Automobilová výstava v Las Vegas se nám nezadržitelně blíží a američtí tuneři se předhání v tom, kdo předvede propracovanější dílo. Co říkáte na výtvor společnosti Ark Performace?
Americká tuningová společnost Ark Performance se chlubí tím, že při svých úpravách automobilů spolupracuje již sedm let v kuse s automobilkou Hyundai. Pro letošní automobilovou výstavu, SEMA, konanou v americkém městě hříchu, Las Vegas, si tato společnost připravila opravdu speciální kousek.
Jedná se o přepracovaný sporťák Hyundai Genesis Coupe. Ten by se po úpravách, kterými prošel nemusel bát souboje ani s takovými vozy jako je BMW Z4 nebo Lexus RC F.
Pod jeho kapotou se namísto 3,8 litrového motoru V6 nachází čtyřlitrová „vé šestka“. Ta je obdařena kompresorem Rotrex. Nejen díky těmto úpravám se nyní na zadní kola dostavuje skrze šestistupňový manuál více než 500 koňských sil.
Je velká škoda, že nám Ark Performance neposkytl i pohled od interiéru vozu. Američané totiž slibují nebývalý luxus, spojený se sportovním volantem a výjimečně řešenou palubní deskou. Pohled do interiéru se nám tak pravděpodobně naskytne až po slavnostním odhalení vozu, které proběhne již třetího listopadu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.