Czech Dakar Team absolvoval v Janově technické a administrativní prohlídky a nalodil se na trajekt Elissa, který převáží celou závodní karavanu vstříc tuniské ElChott rally. Klidné moře a vidina několikahodinové plavby daly české posádce po nabitém programu předchozích dní možnost alespoň na chvíli vydechnout.
"Tento trajekt znám velmi dobře, mezi Evropou a Afrikou jsem se na něm plavil již několikrát," zavzpomínal na kryté horní palubě majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Mám radost z toho, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram a i díky tomu nás za pár hodin čeká prolog a první etapa tohoto pouštního závodu."
Cesta ostré Tatry v tradiční zelené barvě vstříc testování a závodění v Tunisu odstartovala v bruntálských dílnách Martina Kolomého, kde tým šikovných mechaniků připravuje techniku pro Rallye Dakar 2011. "Během mezipřistání v Brně se k nám přidal David Vršecký a proběhla poslední kontrolní diagnostika našeho nového motoru CAT," pokračuje Marek Spáčil. Změna dodavatele motorů, které minulý rok CDT na Dakaru potrápily, se podle Spáčila zatím ukazuje jako krok správným směrem. "O motorech toho teď víme mnohem více. Kombinace skvělé diagnostiky, kterou jsou motory vybaveny a spolupráce s českým zastoupením Caterpillaru nám poskytují důležité a cenné informace, ke kterým jsme dříve neměli přístup. Velmi si slibuji i od spolupráce s okruhovým týmem Buggyra, který ve svém oboru představuje absolutní světovou špičku."
Až do Janova dojela Tatra bez sebemenšího problému. "Jeli jsme po vlastní ose, díky čemuž byl i dlouhý přejezd takovým malým testem," dodává pilot Czech Dakar Teamu. " V Janově jsme podstoupili plánované servisní procedury. Auto se chová skvěle a zatím jsme nezaznamenali ani jeden problém."
Svou premiéru za volantem terénní Tatry si na dálnicích a silnicích odbyl i dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký. "Je to sice úplně jiné auto, ale je velmi živé a skvělé ovladatelné. Spíše než kamionem je Tatra takovou větší a těžší buggynou a už se nemohu dočkat, co předvede v terénu. "
Technické a administrativní prohlídky proběhly více než hladce. Během prvního briefingu pořadatelé vysvětlili záludnosti a pravidla celého závodu, tak aby měli všichni stejné informace.Velký úsměv v kabině Tatry vyvolala logika organizátorů, podle které byla přidělována startovní čísla. "Kamiony jsou prý pomalé a proto budeme startovat jako poslední," objasňuje manévry kolem startovní procedury navigátor Emil Baumgartner.
Do závodu je přihlášený i Hummer H2, který bude plnit funkci novinářského vozidla. Úzká spolupráce se skvělou partou z Hummer Centra pod taktovkou Martina Mikulenčáka tak pokračuje i na ElChott rally. Češi tak jako jediná ekipa táhnou v Tunisu za jeden provaz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.