Už sme si zvykli, že slovenský šampionát v automobilových súťažiach rely má svoj prológ v apríli a niekoľko rokov po sebe ním bola súťaž u našich južných susedov v Maďarsku.
Tento rok však prináša v domácom majstráku niekoľko zmien, napr. aj vypustenie jednej zahraničnej súťaže, ktorá bola jeho súčasťou. Podobne ako vlani aj v tomto roku pozostáva kalendár majstrovstiev Slovenska zo siedmich podujatí a sezóna potrvá od apríla do novembra. Itinerár súťaží je pestrý a nájdeme v ňom aj bratislavskú, ktorá v posledných rokoch absentovala. Verme, že nový organizátor pre jazdcov aj fanúšikov nachystá zaujímavú súťaž, ktorá bude tou najlepšou bodkou za sezónou. Vráťme sa však na jej úvod, ktorý novú súťažnú sezónu odštartuje.
Tohto roku začíname v metropole Šariša, kde 13. – 14. apríla organizátor Slovakia Rally System usporiada už XIX. ročník Rally Prešov, ktorý prepíše históriu posledných rokov aj tým, že bude dvojdňovou súťažou s jednou sekciou vo večerných resp. nočných hodinách. O necelé dva mesiace sa teda spustí kolotoč domácej rely so všetkým, čo k nej patrí. „Každoročne sa snažíme pripraviť kompaktnú súťaž, aby bola pre divákov a jazdcov čo najzaujímavejšia. Aj preto sme pripravili v tomto ročníku niekoľko zmien. Prvou je zmena termínu, keď z májového sme prešli na aprílový. Bolo to na žiadosť komisie rely, ktorá nechcela, aby sa sezóna začínala až máji, keďže sme prvým podujatím sezóny. Ďalšou zmenou je dvojdňová súťaž a každý deň sa bude do MSR hodnotiť samostatne. Keď už robíme dvojdňovú súťaž a blíži sa dvadsiate jubileum prešovskej rely, tak tento ročník sme prihlásili ako pozorovací do Pohára FIA majstrovstiev Európy. Je to na škodu veci, že dlho sa nič také u nás nejazdilo, lebo ako jazdci tak aj organizátori majú na to, aby takú súťaž jazdili či pripravili. Verím, že XX. ročník Rally Prešov už bude zaradený do kalendára FIA,“ hovorí riaditeľ pretekov Rastislav Bánoci.
Počas súťaže budú mať organizátori rozložený svoj hlavný stan a riaditeľstvo na tradičnom mieste v priestoroch Mestskej športovej haly, pred ktorou bude situované aj servisné parkovisko. Dvojdňová súťaž Rally Prešov je rozdelená do štyroch sekcií a dvoch etáp, počas ktorých posádky absolvujú necelých 400 km tratí, z ktorých takmer 45 percent tvoria rýchlostné skúšky.
Stalo sa už samozrejmosťou, že súčasťou MSR je aj Slovenský Rally pohár, ktorý sa bude rovnako každý deň samostatne započítavať do priebežných výsledkov. V piatok absolvujú posádky 4 rýchlostné skúške a v sobotu štyri. Ako by ináč vyzeral motoristický víkend v Prešove, ak by po rely nenasledoval už tradičný Šarišský slalom, ktorý zapíše piatu stránku svojej histórie. Všetci tí, ktorým by sa dvojdňová rely málila, si tak môžu ešte zajazdiť v nedeľu medzi kuželkami na parkovisku pred Mestkou športovou halou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?