Ve Spojených arabských emirátech je sokolnictví velice oblíbená kratochvíle majetných. Proto nepřekvapí, že právě tam prošel rukami tunerů velký terénní Lexus LX 570 minulé generace, kteří z něj vyrobili sokolnický speciál.
Z obřího luxusního SUV byla uříznuta střecha včetně všech sloupků, vyjma těch áčkových. Na místě, kde se dříve nacházel B sloupek je nyní ochranný oblouk, sloužící jako ochrana posádky při převrácení. Navíc dodává karosérii dodatečnou tuhost. Na příď vozu se dostal nový kratší nárazník, který značně vylepšuje přední nájezdový úhel.
Dle YouTube recenze na kanále ArabGT.com je nyní Lexus díky úpravám výrazně lehčí a rychlejší. A to navzdory tomu, že tuneři nechali V8 pod přední kapotou v sériovém naladění.
Přestože byl vůz stavěn jako speciál pro sokolnictví, může legálně jezdit po pozemních komunikacích SAE. Veškeré úpravy byly řádně zapsány, a tak při silniční kontrole nehrozí žádné nepříjemnosti. Cena úpravy a nebo důvod volby již generaci starého vozu není známa.
Jelikož v našich končinách není Lexus LX 570 příliš rozšířený, podívejme se v krátkosti také na něj. Lexus LX 570 je velké luxusní SUV založené na Toyotě Land Cruiser. Jeho vnější rozměry jsou 5005 mm na délku, 1970 mm na šířku a 1865 mm na výšku. Rozvor činí 2850 mm a pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 2685 až 2750 kg.
Pod kapotou, jak již název LX 570 napovídá, najdeme zážehový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litrů (konkrétně 5663 ccm). Motor je naladěn na výkon 362 koní a točivý moment má hodnotu 530 N.m. Výkon je na všechna čtyři kola posílán přes šestistupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost tohoto mastodonta je elektronicky omezena na 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere rovných 7 s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?