Slovní spojení "ostré SUV" zní v hlavách mnoha milovníků automobilů jako naprostá absurdita, ovšem mezi zákazníky mají takové vozy poměrně velké úspěch, což automobilky vede k produkci dalších a dalších. Jedním z nich se brzy stane i Volkswagen T-Rock R, ovšem jeho podobu by mohl alespoň částečně předznamenat tento konceptu T-Roc GTI, za kterým stojí X-Tomi Design.
Hned na začátku si nalijme čistého vína: nic jako T-Rock GTI nevznikne, neboť z Volkswagenu již před časem přišla informace, že nabídka vozů s označením GTI je nyní kompletní a žádné další se nechystají. Rozrůstat se však bude řada automobilů s označením R a nový T-Rock je jedním z nejvážnějších kandidátů na pozici ostrého SUV. Tento zdařilý grafický koncept nám tedy bude k ničemu co se týče T-Rocku GTI, ovšem mohl by nám posloužit jako předobraz T-Rock R.
Jak by se dalo u podobně zaměřeného modelu čekat, světlá výška karoserie šla o několik centimetrů dolu a v podbězích se objevila velká a pohledná kola ve stříbrno-černé barevné kombinaci, na kterých jsou nazuty nízkoprofilové pneumatiky.
Kromě toho přišel T-Rock o některé černé plastové ochranné prvky a také o mlhovky, které musely ustoupit novému a dynamičtěji tvarovanému přednímu nárazníku. Nad ním je umístěna lehce upravená černá maska chladiče s tradičně červeným prvkem. Celý vůz pak dostal dvoubarevné lakování, přičemž červený základ doplňuje černá střecha a zrcátka.
Samozřejmě stále se bavíme pouze o grafickém konceptu, ovšem není vyloučeno, že některé z těchto prvků se neobjeví na produkčním T-Rock R, o kterém toho stále moc nevíme. Dá se ale předpokládat, že pod jeho kapotou by se mohl objevit 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec, který se nyní nachází v Golfu R. Na jaký výkon ho automobilka nastaví je ale těžké předvídat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?