Vozy Rolls-Royce Phantom jistě není potřeba dlouze představovat. Tato pýcha aristokracie už dlouhá desetiletí nabízí maximální komfort, luxus i kultivovanost svých motorů. Co když se vám ale motor rozbije a vy nechcete čekat dva roky na nový?
Přesně do takové situace se totiž dostal majitel tohoto nádherného Rolls-Royce Phantom minulé generace. Kultivovaný motor V12 o objemu 6.75 litru mu totiž jednoho dne vypověděl službu a v servisu Rolls-Royce se dozvěděl, že čekací lhůta na nový motor jsou dva roky.
S tím se ale majitel vozu odmítal smířit, takže místo odstavení vozu na několik let do garáže došlo na vcelku netradiční přestavbu. Nový motor pod kapotou jeho vozu sice přišel o polovinu válců, ovšem jedná se o legendární pohonnou jednotku 2JZ-GTE o objemu 3.0 litru, která se objevila ve voze Toyota Supra.
Motor navíc nezůstal v sériovém stavu. Jeho vnitřnosti byly kompletně vyměněny za kované díly HKS a motor dostal turbodmychadlo GReddy T78-33D a kompresor HKS GTS8555. Díky této kombinaci je při současném plnění 23.5 psi vygenerovat výkon 600 koní, ovšem po vhodném naladění se očekává, že výkon půjde zvednout na 900 koní.
Aby se vůz dokázal s takovým výkonem poprat, dostal i novou převodovku. Jedná se o automatickou čtyřrychlostní převodovku z Toyoty Artisto (také známé jako Lexus GS), která však také prošla jistými úpravami.
A bez úprav nezůstal ani podvozek. Původní vzduchové odpružení, které mělo Rollsu zajistit maximální komfort, bylo nahrazeno odpružením značky Ohlins, díky kterému vůz lépe zvládá příval brutálního výkonu.
Úpravám se nevyhnul ani interiér. Do středové konzole tak přibyl volič automatické převodovky z Toyoty Artisto, neboť Rolls má volič převodovky standardně umístěný na sloupku řízení. Mimo jiné také přibyla řada ukazatelů ukazujících otáčky, tlak plnění atd.
Tenhle Rolls je zkrátka naprostý unikát, který kombinuje britskou aristokracii a eleganci s japonskou mechanikou a obrovským výkonem. Nebýt však lidí ze SpeedHunters, pravděpodobně bychom si ho ve světě ani nevšimli.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?