Fanoušci ikonického Porsche 356 Speedster nyní mají velmi zajímavou příležitost pořídit si až překvapivě přesnou repliku tohoto vozu, jejíž technika navíc vychází z moderních vozů Porsche Boxster . Pod elegantní slupkou Speedsteru tak můžete získat i moderní techniku a hlavně výkonné motory.
Společnost Stärke, sídlící v americkém městě Scottsdale (Arizona), nabízí skutečně zajímavou přestavbu moderních vozů Porsche Boxster, během kterých je interiér i exteriér upraven do takřka identické podoby s legendárním Porsche 356 Speedster.
Pokud se pro podobnou úpravu rozhodnete, budete nejdřív potřebovat Porsche Boxster vyrobené mezi lety 1998 až 2012. Jakmile takové seženete, stačí ho jen odvézt na dílnu společnosti Stärke a nechat techniky pracovat.
Celá přestavba začíná kompletním odstrojením vozu až na úplnou kostru a instalací panelů karoserie, které jsou takřka přesnými replikami modelu 256 Speedster. Nechybí ani typicky nafouklé blatníky a hlavně charakteristické kulaté přední světlomety.
Jak dlouho přestavba trvá bohužel netušíme, ovšem výsledky které vidíme na fotografiích jsou působivé. Zájemci přitom mají na výběr hned z několika balíčků úprav, přičemž ta nejlevnější (Speedster CS) vyjde na 59.950 dolarů (cca 1,3 milionu) - ovšem k této ceně je ještě potřeba připočíst částku vašeho Porsche Boxster.
Pro ty kteří chtějí víc má společnost Stärke připravené ještě balíčky Speedster Outlaw a Speedster Carbon Fiber Outlaw. První balíček nabídne pár stylingových kudrlinek na vzhledu, nový výfukový systém a hlavně nastavitelné tlumiče Bilstein. Druhý balíček je s tím prvním takřka shodný, ovšem většina panelů karoserie je vyrobena z lehkého uhlíkového vlákna a pod jeho kapotou se ukrývá 3.7 litrový motor o výkonu 375 koní.
Ceny balíčku Outlaw začínají na částce 79.950 dolarů (1,7 milionu) a Carbon Fiber Outlaw vyjde zájemce minimálně na 149.950 dolarů (3,3 milionu). Sranda je to tedy drahá, ovšem své zákazníky si společnost Stärke jistě brzy najde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?