První opravdový křest ohněm čeká na posádku Interaction Ford Czech Rally Teamu tento víkend narychlostních zkouškách Valašské Rally v okolí Valašského Meziříčí.
O to více zavazující premiérovévystoupení bude, protože se za tým postavil i oficiální importér vozů Ford do České republikyJiří Navrátil a Jůlius Gál pro letošní sezonu vyměnili Sierru RS Cosworth za Fiestu S2000. Ta přes zimuprošla kontrolou, která prověřila funkčnost veškerých dílů. Vzhledem k tomu, že auto bylo z větší částirepasováno těsně před Katalánskou rallye a Jiří navrátil s ním zatím mnoho ostrých kilometrů neodjel, nebylo Fionu nutné rozebrat do posledního šroubku a zase složit. Přesto měli mechanici dobrou příležitost auto poznat a naučit se s ním zacházet. Vedle testovací RZ v Žíželicích na začátku března se Jirka svezlještě o minulém víkendu při testování u Sedlčan, kde najel zhruba 35 ostrých kilometrů.Proti původnímu plánu jet pouze sprinty se Jirka rozhodl nastoupit do „velké“ soutěže, protože stáles autem ujel velice málo kilometrů v reálných podmínkách rychlostních zkoušek a Valašskou Rally bere především jako rozjetí se před starty v MČR ve sprintrallye. Cílem je si dále zvykat na nové auto a tempo, kterého je speciál specifikace S2000 schopen.
Jiří Navrátil „Ve Valašské Rally jsem nikdy nestartoval, ale byl jsem se na ni několikrát podívat jako divák. Obecně se dá říci, že Valaška, Barumka i Kopná jsou pěkné soutěže s velice náročnými tratěmi. Navíc je okolí Zlína region automobilovým soutěžím zaslíbený, jede tu celá řada místních, kteří tratě dobře znají a uspět proti nim je těžké.Chci se především dobře svézt, najet nějaké další kilometry na tratích rychlostních zkoušek. Zatím stále ještě hledám limity auta, s fiestou nějak jedu, vím, že takové tempo je bez krizí, ale nemám vůbec představu, jak rychlé je ve srovnání s ostatními soupeři. Proto je pro mne srovnání na tak těžké trati důležité. Neklademe si žádné cíle v podobě umístění, ale je nám jasné, že jakmile se s Juldou postavíme na start, budeme chtít skončit ve výsledkové listině co nejvýš. Dalším důvodem startu je ověření práce s autem, od Martina sice máme nějaké informace, ale potřebujeme zjistit jak budou fungovat v našem podání. Chceme například ověřit životnost pneumatik, nezbytný počet mechaniků atd. V dílně máme sice něco vyzkoušené, ale nevíme, jak to bude fungovat na reálných závodech. Nastavení pojedeme stále Martinovo, zatím není důvod na něm cokoli měnit, nejsme tak daleko, aby to bylo přínosem. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat společnostem Interaction, BAR radiators a RTIcz, kteří nám se startem na Valašské Rally hodně pomohli.“
Martin Linhart - ředitel vnější komunikace Ford Motor Company s.r.o. „Máme velkou radost, že poté, co se díky Martinu Prokopovi objevil špičkový Ford Fiesta WRC v mistrovství světa v automobilových soutěžích, bude mít modrý ovál také velice kvalitní zastoupení domácích soutěžích. Posádka Navrátil – Gál prokázala už loni v Sosnové i v předsezónních testech, že si s Fiestou S2000 velice dobře rozumí. Jiří Navrátil a jeho Interaction Ford Czech Rally Team své schopnosti - ať už jde o dokonalou přípravu vozu či o výkon na trati - předvedli s historickým Fordem Sierra a bude zajímavé sledovat, jak se jim povede s ryze současnou fiestou.“
XXXI. Bonver Valašská Rally 2012 je charakteristická náročností tratí rychlostních testů. Valašská Rally si za dobu své existence získala mezi automobilovými soutěžemi důležité a nezastupitelné postavení.
Význam „Valašky“ každoročně dokresluje nejen účast kompletní české soutěžácké špičky a řadyzahraničních posádek, letos např. z Norska, Itálie, Slovenska a Polska, ale také značný zájem ze strany médií a desítek tisíc diváků. Lze předpokládat, že stejně tomu bude i při letošním ročníku „Valašky“. Hlavní dění kolem startu a cíle se odehraje ve Valašském Meziříčí na náměstí Míruobklopeném řadou historických budov připomínajících věhlas tohoto významného valašského města a ekonomického a kulturního centra regionu. Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.