Američané milují pick-upy, zvlášť model F-150, který je často označován za nejprodávanější automobil v USA. Toho se rozhodl využít úpravce Shelby, který oblíbenému pick-upu nadělil agresivní vzhled a pořádnou porci výkonu.
Že je Shelby F-150 Super Snake něčím výjimečným poznáte hned na první pohled. Velký nasávací otvor na kapotě motoru, větší a agresivně vyhlížející nárazníky vyplněné síťovinou, závodní pruhy a všudypřítomné nápisy Shelby a odznáčky kobry člověku hned napoví, odkud brali designéři inspiraci při navrhováním tohohle monstra - pokud netušíte, inspirací se stal Ford Mustang Super Snake.
Uvnitř vozu se toho příliš nezměnilo. Kromě plakety se sériovým číslem každého vozu zde přibylo jen pár dalších znaků kobry a odkazů na slavnou historii vozů Shelby.
Pod kapotou zůstal pětilitrový motor V8, který dostal pořádný kompresor, nový systém sání, větší vstřikovače a upravenou škrtící klapku. Díky tomu se vyhoupl ze sériového výkonu 385 koní na 750 koní.
Maximální rychlsot ani hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h nám Shelby bohužel neprozradil. Víme ale, že vůz bude dostupný s pohonem zadních i všech kol. Produkce bude omezena na 150 kusů a cena jednoho začne na 96,680 dolarů, tedy asi 2,3 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?