Daehler Design & Technik GmbH je další z nekonečného zástupu německých úpravců luxusních a výkonných automobilů. Jejich nejnovější kreací je balíček pro úpravu BMW M4 Convertible.
Sériové BMW M4 Convertible dává řidiči k dispozici výkon 425 koňských sil. Inženýrům z Daehler Design & Technik GmbH se to ale zdálo málo. Proto připravily pro tuto bavorskou krásku hned dva balíčky s úpravou výkonu.
Při použití prvního z nich výkon naroste na hodnotu 503 koní a točivý moment na celých 700 Nm. Díky těmto číslům dokáže sprintovat z nuly na sto kilometrů v hodině za 4 vteřiny a zrychlovat dokáže až do rychlosti 315 km/h.
Při využití druhého balíčku ze své „em čtyřky“ vymáčknete dokonce 532 koní výkonu a zadní pneumatiky budou úpět pod náporem 730 Nm. Na 100 km/h vůz po této úpravě vystřelí za 3,9 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na rychlost 327 km/h.
Úprava výkonu ale není to jediné, co tento balíček obsahuje. Za své peníze dostanete i úpravu podvozku, silnější brzdy a přepracovaný výfukový systém z nerezová oceli. Exteriér vozu je pak doplněn o zadní difuzor a přední spliter z uhlíkových vláken a nechybí ani nová hliníková kola.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?