JTRT: Mise splněna

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Adam Blahouš 29. dubna 2011 05:01
Sdílej:

JT Říha Group rally team úspěšně dokončil Thermica rally Lužické hory, zahajovací podnik šampionátu sprintrally.

Do Hrádku nad Nisou odjížděl bezmála třicetičlenný JTRT v dobré náladě. Krátce před odjezdem proběhl test, na kterém se o své zkušenosti podělil testovací jezdec Prodrivu Terry Kaby. Očekávanou premiéru si měl odbýt dámský tým.

Čtyři posádky JTRT odstartovaly za slunečného počasí v rámci rekordního startovního pole. Bílé Subaru Impreza WRC dvojice Jaromír Tomaštík a Jaroslav Vrečka patřilo k favoritům soutěže. Do závodu vstoupila vsetínská posádka sedmým, resp. druhým časem na prvních dvou měřených testech. Po RZ3 patřila tandemu Tomaštík – Vrečka skvělá první příčka průběžného pořadí. S odstupem 14.3 s následoval druhý Miroslavem Jakešem.

„Výsledek to byl fantastický. Je třeba si ale uvědomit, že odstoupil Pavel Valoušek, na kterého jednoznačně nemáme a chyboval Roman Odložilík. Nakonec i my jsme se nevyvarovali velké krizovky. Ve třetí RZ jsem byl rychlejší na jednom z horizontů, v důsledku čehož jsem opustil trať. Naštěstí v místě, kde nebyla žádná překážka, a tak jsme mohli pokračovat bez větší ztráty dál,“ popsal Tomaštík.

Na RZ4 ale zahřmělo podruhé a jezdecká chyba pohřbila naděje na senzační výsledek. Co se přesně stalo, objasnil Jaromír Tomaštík: „Byla to jednoznačně moje chyba. Na těžkých a úzkých pasážích je na mě WRC pořád moc velké. V přípravě před závodem jsme s Terrym Kabym prošli řadu situací a nastavení. Bohužel mnohé z nich jsme neměli možnost vyzkoušet. Což se ukázalo právě na čtvrtém testu. Po skoku jsem auto zašlápl a ztratil rychlost. Následné zatažení ruční brzdy auto zpomalilo natolik, že nám zhasnul motor. Aby toho nebylo málo, v rozhodující chvíli nás zklamal startér a auto nešlo nastartovat. Naštěstí jsem jej popustil z mírného svahu a přes spojku pootočil motorem a startér se chytil. Než se nám podařilo vůz opět nastartovat, ztratili jsme téměř půl minuty.“

Velkou pochvalu zaslouží organizace Thermica rally Lužické hory za přípravu, organizaci a tratě sprintu. „Pokud jsem před startem rally měl obavu z nezvládnutí početného startovního pole, byl jsem velmi příjemně překvapen. Určitě byly chybky, ale z mého pohledu soutěž byla zvládnuta na výbornou,“ pochválil práci pořadatelů druhý člen posádky, Jaroslav Vrečka.

Cíl lužického sprintu spatřily také zbylé tři posádky JT Říha Group rally teamu. Zdeněk Pokorný s Jiřím Kalistou dojeli 31. v absolutním pořadí, dvojici Marcel Havlásek – Miroslav Koutský patřila v cíli 83. pozice a dámy Petra Filipová – Veronika Teplá dovezly své Subaru Impreza STI na 88. místě v celkové klasifikaci.

Ohlasy posádek v cíli

Jaromír Tomaštík:„S autem, jako je Impreza WRC, se musíte neustále učit. V Hrádku jsme se chtěli svézt co nejdéle a posbírat co nejvíc zkušeností. Umístění v první desítce byla povinnost. Výsledek do pátého místa absolutního pořadí byl přáním. Mám auto, se kterým se vyhrává, a jen já mu to můžu zkazit. To je bez diskuze. Byli jsme blízko, bohužel to nevyšlo.“

Zdeněk Pokorný:„Krásně jsme se svezli. Soutěž byla povedená, ze začátku mi přišla dost těžká. Postupně jsme se rozjeli. S umístěním jsem zcela spokojený nebyl. Ale následné porovnání dosažených časů ukázalo, že nám konkurence zdaleka neujížděla, jak se na první pohled zdálo. Impreza N14 má určitě potenciál, který zdaleka nevyužívám. Pro mě to znamená hledání rezerv v sobě a v autě.“

Marcel Havlásek:„Od havárie ve Vyškově před dvěma lety jsem opět seděl v podobném závodním voze. Docela stresující návrat na trať. Přiznávám, že jsem místy nevěděl, co s rukama a nohama. Celá soutěž byly velmi pěkná. I když pro mnohé jezdce, kteří stejně jako já dlouho neseděli za volantem, byla úvodní RZ na rozjezd až příliš těžká.“ Petra Filipová:„Závod se mi velice líbil, místy zlobila technika, ale jinak spokojenost. Holky byly velice šikovné. Byla jsem příjemně překvapená. Určitě nebyl znát rozdíl mezi servisem od chlapů a tím, co předvedla děvčata. Pochvalu zaslouží trať, z mého pohledu místy dost těžká, ale nádherná.“

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.