Ve Spojených arabských emirátech je sokolnictví velice oblíbená kratochvíle majetných. Proto nepřekvapí, že právě tam prošel rukami tunerů velký terénní Lexus LX 570 minulé generace, kteří z něj vyrobili sokolnický speciál.
Z obřího luxusního SUV byla uříznuta střecha včetně všech sloupků, vyjma těch áčkových. Na místě, kde se dříve nacházel B sloupek je nyní ochranný oblouk, sloužící jako ochrana posádky při převrácení. Navíc dodává karosérii dodatečnou tuhost. Na příď vozu se dostal nový kratší nárazník, který značně vylepšuje přední nájezdový úhel.
Dle YouTube recenze na kanále ArabGT.com je nyní Lexus díky úpravám výrazně lehčí a rychlejší. A to navzdory tomu, že tuneři nechali V8 pod přední kapotou v sériovém naladění.
Přestože byl vůz stavěn jako speciál pro sokolnictví, může legálně jezdit po pozemních komunikacích SAE. Veškeré úpravy byly řádně zapsány, a tak při silniční kontrole nehrozí žádné nepříjemnosti. Cena úpravy a nebo důvod volby již generaci starého vozu není známa.
Jelikož v našich končinách není Lexus LX 570 příliš rozšířený, podívejme se v krátkosti také na něj. Lexus LX 570 je velké luxusní SUV založené na Toyotě Land Cruiser. Jeho vnější rozměry jsou 5005 mm na délku, 1970 mm na šířku a 1865 mm na výšku. Rozvor činí 2850 mm a pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 2685 až 2750 kg.
Pod kapotou, jak již název LX 570 napovídá, najdeme zážehový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litrů (konkrétně 5663 ccm). Motor je naladěn na výkon 362 koní a točivý moment má hodnotu 530 N.m. Výkon je na všechna čtyři kola posílán přes šestistupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost tohoto mastodonta je elektronicky omezena na 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere rovných 7 s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.