Kdykoliv se Shelby pustí do úpravy Mustangů, máme se na co těšit. V nedávné době ale přišel Shelby s konceptem, který nepřidává výkon, ale upravuje jízdní vlastnosti. Nový Super Snake Widebody by se tak mohl stát novým vládcem okruhů.
To, na co se díváme, je zcela nový koncept Shelby Super Snake Widebody. Během doby, po kterou se Shelby úpravám Mustangů věnuje, se označení Super Snake dočkalo několik opravdu šílených modelů. Ty ale měly jednu společnou slabinu - rychlé dokázaly být jen v přímce. To by ale měoh změnit nový koncept Widebody, který by měll zabodovat i na okruzích.
Pod kapotou tohohle monstra se nachází pětilitrový motor V8 s obrovským kompresorem, díky kterému tenhle "Super Snake" nabídne výkon 750 koní. Pro srovnání, nejsilnější nabízená varianta přímo od Fordu, model Mustang GT350, nabízí pouze 533 koní. Aby se dal Super Snake vůbec zastavit, musel dostat zcela nové čtyřpístkové brzdy značky Brembo a větší kotouče na obou nápravách.
Mnohem zajímavější jsou ale změny, které se udály na podvozku. Nový Super Snake by totiž měl být nejen rychlý, ale také dobře ovladatelný i na okruzích. Proto dostal nový nastavitelný podvozek, nová ramena a širší rozchod kol. Zadní náprava je nově širší o 10,16 cm a přední o 6,35 cm.
Ačkoliv společnost Shelby výrobu prozatím nepotvrdila, jedná se o velice zajímavý kousek, který by mohl na okruhu potrápit nejeden evropský sporťák. Vince LaViolette, viceprezident Shelby, o novém konceptu pronesl, že vůz by měl být komunikativnější a bude lépe zvládat podmínky na okruzích. Super Snake Widebody by tak měl být sen každého závodníka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?