První opravdový křest ohněm čeká na posádku Interaction Ford Czech Rally Teamu tento víkend narychlostních zkouškách Valašské Rally v okolí Valašského Meziříčí.
O to více zavazující premiérovévystoupení bude, protože se za tým postavil i oficiální importér vozů Ford do České republikyJiří Navrátil a Jůlius Gál pro letošní sezonu vyměnili Sierru RS Cosworth za Fiestu S2000. Ta přes zimuprošla kontrolou, která prověřila funkčnost veškerých dílů. Vzhledem k tomu, že auto bylo z větší částirepasováno těsně před Katalánskou rallye a Jiří navrátil s ním zatím mnoho ostrých kilometrů neodjel, nebylo Fionu nutné rozebrat do posledního šroubku a zase složit. Přesto měli mechanici dobrou příležitost auto poznat a naučit se s ním zacházet. Vedle testovací RZ v Žíželicích na začátku března se Jirka svezlještě o minulém víkendu při testování u Sedlčan, kde najel zhruba 35 ostrých kilometrů.Proti původnímu plánu jet pouze sprinty se Jirka rozhodl nastoupit do „velké“ soutěže, protože stáles autem ujel velice málo kilometrů v reálných podmínkách rychlostních zkoušek a Valašskou Rally bere především jako rozjetí se před starty v MČR ve sprintrallye. Cílem je si dále zvykat na nové auto a tempo, kterého je speciál specifikace S2000 schopen.
Jiří Navrátil „Ve Valašské Rally jsem nikdy nestartoval, ale byl jsem se na ni několikrát podívat jako divák. Obecně se dá říci, že Valaška, Barumka i Kopná jsou pěkné soutěže s velice náročnými tratěmi. Navíc je okolí Zlína region automobilovým soutěžím zaslíbený, jede tu celá řada místních, kteří tratě dobře znají a uspět proti nim je těžké.Chci se především dobře svézt, najet nějaké další kilometry na tratích rychlostních zkoušek. Zatím stále ještě hledám limity auta, s fiestou nějak jedu, vím, že takové tempo je bez krizí, ale nemám vůbec představu, jak rychlé je ve srovnání s ostatními soupeři. Proto je pro mne srovnání na tak těžké trati důležité. Neklademe si žádné cíle v podobě umístění, ale je nám jasné, že jakmile se s Juldou postavíme na start, budeme chtít skončit ve výsledkové listině co nejvýš. Dalším důvodem startu je ověření práce s autem, od Martina sice máme nějaké informace, ale potřebujeme zjistit jak budou fungovat v našem podání. Chceme například ověřit životnost pneumatik, nezbytný počet mechaniků atd. V dílně máme sice něco vyzkoušené, ale nevíme, jak to bude fungovat na reálných závodech. Nastavení pojedeme stále Martinovo, zatím není důvod na něm cokoli měnit, nejsme tak daleko, aby to bylo přínosem. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat společnostem Interaction, BAR radiators a RTIcz, kteří nám se startem na Valašské Rally hodně pomohli.“
Martin Linhart - ředitel vnější komunikace Ford Motor Company s.r.o. „Máme velkou radost, že poté, co se díky Martinu Prokopovi objevil špičkový Ford Fiesta WRC v mistrovství světa v automobilových soutěžích, bude mít modrý ovál také velice kvalitní zastoupení domácích soutěžích. Posádka Navrátil – Gál prokázala už loni v Sosnové i v předsezónních testech, že si s Fiestou S2000 velice dobře rozumí. Jiří Navrátil a jeho Interaction Ford Czech Rally Team své schopnosti - ať už jde o dokonalou přípravu vozu či o výkon na trati - předvedli s historickým Fordem Sierra a bude zajímavé sledovat, jak se jim povede s ryze současnou fiestou.“
XXXI. Bonver Valašská Rally 2012 je charakteristická náročností tratí rychlostních testů. Valašská Rally si za dobu své existence získala mezi automobilovými soutěžemi důležité a nezastupitelné postavení.
Význam „Valašky“ každoročně dokresluje nejen účast kompletní české soutěžácké špičky a řadyzahraničních posádek, letos např. z Norska, Itálie, Slovenska a Polska, ale také značný zájem ze strany médií a desítek tisíc diváků. Lze předpokládat, že stejně tomu bude i při letošním ročníku „Valašky“. Hlavní dění kolem startu a cíle se odehraje ve Valašském Meziříčí na náměstí Míruobklopeném řadou historických budov připomínajících věhlas tohoto významného valašského města a ekonomického a kulturního centra regionu. Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.