První opravdový křest ohněm čeká na posádku Interaction Ford Czech Rally Teamu tento víkend narychlostních zkouškách Valašské Rally v okolí Valašského Meziříčí.
O to více zavazující premiérovévystoupení bude, protože se za tým postavil i oficiální importér vozů Ford do České republikyJiří Navrátil a Jůlius Gál pro letošní sezonu vyměnili Sierru RS Cosworth za Fiestu S2000. Ta přes zimuprošla kontrolou, která prověřila funkčnost veškerých dílů. Vzhledem k tomu, že auto bylo z větší částirepasováno těsně před Katalánskou rallye a Jiří navrátil s ním zatím mnoho ostrých kilometrů neodjel, nebylo Fionu nutné rozebrat do posledního šroubku a zase složit. Přesto měli mechanici dobrou příležitost auto poznat a naučit se s ním zacházet. Vedle testovací RZ v Žíželicích na začátku března se Jirka svezlještě o minulém víkendu při testování u Sedlčan, kde najel zhruba 35 ostrých kilometrů.Proti původnímu plánu jet pouze sprinty se Jirka rozhodl nastoupit do „velké“ soutěže, protože stáles autem ujel velice málo kilometrů v reálných podmínkách rychlostních zkoušek a Valašskou Rally bere především jako rozjetí se před starty v MČR ve sprintrallye. Cílem je si dále zvykat na nové auto a tempo, kterého je speciál specifikace S2000 schopen.
Jiří Navrátil „Ve Valašské Rally jsem nikdy nestartoval, ale byl jsem se na ni několikrát podívat jako divák. Obecně se dá říci, že Valaška, Barumka i Kopná jsou pěkné soutěže s velice náročnými tratěmi. Navíc je okolí Zlína region automobilovým soutěžím zaslíbený, jede tu celá řada místních, kteří tratě dobře znají a uspět proti nim je těžké.Chci se především dobře svézt, najet nějaké další kilometry na tratích rychlostních zkoušek. Zatím stále ještě hledám limity auta, s fiestou nějak jedu, vím, že takové tempo je bez krizí, ale nemám vůbec představu, jak rychlé je ve srovnání s ostatními soupeři. Proto je pro mne srovnání na tak těžké trati důležité. Neklademe si žádné cíle v podobě umístění, ale je nám jasné, že jakmile se s Juldou postavíme na start, budeme chtít skončit ve výsledkové listině co nejvýš. Dalším důvodem startu je ověření práce s autem, od Martina sice máme nějaké informace, ale potřebujeme zjistit jak budou fungovat v našem podání. Chceme například ověřit životnost pneumatik, nezbytný počet mechaniků atd. V dílně máme sice něco vyzkoušené, ale nevíme, jak to bude fungovat na reálných závodech. Nastavení pojedeme stále Martinovo, zatím není důvod na něm cokoli měnit, nejsme tak daleko, aby to bylo přínosem. V neposlední řadě bych chtěl poděkovat společnostem Interaction, BAR radiators a RTIcz, kteří nám se startem na Valašské Rally hodně pomohli.“
Martin Linhart - ředitel vnější komunikace Ford Motor Company s.r.o. „Máme velkou radost, že poté, co se díky Martinu Prokopovi objevil špičkový Ford Fiesta WRC v mistrovství světa v automobilových soutěžích, bude mít modrý ovál také velice kvalitní zastoupení domácích soutěžích. Posádka Navrátil – Gál prokázala už loni v Sosnové i v předsezónních testech, že si s Fiestou S2000 velice dobře rozumí. Jiří Navrátil a jeho Interaction Ford Czech Rally Team své schopnosti - ať už jde o dokonalou přípravu vozu či o výkon na trati - předvedli s historickým Fordem Sierra a bude zajímavé sledovat, jak se jim povede s ryze současnou fiestou.“
XXXI. Bonver Valašská Rally 2012 je charakteristická náročností tratí rychlostních testů. Valašská Rally si za dobu své existence získala mezi automobilovými soutěžemi důležité a nezastupitelné postavení.
Význam „Valašky“ každoročně dokresluje nejen účast kompletní české soutěžácké špičky a řadyzahraničních posádek, letos např. z Norska, Itálie, Slovenska a Polska, ale také značný zájem ze strany médií a desítek tisíc diváků. Lze předpokládat, že stejně tomu bude i při letošním ročníku „Valašky“. Hlavní dění kolem startu a cíle se odehraje ve Valašském Meziříčí na náměstí Míruobklopeném řadou historických budov připomínajících věhlas tohoto významného valašského města a ekonomického a kulturního centra regionu. Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.