Klasické Mini učarovalo za desítky let své existence mnohým, na první pohled skromný exteriér totiž ukrýval prostorný interiér a jeho jízdní vlastnosti byly překvapivě excelentní. Díky své oblíbenosti se Mini stalo i poměrně častým terčem úpravců, kteří z něj často dokázali vykouzlit ještě zajímavější stroj.
Úprava Mini FatBoy je také zajímavá, ovšem k jejímu pochopení bude zřejmě potřeba více času nebo alkoholu v krvi. Autor se totiž rozhodl, že prostor pro čtyři pasažéry mu v Mini zkrátka nestačí, takže celý vůz rozšířil o cca půl metru a přidal další dvě sedadla.
Abychom ovšem tvůrci jen nekřivdili, je potřeba uznat, že s úpravou si po technické stránce slušně vyhrál. Původní karoserie Mini měří na šířku podle dostupných údajů cca 1400 mm, FatBoy ovšem disponuje šířkou 1930 mm, což autorovi umožnilo vpasovat do přední řady 3. sedačku a zadní lavici rozšířit o další místo.
Kromě toho se úprav dočkala i technika - čelní sklo nyní stírají tři ramínka stěračů, střední díl střechy doplnila elektricky ovladatelná plátěná stahovací střecha, pod čelním sklem je usazena prodloužená palubní deska se třetím ofukem a změn se dočkal i motorový prostor. Pod kapotou se nachází čtyřválcový motor o obsahu 1,275 ccm, který by měl být kompletně zrenovovaný. O jeho výkonu se ovšem nikde nic nepíše.
Vůz je momentálně vystaven na eBay, kde ho autor prodává jako rozpracovaný projekt - na dokončení mu údajně nezbývá čas. Vůz by měl být zcela bez koroze a dokonce i pojízdný, ovšem zájemce si pro něj stejně musí dojet s vlekem - vůz totiž není dokončen ani homologován, stejně tak mu chybí MoT, což je obdoba české STK.
A cena? Na začátku aukce požadoval prodejce 1.000 liber, ovšem po čtrnácti příhozech se částka vyšplhala na 1.985 liber (cca 57.000 Kč). Do konce aukce ale zbývají ještě dva dny a osm hodin, takže konečná cena je stále ve hvězdách.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.