Ve Spojených arabských emirátech je sokolnictví velice oblíbená kratochvíle majetných. Proto nepřekvapí, že právě tam prošel rukami tunerů velký terénní Lexus LX 570 minulé generace, kteří z něj vyrobili sokolnický speciál.
Z obřího luxusního SUV byla uříznuta střecha včetně všech sloupků, vyjma těch áčkových. Na místě, kde se dříve nacházel B sloupek je nyní ochranný oblouk, sloužící jako ochrana posádky při převrácení. Navíc dodává karosérii dodatečnou tuhost. Na příď vozu se dostal nový kratší nárazník, který značně vylepšuje přední nájezdový úhel.
Dle YouTube recenze na kanále ArabGT.com je nyní Lexus díky úpravám výrazně lehčí a rychlejší. A to navzdory tomu, že tuneři nechali V8 pod přední kapotou v sériovém naladění.
Přestože byl vůz stavěn jako speciál pro sokolnictví, může legálně jezdit po pozemních komunikacích SAE. Veškeré úpravy byly řádně zapsány, a tak při silniční kontrole nehrozí žádné nepříjemnosti. Cena úpravy a nebo důvod volby již generaci starého vozu není známa.
Jelikož v našich končinách není Lexus LX 570 příliš rozšířený, podívejme se v krátkosti také na něj. Lexus LX 570 je velké luxusní SUV založené na Toyotě Land Cruiser. Jeho vnější rozměry jsou 5005 mm na délku, 1970 mm na šířku a 1865 mm na výšku. Rozvor činí 2850 mm a pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 2685 až 2750 kg.
Pod kapotou, jak již název LX 570 napovídá, najdeme zážehový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litrů (konkrétně 5663 ccm). Motor je naladěn na výkon 362 koní a točivý moment má hodnotu 530 N.m. Výkon je na všechna čtyři kola posílán přes šestistupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost tohoto mastodonta je elektronicky omezena na 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere rovných 7 s.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?