Rally Tríbeč se představuje

rally slovenská
rally slovenská, foto: www.rallyzone.cz | Tamášová, Zdenka
Jiří Dokulil 10. dubna 2011 13:11
Sdílej:

Blížící se termín Rally Tríbeč začíná mezi soutěžními posádkami, novináři i fanoušky vzbuzovat velká očekávání. Tríbečská soutěž se naposledy konala před 24 lety, a tak málokdo ze současné generace slovenských „soutěžáků“ tuší, co na něj v okolí Topoľčan čeká.

Pořadatelé se rozhodli zamezit spekulacím a vydali podrobného průvodce soutěží (tzv. Rally Guide), který kromě obecných informací o městě Topoľčany a historii Rally Tríbeč odtajňuje i podrobný program letošního ročníku, nabízí stručný výtah z regulí závodu a v obrysech naznačuje, jaké rychlostní zkoušky na soutěžící čekají. Rally Guide je k dispozici na oficiálním webu www.rallytribec.sk i na čím dál navštěvovanější stránce Rally Tríbeč na facebooku.

A jaké novinky můžeme v Rally Guide najít? Tríbečská soutěž se svým schématem řadí mezi jednoetapové závody s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Pro soutěžní posádky začíná program ve čtvrtek, na který jsou naplánovány seznamovací jízdy s tratí. Oba klasické úseky RZ je možné „odtrénovat“ i v průběhu pátečního dne, jen městský okruh v Topoľčanech vzhledem k náročnosti jeho uzavření přijde na řadu pouze ve čtvrtek večer (v konvoji za zaváděcím vozidlem). V pátek budou od rána probíhat administrativní a technické přejímky, které potrvají až do odpoledních hodin. První kontakt účastníků rally s veřejností je na programu v pátek večer, kdy se uskuteční slavnostní představení soutěžních posádek na startovní rampě v blízkosti topoľčanského náměstí.

Rally Guide prozrazuje i názvy všech tří s napětím očekávaných rychlostních zkoušek. Milovníci klouzání si tentokrát příliš na své nepřijdou, neboť jednotlivé úseky tvoří ze sta procent asfaltový povrch různé kvality. To je však jediný stereotyp, který na posádky čeká. Charakterově je každý úsek trochu odlišný, aby „erzety“ dohromady dávaly harmonický celek. Po divácky zajímavém kroužení na okruhu ve městě přijde na řadu velmi technická Uhrovecká RZ, na které se v náročných sjezdech ukáže závodnické srdce jednotlivých pilotů. Třetí do mariáše je nejdelší Tríbečská RZ, zasazena do nádherného prostředí Drahožické doliny. Všechny tři zmíněné rychlostní zkoušky přijdou v průběhu soutěže na řadu třikrát, což ocení především fanoušci podél tratě.

Pravděpodobně nejvíce užitečných informací najdou v Rally Guide zahraniční zájemci o start. Rally Tríbeč bývala mezi posádkami ze sousedních států vždy velmi oblíbená a pořadatelé věří, že i přes ne zcela příznivý termín (v obklíčení Rallysprintu Kopná, Českokrumlovské rally a rakouské soutěže v Judenburgu) vzbudí mezi českými, maďarskými či rakouskými posádkami zájem i letos. Kdo chce o tríbečské rally vědět víc, určitě by neměl zapomenout navštívit www.rallytribec.sk.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.