Klasické Mini učarovalo za desítky let své existence mnohým, na první pohled skromný exteriér totiž ukrýval prostorný interiér a jeho jízdní vlastnosti byly překvapivě excelentní. Díky své oblíbenosti se Mini stalo i poměrně častým terčem úpravců, kteří z něj často dokázali vykouzlit ještě zajímavější stroj.
Úprava Mini FatBoy je také zajímavá, ovšem k jejímu pochopení bude zřejmě potřeba více času nebo alkoholu v krvi. Autor se totiž rozhodl, že prostor pro čtyři pasažéry mu v Mini zkrátka nestačí, takže celý vůz rozšířil o cca půl metru a přidal další dvě sedadla.
Abychom ovšem tvůrci jen nekřivdili, je potřeba uznat, že s úpravou si po technické stránce slušně vyhrál. Původní karoserie Mini měří na šířku podle dostupných údajů cca 1400 mm, FatBoy ovšem disponuje šířkou 1930 mm, což autorovi umožnilo vpasovat do přední řady 3. sedačku a zadní lavici rozšířit o další místo.
Kromě toho se úprav dočkala i technika - čelní sklo nyní stírají tři ramínka stěračů, střední díl střechy doplnila elektricky ovladatelná plátěná stahovací střecha, pod čelním sklem je usazena prodloužená palubní deska se třetím ofukem a změn se dočkal i motorový prostor. Pod kapotou se nachází čtyřválcový motor o obsahu 1,275 ccm, který by měl být kompletně zrenovovaný. O jeho výkonu se ovšem nikde nic nepíše.
Vůz je momentálně vystaven na eBay, kde ho autor prodává jako rozpracovaný projekt - na dokončení mu údajně nezbývá čas. Vůz by měl být zcela bez koroze a dokonce i pojízdný, ovšem zájemce si pro něj stejně musí dojet s vlekem - vůz totiž není dokončen ani homologován, stejně tak mu chybí MoT, což je obdoba české STK.
A cena? Na začátku aukce požadoval prodejce 1.000 liber, ovšem po čtrnácti příhozech se částka vyšplhala na 1.985 liber (cca 57.000 Kč). Do konce aukce ale zbývají ještě dva dny a osm hodin, takže konečná cena je stále ve hvězdách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.