série HC3 vyjde zákazníky na 1.700 dolarů (37.000 Kč).
To se ovšem bavíme o těch nejmenších základních 19 " palcových discích, Vossen přitom nabízí disky až do rozměru 24 " palců, které si navíc můžete specifikovat do 48 barev. Tím ovšem nabídka nekončí, zákazníci si mohou nechat svá kola vylepšit ještě gravírováním, středovými matkami nebo různými krytkami šroubů.
Už v základu se tedy bavíme o sadě kol za 6.800 dolarů (149.000 Kč) a to jsme ještě nezahrnuli žádnou z výše zmíněných možností. Mnoho zákazníků s exkluzivními vozy však s takovými příplatky jistě nebude mít problém.
Nicméně když se člověk odpoutá od zajímavého vzhledu Forucu RS na těchto zajímavých kolech a podívá se do ceníků, pak vcelku rychle zjistí, že samotný Focus RS se dá v USA pořídit již od 36.120 dolarů (792.000 Kč), tudíž připlácet takřka 150.000 Kč jen za sadu kol zní dost šíleně, jakkoliv dobře na nich vůz vypadá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.