Blížící se termín Rally Tríbeč začíná mezi soutěžními posádkami, novináři i fanoušky vzbuzovat velká očekávání. Tríbečská soutěž se naposledy konala před 24 lety, a tak málokdo ze současné generace slovenských „soutěžáků“ tuší, co na něj v okolí Topoľčan čeká.
Pořadatelé se rozhodli zamezit spekulacím a vydali podrobného průvodce soutěží (tzv. Rally Guide), který kromě obecných informací o městě Topoľčany a historii Rally Tríbeč odtajňuje i podrobný program letošního ročníku, nabízí stručný výtah z regulí závodu a v obrysech naznačuje, jaké rychlostní zkoušky na soutěžící čekají. Rally Guide je k dispozici na oficiálním webu www.rallytribec.sk i na čím dál navštěvovanější stránce Rally Tríbeč na facebooku.
A jaké novinky můžeme v Rally Guide najít? Tríbečská soutěž se svým schématem řadí mezi jednoetapové závody s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Pro soutěžní posádky začíná program ve čtvrtek, na který jsou naplánovány seznamovací jízdy s tratí. Oba klasické úseky RZ je možné „odtrénovat“ i v průběhu pátečního dne, jen městský okruh v Topoľčanech vzhledem k náročnosti jeho uzavření přijde na řadu pouze ve čtvrtek večer (v konvoji za zaváděcím vozidlem). V pátek budou od rána probíhat administrativní a technické přejímky, které potrvají až do odpoledních hodin. První kontakt účastníků rally s veřejností je na programu v pátek večer, kdy se uskuteční slavnostní představení soutěžních posádek na startovní rampě v blízkosti topoľčanského náměstí.
Rally Guide prozrazuje i názvy všech tří s napětím očekávaných rychlostních zkoušek. Milovníci klouzání si tentokrát příliš na své nepřijdou, neboť jednotlivé úseky tvoří ze sta procent asfaltový povrch různé kvality. To je však jediný stereotyp, který na posádky čeká. Charakterově je každý úsek trochu odlišný, aby „erzety“ dohromady dávaly harmonický celek. Po divácky zajímavém kroužení na okruhu ve městě přijde na řadu velmi technická Uhrovecká RZ, na které se v náročných sjezdech ukáže závodnické srdce jednotlivých pilotů. Třetí do mariáše je nejdelší Tríbečská RZ, zasazena do nádherného prostředí Drahožické doliny. Všechny tři zmíněné rychlostní zkoušky přijdou v průběhu soutěže na řadu třikrát, což ocení především fanoušci podél tratě.
Pravděpodobně nejvíce užitečných informací najdou v Rally Guide zahraniční zájemci o start. Rally Tríbeč bývala mezi posádkami ze sousedních států vždy velmi oblíbená a pořadatelé věří, že i přes ne zcela příznivý termín (v obklíčení Rallysprintu Kopná, Českokrumlovské rally a rakouské soutěže v Judenburgu) vzbudí mezi českými, maďarskými či rakouskými posádkami zájem i letos. Kdo chce o tríbečské rally vědět víc, určitě by neměl zapomenout navštívit www.rallytribec.sk.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?