Klasické kabriolety se skládací střechou se v současné době těší stále vyšší oblibě. To platí pro roadsteryy typu Mazda MX-5, stejně jako po velkolepý Range Rover Evoque Convertible. Pokud zákazník preferuje spíše výkon před velikostí, máme zde jeden skvělý typ ze sousedního Německa.
Pokud pokukujete po pořádně výkonném kabrioletu, nabízí se vám mnoho možností, které nabízí automobilky jako Aston Martin, BMW, Bentley, Rolls-Royce nebo Mercedes. Právě poslední jmenovaná automobilka nabízí model Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Ten je poháněný vidlicovým osmiválcem o objemu 5,5 litru s výkonem 577 koňských sil. To je slušná porce výkonu na otevřený model.
Jiného názoru byli ale šílení inženýři společnosti Brabus, kteří na základě zmíněného Mercedesu postavili doslova monstrum. Jejich výtvor nese název Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio. Jak již název napovídá, původní agregát byl nahrazen větším, šestilitrovým s novou klikovou hřídelí, kovanými písty, ojnicí a hlavami válců. Nový je také systém přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel a výfukový systém. Tyto úpravy přinesly navýšení výkonu na šílených 833 koňských sil. Výkon pomáhá na kola přenést sedmistupňová automatická převodovka, novinka z dílen Brabusu je pak schopna sprintovat z nuly na 100 km/h za skvělých 3,5 vteřiny a maximální rychlost činí 350 km/h. Společnost ovšem dodává, že by byl vůz schopný dosáhnout i vyšších rychlostí, to už by ale mohlo znamenat problém pro pneumatiky.
Zmíněný výkon, zrychlení i maximální rychlost pasují Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio do role nejrychlejšího kabrioletu světa. A než začnete namítat, že Hennessey Venom GT Spyder nebo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse jsou rychlejší i výkonnější uvědomte si, že Venom GT i Veyron mají pouze snímatelný střešní panel, zatímco Brabus je plnohodnotným kabrioletem se skládací střechou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.