S blížícím se koncem roku se rojí i záplavy různých tuningových úprav. Tou nejnovější je tunerské dílo od firmy xXx Performance, jenž si pohrálo s Ferrari 488 GTB.
Je to jeden z prvních aftermarketových specialistů, co se vrhl na zvýšení přeplňovaného motoru modelu 488 GTB. Jeho twin-turbo 3,9-litrový osmiválec sice poskytuje v základu 670 koní a 760 Nm, jenže s výkonnostním balíčkem se hodnoty posunuly na ohromných 750 koní a 830 Nm točivého momentu.
Jenže i tak se najdou někteří, co řeknou, že je to nic moc. A proto se tuner rozhodl nabídnout i další dva pakety. Druhý zvyšuje počet koní na 850 koní a 930 Nm, zatímco balíček číslo 3 nadopuje motor na rovných 1000 koní a 1.250 Nm. Zatím se tak jedná o nejsilnější sadu dostupnou pro nové Ferrari 488 GTB. Ve výsledku je pak silnější už jen hybridní hypersport FXX K.
Veškeré úpravy bylo možné provést za pomoci přeprogramování řídící jednotky motoru, instalací nových filtrů a nového sportovního výfuku. Ten obsahuje ovladatelné klapky a tím pádem i agresivnější zvuk. xXx Performance si dále pohrál se vzhledem vozu, a tak se Ferrari 488 GTB dočkalo předního spoileru, bočních prahů a zadního difuzoru z hlíkových vláken.
Původní kola byla nahrazena 21-palcovými disky Vossen VPS-315T s pneumatikami o rozměru 245/30 ZR21 vpředu a 325/35 ZR21 vzadu. Světlá výška auta byla snížena o 35 mm díky nové sadě pružin a vozu nechybí ani hydraulický systém. Ten umí případně zvýšit světlou výšku v případě, že je potřeba přejet například vystouplý zpomalovací práh.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.