S blížícím se koncem roku se rojí i záplavy různých tuningových úprav. Tou nejnovější je tunerské dílo od firmy xXx Performance, jenž si pohrálo s Ferrari 488 GTB.
Je to jeden z prvních aftermarketových specialistů, co se vrhl na zvýšení přeplňovaného motoru modelu 488 GTB. Jeho twin-turbo 3,9-litrový osmiválec sice poskytuje v základu 670 koní a 760 Nm, jenže s výkonnostním balíčkem se hodnoty posunuly na ohromných 750 koní a 830 Nm točivého momentu.
Jenže i tak se najdou někteří, co řeknou, že je to nic moc. A proto se tuner rozhodl nabídnout i další dva pakety. Druhý zvyšuje počet koní na 850 koní a 930 Nm, zatímco balíček číslo 3 nadopuje motor na rovných 1000 koní a 1.250 Nm. Zatím se tak jedná o nejsilnější sadu dostupnou pro nové Ferrari 488 GTB. Ve výsledku je pak silnější už jen hybridní hypersport FXX K.
Veškeré úpravy bylo možné provést za pomoci přeprogramování řídící jednotky motoru, instalací nových filtrů a nového sportovního výfuku. Ten obsahuje ovladatelné klapky a tím pádem i agresivnější zvuk. xXx Performance si dále pohrál se vzhledem vozu, a tak se Ferrari 488 GTB dočkalo předního spoileru, bočních prahů a zadního difuzoru z hlíkových vláken.
Původní kola byla nahrazena 21-palcovými disky Vossen VPS-315T s pneumatikami o rozměru 245/30 ZR21 vpředu a 325/35 ZR21 vzadu. Světlá výška auta byla snížena o 35 mm díky nové sadě pružin a vozu nechybí ani hydraulický systém. Ten umí případně zvýšit světlou výšku v případě, že je potřeba přejet například vystouplý zpomalovací práh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.