Slovní spojení "ostré SUV" zní v hlavách mnoha milovníků automobilů jako naprostá absurdita, ovšem mezi zákazníky mají takové vozy poměrně velké úspěch, což automobilky vede k produkci dalších a dalších. Jedním z nich se brzy stane i Volkswagen T-Rock R, ovšem jeho podobu by mohl alespoň částečně předznamenat tento konceptu T-Roc GTI, za kterým stojí X-Tomi Design.
Hned na začátku si nalijme čistého vína: nic jako T-Rock GTI nevznikne, neboť z Volkswagenu již před časem přišla informace, že nabídka vozů s označením GTI je nyní kompletní a žádné další se nechystají. Rozrůstat se však bude řada automobilů s označením R a nový T-Rock je jedním z nejvážnějších kandidátů na pozici ostrého SUV. Tento zdařilý grafický koncept nám tedy bude k ničemu co se týče T-Rocku GTI, ovšem mohl by nám posloužit jako předobraz T-Rock R.
Jak by se dalo u podobně zaměřeného modelu čekat, světlá výška karoserie šla o několik centimetrů dolu a v podbězích se objevila velká a pohledná kola ve stříbrno-černé barevné kombinaci, na kterých jsou nazuty nízkoprofilové pneumatiky.
Kromě toho přišel T-Rock o některé černé plastové ochranné prvky a také o mlhovky, které musely ustoupit novému a dynamičtěji tvarovanému přednímu nárazníku. Nad ním je umístěna lehce upravená černá maska chladiče s tradičně červeným prvkem. Celý vůz pak dostal dvoubarevné lakování, přičemž červený základ doplňuje černá střecha a zrcátka.
Samozřejmě stále se bavíme pouze o grafickém konceptu, ovšem není vyloučeno, že některé z těchto prvků se neobjeví na produkčním T-Rock R, o kterém toho stále moc nevíme. Dá se ale předpokládat, že pod jeho kapotou by se mohl objevit 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec, který se nyní nachází v Golfu R. Na jaký výkon ho automobilka nastaví je ale těžké předvídat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.