Ve Spojených arabských emirátech je sokolnictví velice oblíbená kratochvíle majetných. Proto nepřekvapí, že právě tam prošel rukami tunerů velký terénní Lexus LX 570 minulé generace, kteří z něj vyrobili sokolnický speciál.
Z obřího luxusního SUV byla uříznuta střecha včetně všech sloupků, vyjma těch áčkových. Na místě, kde se dříve nacházel B sloupek je nyní ochranný oblouk, sloužící jako ochrana posádky při převrácení. Navíc dodává karosérii dodatečnou tuhost. Na příď vozu se dostal nový kratší nárazník, který značně vylepšuje přední nájezdový úhel.
Dle YouTube recenze na kanále ArabGT.com je nyní Lexus díky úpravám výrazně lehčí a rychlejší. A to navzdory tomu, že tuneři nechali V8 pod přední kapotou v sériovém naladění.
Přestože byl vůz stavěn jako speciál pro sokolnictví, může legálně jezdit po pozemních komunikacích SAE. Veškeré úpravy byly řádně zapsány, a tak při silniční kontrole nehrozí žádné nepříjemnosti. Cena úpravy a nebo důvod volby již generaci starého vozu není známa.
Jelikož v našich končinách není Lexus LX 570 příliš rozšířený, podívejme se v krátkosti také na něj. Lexus LX 570 je velké luxusní SUV založené na Toyotě Land Cruiser. Jeho vnější rozměry jsou 5005 mm na délku, 1970 mm na šířku a 1865 mm na výšku. Rozvor činí 2850 mm a pohotovostní hmotnost dle výbavy mezi 2685 až 2750 kg.
Pod kapotou, jak již název LX 570 napovídá, najdeme zážehový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litrů (konkrétně 5663 ccm). Motor je naladěn na výkon 362 koní a točivý moment má hodnotu 530 N.m. Výkon je na všechna čtyři kola posílán přes šestistupňovou automatickou převodovku. Maximální rychlost tohoto mastodonta je elektronicky omezena na 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere rovných 7 s.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.