S blížícím se koncem roku se rojí i záplavy různých tuningových úprav. Tou nejnovější je tunerské dílo od firmy xXx Performance, jenž si pohrálo s Ferrari 488 GTB.
Je to jeden z prvních aftermarketových specialistů, co se vrhl na zvýšení přeplňovaného motoru modelu 488 GTB. Jeho twin-turbo 3,9-litrový osmiválec sice poskytuje v základu 670 koní a 760 Nm, jenže s výkonnostním balíčkem se hodnoty posunuly na ohromných 750 koní a 830 Nm točivého momentu.
Jenže i tak se najdou někteří, co řeknou, že je to nic moc. A proto se tuner rozhodl nabídnout i další dva pakety. Druhý zvyšuje počet koní na 850 koní a 930 Nm, zatímco balíček číslo 3 nadopuje motor na rovných 1000 koní a 1.250 Nm. Zatím se tak jedná o nejsilnější sadu dostupnou pro nové Ferrari 488 GTB. Ve výsledku je pak silnější už jen hybridní hypersport FXX K.
Veškeré úpravy bylo možné provést za pomoci přeprogramování řídící jednotky motoru, instalací nových filtrů a nového sportovního výfuku. Ten obsahuje ovladatelné klapky a tím pádem i agresivnější zvuk. xXx Performance si dále pohrál se vzhledem vozu, a tak se Ferrari 488 GTB dočkalo předního spoileru, bočních prahů a zadního difuzoru z hlíkových vláken.
Původní kola byla nahrazena 21-palcovými disky Vossen VPS-315T s pneumatikami o rozměru 245/30 ZR21 vpředu a 325/35 ZR21 vzadu. Světlá výška auta byla snížena o 35 mm díky nové sadě pružin a vozu nechybí ani hydraulický systém. Ten umí případně zvýšit světlou výšku v případě, že je potřeba přejet například vystouplý zpomalovací práh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.