Mezi milovníky motorismu a automobilů se už dlouhé roky nese heslo "Kola dělají auto". A právě tohoto hesla se snaží využívat různí výrobci exkluzivních disků, mezi které patří i společnost Vossen, která nedávno představila speciální kola pro Ford Focus RS.
Společnost Vossen má mezi výrobci kol velmi dobré jméno i postavení, její disky najdeme i na výkonných vozech jako Ferrari či Lamborghini, takže s jejími cenami to není vůbec jednoduché. Kupříkladu jedno kolo ze série HC3 vyjde zákazníky na 1.700 dolarů (37.000 Kč).
To se ovšem bavíme o těch nejmenších základních 19 " palcových discích, Vossen přitom nabízí disky až do rozměru 24 " palců, které si navíc můžete specifikovat do 48 barev. Tím ovšem nabídka nekončí, zákazníci si mohou nechat svá kola vylepšit ještě gravírováním, středovými matkami nebo různými krytkami šroubů.
Už v základu se tedy bavíme o sadě kol za 6.800 dolarů (149.000 Kč) a to jsme ještě nezahrnuli žádnou z výše zmíněných možností. Mnoho zákazníků s exkluzivními vozy však s takovými příplatky jistě nebude mít problém.
Nicméně když se člověk odpoutá od zajímavého vzhledu Forucu RS na těchto zajímavých kolech a podívá se do ceníků, pak vcelku rychle zjistí, že samotný Focus RS se dá v USA pořídit již od 36.120 dolarů (792.000 Kč), tudíž připlácet takřka 150.000 Kč jen za sadu kol zní dost šíleně, jakkoliv dobře na nich vůz vypadá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.