Blížící se termín Rally Tríbeč začíná mezi soutěžními posádkami, novináři i fanoušky vzbuzovat velká očekávání. Tríbečská soutěž se naposledy konala před 24 lety, a tak málokdo ze současné generace slovenských „soutěžáků“ tuší, co na něj v okolí Topoľčan čeká.
Pořadatelé se rozhodli zamezit spekulacím a vydali podrobného průvodce soutěží (tzv. Rally Guide), který kromě obecných informací o městě Topoľčany a historii Rally Tríbeč odtajňuje i podrobný program letošního ročníku, nabízí stručný výtah z regulí závodu a v obrysech naznačuje, jaké rychlostní zkoušky na soutěžící čekají. Rally Guide je k dispozici na oficiálním webu www.rallytribec.sk i na čím dál navštěvovanější stránce Rally Tríbeč na facebooku.
A jaké novinky můžeme v Rally Guide najít? Tríbečská soutěž se svým schématem řadí mezi jednoetapové závody s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Pro soutěžní posádky začíná program ve čtvrtek, na který jsou naplánovány seznamovací jízdy s tratí. Oba klasické úseky RZ je možné „odtrénovat“ i v průběhu pátečního dne, jen městský okruh v Topoľčanech vzhledem k náročnosti jeho uzavření přijde na řadu pouze ve čtvrtek večer (v konvoji za zaváděcím vozidlem). V pátek budou od rána probíhat administrativní a technické přejímky, které potrvají až do odpoledních hodin. První kontakt účastníků rally s veřejností je na programu v pátek večer, kdy se uskuteční slavnostní představení soutěžních posádek na startovní rampě v blízkosti topoľčanského náměstí.
Rally Guide prozrazuje i názvy všech tří s napětím očekávaných rychlostních zkoušek. Milovníci klouzání si tentokrát příliš na své nepřijdou, neboť jednotlivé úseky tvoří ze sta procent asfaltový povrch různé kvality. To je však jediný stereotyp, který na posádky čeká. Charakterově je každý úsek trochu odlišný, aby „erzety“ dohromady dávaly harmonický celek. Po divácky zajímavém kroužení na okruhu ve městě přijde na řadu velmi technická Uhrovecká RZ, na které se v náročných sjezdech ukáže závodnické srdce jednotlivých pilotů. Třetí do mariáše je nejdelší Tríbečská RZ, zasazena do nádherného prostředí Drahožické doliny. Všechny tři zmíněné rychlostní zkoušky přijdou v průběhu soutěže na řadu třikrát, což ocení především fanoušci podél tratě.
Pravděpodobně nejvíce užitečných informací najdou v Rally Guide zahraniční zájemci o start. Rally Tríbeč bývala mezi posádkami ze sousedních států vždy velmi oblíbená a pořadatelé věří, že i přes ne zcela příznivý termín (v obklíčení Rallysprintu Kopná, Českokrumlovské rally a rakouské soutěže v Judenburgu) vzbudí mezi českými, maďarskými či rakouskými posádkami zájem i letos. Kdo chce o tríbečské rally vědět víc, určitě by neměl zapomenout navštívit www.rallytribec.sk.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?