Pokud si myslíte, že k překonávání rychlostní rekordů potřebujete pouze monstra s proudovými motory a nevzhlednou karoserií, jste na omylu. Mnohdy totiž stačí jen upravené sportovní auto, které kromě překonávání rekordů zvládne i odvézt vás do práce.
Stejně jako tohle upravené Lamborghini Huracán, které v nedávné době překonalo světový rekord ve zrychlení na vzdálenosti půl míle, což odpovídá zhruba 805 metrům.
Zatímco starý rekord měl hodnotu 248 mph (399 km/h), řidič jménem Gidi Chamdi dokázal ze svého vozu vydolovat na stejné vzdálenosti rychlost 250.27 mph, tedy necelých 403 km/h. Jen pro vaši představu, to je asi o 17 km/h méně, než maximální rychlost vozu Bugatti Chiron, který je nejrychlejším vyráběným vozem na světě. A to na pouhých 805 metrech.
Aby byl vůz schopen takového zrychlení, dostal pod kapotu pár koní navíc. Jeho dvakrát přeplňovaný 5,2 litrový motor V10 po úpravách od společnosti Underground Racing produkuje až 3,000 koní. Díky pohonu všech kol pak tuto porci výkonu efektivně přenáší na silnici.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?