Vozy Rolls-Royce Phantom jistě není potřeba dlouze představovat. Tato pýcha aristokracie už dlouhá desetiletí nabízí maximální komfort, luxus i kultivovanost svých motorů. Co když se vám ale motor rozbije a vy nechcete čekat dva roky na nový?
Přesně do takové situace se totiž dostal majitel tohoto nádherného Rolls-Royce Phantom minulé generace. Kultivovaný motor V12 o objemu 6.75 litru mu totiž jednoho dne vypověděl službu a v servisu Rolls-Royce se dozvěděl, že čekací lhůta na nový motor jsou dva roky.
S tím se ale majitel vozu odmítal smířit, takže místo odstavení vozu na několik let do garáže došlo na vcelku netradiční přestavbu. Nový motor pod kapotou jeho vozu sice přišel o polovinu válců, ovšem jedná se o legendární pohonnou jednotku 2JZ-GTE o objemu 3.0 litru, která se objevila ve voze Toyota Supra.
Motor navíc nezůstal v sériovém stavu. Jeho vnitřnosti byly kompletně vyměněny za kované díly HKS a motor dostal turbodmychadlo GReddy T78-33D a kompresor HKS GTS8555. Díky této kombinaci je při současném plnění 23.5 psi vygenerovat výkon 600 koní, ovšem po vhodném naladění se očekává, že výkon půjde zvednout na 900 koní.
Aby se vůz dokázal s takovým výkonem poprat, dostal i novou převodovku. Jedná se o automatickou čtyřrychlostní převodovku z Toyoty Artisto (také známé jako Lexus GS), která však také prošla jistými úpravami.
A bez úprav nezůstal ani podvozek. Původní vzduchové odpružení, které mělo Rollsu zajistit maximální komfort, bylo nahrazeno odpružením značky Ohlins, díky kterému vůz lépe zvládá příval brutálního výkonu.
Úpravám se nevyhnul ani interiér. Do středové konzole tak přibyl volič automatické převodovky z Toyoty Artisto, neboť Rolls má volič převodovky standardně umístěný na sloupku řízení. Mimo jiné také přibyla řada ukazatelů ukazujících otáčky, tlak plnění atd.
Tenhle Rolls je zkrátka naprostý unikát, který kombinuje britskou aristokracii a eleganci s japonskou mechanikou a obrovským výkonem. Nebýt však lidí ze SpeedHunters, pravděpodobně bychom si ho ve světě ani nevšimli.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.