Jan Černý se spolu s Pavlem Kohoutem postaví na start první soutěže Mistrovství světa Vodafone Rally de Portugal.
Pro mladíka z Příbrami Jana Černého, se ve čtvrtek otevře nová kapitola jeho soutěžácké kariéry. Spolu se svým spolujezdcem Pavlem Kohoutem se postaví na start první soutěže Mistrovství světa, konkrétně na Portugalskou rally. Šotolinová soutěž v oblasti Algarve je rovněž prvním startem pro mladé jezdce z celého světa, kteří startují v rámci takzvané WRC Academy, což je náhrada upadnuvšího juniorského mistrovství světa JWRC, které v posledních letech ztrácelo stále víc ze svého lesku. WRC Academy by mělo tuto slávu juniorského závodění znovu posunout do povědomí médií a diváků, protože o vavříny bude soupeřit velké množství mladých soutěžních jezdů na srovnatelné technice, kterou představují vozy Ford Fiesta R2, připravované britským týmem M-Sport. Účastníci WRC Academy mají navíc možnost bojovat o takzvané „prize money“, což jsou finanční prémie pro nejlepší závodníky. Hodnotí se absolutně nejrychlejší v cíli, ale samostatné hodnocení mají i jednotlivé rychlostní zkoušky. Jezdci ve WRC Academy absolvují jen první dva dny z každé soutěže.
Jan Černý se již nachází v centru rally v Portugalském Faru a má za sebou první test Fordu Fiesta R2 na šotolině. „Dnes jsme měli šanci najet prvních pár kilometrů s naším autem, s nímž tady odstartujeme. Během testu jsem nebyl úplně spokojený s autem z něhož tekl olej a celkově to nebylo ono. Mechanici ale na autě zapracovali a podařilo se jim ho dát dohromady, abychom se odpoledne mohli na testu ještě svézt. Snažil jsem se tedy vyzkoušet si chování na šotolině, ale až samotná závod bude to pravé seznámení s autem,“ komentuje průběh testu nového Fordu Fiesta R2 Jan Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem jsou sice oba mladí, ale již poměrně zkušení jezdci. Co jim ale zatím bez diskuse chybí, jsou zkušenosti právě se šotolinou. Portugalská rally tedy bude skutečný křest ohněm. „Zdejší rychlostní zkoušky jsou krásné, ale hodně těžké. Už během seznamovacích jízd byla šotolina místy hodně rozbitá, což zejména pro dvoukolky bude opravdu hodně náročné. Bude to chtít stále šetřit auto, protože jinak se do cíle nedostaneme,“ popisuje taktiku, s níž vstoupí do úvodních kilometrů Portugalské rally Honza Černý. Toho čeká ve čtvrtek v pět hodin ráno budíček, aby se autobusem přesunul spolu s dalšími jezdci WRC Academy do skoro 300 kilometrů vzdáleného portugalského hlavního města Lisabonu, kde ve čtvrtek odpoledne odstartuje první rychlostní zkouškou Portugalská rally. Pro jezdce to bude další zajímavá zkušenost, protože seznamovací jízdy na této zhruba tři kilometry dlouhé rychlostní zkoušce proběhnou v golfových vozících.
Na přiložené vizualizaci se můžete podívat na design Fordu Fiesta R2 s nímž ve čtvrtek odstartuje Jan Černý a Pavel Kohout do první soutěže mistrovství světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.