Jan Černý se spolu s Pavlem Kohoutem postaví na start první soutěže Mistrovství světa Vodafone Rally de Portugal.
Pro mladíka z Příbrami Jana Černého, se ve čtvrtek otevře nová kapitola jeho soutěžácké kariéry. Spolu se svým spolujezdcem Pavlem Kohoutem se postaví na start první soutěže Mistrovství světa, konkrétně na Portugalskou rally. Šotolinová soutěž v oblasti Algarve je rovněž prvním startem pro mladé jezdce z celého světa, kteří startují v rámci takzvané WRC Academy, což je náhrada upadnuvšího juniorského mistrovství světa JWRC, které v posledních letech ztrácelo stále víc ze svého lesku. WRC Academy by mělo tuto slávu juniorského závodění znovu posunout do povědomí médií a diváků, protože o vavříny bude soupeřit velké množství mladých soutěžních jezdů na srovnatelné technice, kterou představují vozy Ford Fiesta R2, připravované britským týmem M-Sport. Účastníci WRC Academy mají navíc možnost bojovat o takzvané „prize money“, což jsou finanční prémie pro nejlepší závodníky. Hodnotí se absolutně nejrychlejší v cíli, ale samostatné hodnocení mají i jednotlivé rychlostní zkoušky. Jezdci ve WRC Academy absolvují jen první dva dny z každé soutěže.
Jan Černý se již nachází v centru rally v Portugalském Faru a má za sebou první test Fordu Fiesta R2 na šotolině. „Dnes jsme měli šanci najet prvních pár kilometrů s naším autem, s nímž tady odstartujeme. Během testu jsem nebyl úplně spokojený s autem z něhož tekl olej a celkově to nebylo ono. Mechanici ale na autě zapracovali a podařilo se jim ho dát dohromady, abychom se odpoledne mohli na testu ještě svézt. Snažil jsem se tedy vyzkoušet si chování na šotolině, ale až samotná závod bude to pravé seznámení s autem,“ komentuje průběh testu nového Fordu Fiesta R2 Jan Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem jsou sice oba mladí, ale již poměrně zkušení jezdci. Co jim ale zatím bez diskuse chybí, jsou zkušenosti právě se šotolinou. Portugalská rally tedy bude skutečný křest ohněm. „Zdejší rychlostní zkoušky jsou krásné, ale hodně těžké. Už během seznamovacích jízd byla šotolina místy hodně rozbitá, což zejména pro dvoukolky bude opravdu hodně náročné. Bude to chtít stále šetřit auto, protože jinak se do cíle nedostaneme,“ popisuje taktiku, s níž vstoupí do úvodních kilometrů Portugalské rally Honza Černý. Toho čeká ve čtvrtek v pět hodin ráno budíček, aby se autobusem přesunul spolu s dalšími jezdci WRC Academy do skoro 300 kilometrů vzdáleného portugalského hlavního města Lisabonu, kde ve čtvrtek odpoledne odstartuje první rychlostní zkouškou Portugalská rally. Pro jezdce to bude další zajímavá zkušenost, protože seznamovací jízdy na této zhruba tři kilometry dlouhé rychlostní zkoušce proběhnou v golfových vozících.
Na přiložené vizualizaci se můžete podívat na design Fordu Fiesta R2 s nímž ve čtvrtek odstartuje Jan Černý a Pavel Kohout do první soutěže mistrovství světa.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?