Klasické kabriolety se skládací střechou se v současné době těší stále vyšší oblibě. To platí pro roadsteryy typu Mazda MX-5, stejně jako po velkolepý Range Rover Evoque Convertible. Pokud zákazník preferuje spíše výkon před velikostí, máme zde jeden skvělý typ ze sousedního Německa.
Pokud pokukujete po pořádně výkonném kabrioletu, nabízí se vám mnoho možností, které nabízí automobilky jako Aston Martin, BMW, Bentley, Rolls-Royce nebo Mercedes. Právě poslední jmenovaná automobilka nabízí model Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Ten je poháněný vidlicovým osmiválcem o objemu 5,5 litru s výkonem 577 koňských sil. To je slušná porce výkonu na otevřený model.
Jiného názoru byli ale šílení inženýři společnosti Brabus, kteří na základě zmíněného Mercedesu postavili doslova monstrum. Jejich výtvor nese název Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio. Jak již název napovídá, původní agregát byl nahrazen větším, šestilitrovým s novou klikovou hřídelí, kovanými písty, ojnicí a hlavami válců. Nový je také systém přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel a výfukový systém. Tyto úpravy přinesly navýšení výkonu na šílených 833 koňských sil. Výkon pomáhá na kola přenést sedmistupňová automatická převodovka, novinka z dílen Brabusu je pak schopna sprintovat z nuly na 100 km/h za skvělých 3,5 vteřiny a maximální rychlost činí 350 km/h. Společnost ovšem dodává, že by byl vůz schopný dosáhnout i vyšších rychlostí, to už by ale mohlo znamenat problém pro pneumatiky.
Zmíněný výkon, zrychlení i maximální rychlost pasují Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio do role nejrychlejšího kabrioletu světa. A než začnete namítat, že Hennessey Venom GT Spyder nebo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse jsou rychlejší i výkonnější uvědomte si, že Venom GT i Veyron mají pouze snímatelný střešní panel, zatímco Brabus je plnohodnotným kabrioletem se skládací střechou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?