JT Říha Group rally team úspěšně dokončil Thermica rally Lužické hory, zahajovací podnik šampionátu sprintrally.
Do Hrádku nad Nisou odjížděl bezmála třicetičlenný JTRT v dobré náladě. Krátce před odjezdem proběhl test, na kterém se o své zkušenosti podělil testovací jezdec Prodrivu Terry Kaby. Očekávanou premiéru si měl odbýt dámský tým.
Čtyři posádky JTRT odstartovaly za slunečného počasí v rámci rekordního startovního pole. Bílé Subaru Impreza WRC dvojice Jaromír Tomaštík a Jaroslav Vrečka patřilo k favoritům soutěže. Do závodu vstoupila vsetínská posádka sedmým, resp. druhým časem na prvních dvou měřených testech. Po RZ3 patřila tandemu Tomaštík – Vrečka skvělá první příčka průběžného pořadí. S odstupem 14.3 s následoval druhý Miroslavem Jakešem.
„Výsledek to byl fantastický. Je třeba si ale uvědomit, že odstoupil Pavel Valoušek, na kterého jednoznačně nemáme a chyboval Roman Odložilík. Nakonec i my jsme se nevyvarovali velké krizovky. Ve třetí RZ jsem byl rychlejší na jednom z horizontů, v důsledku čehož jsem opustil trať. Naštěstí v místě, kde nebyla žádná překážka, a tak jsme mohli pokračovat bez větší ztráty dál,“ popsal Tomaštík.
Na RZ4 ale zahřmělo podruhé a jezdecká chyba pohřbila naděje na senzační výsledek. Co se přesně stalo, objasnil Jaromír Tomaštík: „Byla to jednoznačně moje chyba. Na těžkých a úzkých pasážích je na mě WRC pořád moc velké. V přípravě před závodem jsme s Terrym Kabym prošli řadu situací a nastavení. Bohužel mnohé z nich jsme neměli možnost vyzkoušet. Což se ukázalo právě na čtvrtém testu. Po skoku jsem auto zašlápl a ztratil rychlost. Následné zatažení ruční brzdy auto zpomalilo natolik, že nám zhasnul motor. Aby toho nebylo málo, v rozhodující chvíli nás zklamal startér a auto nešlo nastartovat. Naštěstí jsem jej popustil z mírného svahu a přes spojku pootočil motorem a startér se chytil. Než se nám podařilo vůz opět nastartovat, ztratili jsme téměř půl minuty.“
Velkou pochvalu zaslouží organizace Thermica rally Lužické hory za přípravu, organizaci a tratě sprintu. „Pokud jsem před startem rally měl obavu z nezvládnutí početného startovního pole, byl jsem velmi příjemně překvapen. Určitě byly chybky, ale z mého pohledu soutěž byla zvládnuta na výbornou,“ pochválil práci pořadatelů druhý člen posádky, Jaroslav Vrečka.
Cíl lužického sprintu spatřily také zbylé tři posádky JT Říha Group rally teamu. Zdeněk Pokorný s Jiřím Kalistou dojeli 31. v absolutním pořadí, dvojici Marcel Havlásek – Miroslav Koutský patřila v cíli 83. pozice a dámy Petra Filipová – Veronika Teplá dovezly své Subaru Impreza STI na 88. místě v celkové klasifikaci.
Ohlasy posádek v cíli
Jaromír Tomaštík:„S autem, jako je Impreza WRC, se musíte neustále učit. V Hrádku jsme se chtěli svézt co nejdéle a posbírat co nejvíc zkušeností. Umístění v první desítce byla povinnost. Výsledek do pátého místa absolutního pořadí byl přáním. Mám auto, se kterým se vyhrává, a jen já mu to můžu zkazit. To je bez diskuze. Byli jsme blízko, bohužel to nevyšlo.“
Zdeněk Pokorný:„Krásně jsme se svezli. Soutěž byla povedená, ze začátku mi přišla dost těžká. Postupně jsme se rozjeli. S umístěním jsem zcela spokojený nebyl. Ale následné porovnání dosažených časů ukázalo, že nám konkurence zdaleka neujížděla, jak se na první pohled zdálo. Impreza N14 má určitě potenciál, který zdaleka nevyužívám. Pro mě to znamená hledání rezerv v sobě a v autě.“
Marcel Havlásek:„Od havárie ve Vyškově před dvěma lety jsem opět seděl v podobném závodním voze. Docela stresující návrat na trať. Přiznávám, že jsem místy nevěděl, co s rukama a nohama. Celá soutěž byly velmi pěkná. I když pro mnohé jezdce, kteří stejně jako já dlouho neseděli za volantem, byla úvodní RZ na rozjezd až příliš těžká.“ Petra Filipová:„Závod se mi velice líbil, místy zlobila technika, ale jinak spokojenost. Holky byly velice šikovné. Byla jsem příjemně překvapená. Určitě nebyl znát rozdíl mezi servisem od chlapů a tím, co předvedla děvčata. Pochvalu zaslouží trať, z mého pohledu místy dost těžká, ale nádherná.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?