Klasické Mini učarovalo za desítky let své existence mnohým, na první pohled skromný exteriér totiž ukrýval prostorný interiér a jeho jízdní vlastnosti byly překvapivě excelentní. Díky své oblíbenosti se Mini stalo i poměrně častým terčem úpravců, kteří z něj často dokázali vykouzlit ještě zajímavější stroj.
Úprava Mini FatBoy je také zajímavá, ovšem k jejímu pochopení bude zřejmě potřeba více času nebo alkoholu v krvi. Autor se totiž rozhodl, že prostor pro čtyři pasažéry mu v Mini zkrátka nestačí, takže celý vůz rozšířil o cca půl metru a přidal další dvě sedadla.
Abychom ovšem tvůrci jen nekřivdili, je potřeba uznat, že s úpravou si po technické stránce slušně vyhrál. Původní karoserie Mini měří na šířku podle dostupných údajů cca 1400 mm, FatBoy ovšem disponuje šířkou 1930 mm, což autorovi umožnilo vpasovat do přední řady 3. sedačku a zadní lavici rozšířit o další místo.
Kromě toho se úprav dočkala i technika - čelní sklo nyní stírají tři ramínka stěračů, střední díl střechy doplnila elektricky ovladatelná plátěná stahovací střecha, pod čelním sklem je usazena prodloužená palubní deska se třetím ofukem a změn se dočkal i motorový prostor. Pod kapotou se nachází čtyřválcový motor o obsahu 1,275 ccm, který by měl být kompletně zrenovovaný. O jeho výkonu se ovšem nikde nic nepíše.
Vůz je momentálně vystaven na eBay, kde ho autor prodává jako rozpracovaný projekt - na dokončení mu údajně nezbývá čas. Vůz by měl být zcela bez koroze a dokonce i pojízdný, ovšem zájemce si pro něj stejně musí dojet s vlekem - vůz totiž není dokončen ani homologován, stejně tak mu chybí MoT, což je obdoba české STK.
A cena? Na začátku aukce požadoval prodejce 1.000 liber, ovšem po čtrnácti příhozech se částka vyšplhala na 1.985 liber (cca 57.000 Kč). Do konce aukce ale zbývají ještě dva dny a osm hodin, takže konečná cena je stále ve hvězdách.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.