Czech Dakar Team absolvoval v Janově technické a administrativní prohlídky a nalodil se na trajekt Elissa, který převáží celou závodní karavanu vstříc tuniské ElChott rally. Klidné moře a vidina několikahodinové plavby daly české posádce po nabitém programu předchozích dní možnost alespoň na chvíli vydechnout.
"Tento trajekt znám velmi dobře, mezi Evropou a Afrikou jsem se na něm plavil již několikrát," zavzpomínal na kryté horní palubě majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Mám radost z toho, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram a i díky tomu nás za pár hodin čeká prolog a první etapa tohoto pouštního závodu."
Cesta ostré Tatry v tradiční zelené barvě vstříc testování a závodění v Tunisu odstartovala v bruntálských dílnách Martina Kolomého, kde tým šikovných mechaniků připravuje techniku pro Rallye Dakar 2011. "Během mezipřistání v Brně se k nám přidal David Vršecký a proběhla poslední kontrolní diagnostika našeho nového motoru CAT," pokračuje Marek Spáčil. Změna dodavatele motorů, které minulý rok CDT na Dakaru potrápily, se podle Spáčila zatím ukazuje jako krok správným směrem. "O motorech toho teď víme mnohem více. Kombinace skvělé diagnostiky, kterou jsou motory vybaveny a spolupráce s českým zastoupením Caterpillaru nám poskytují důležité a cenné informace, ke kterým jsme dříve neměli přístup. Velmi si slibuji i od spolupráce s okruhovým týmem Buggyra, který ve svém oboru představuje absolutní světovou špičku."
Až do Janova dojela Tatra bez sebemenšího problému. "Jeli jsme po vlastní ose, díky čemuž byl i dlouhý přejezd takovým malým testem," dodává pilot Czech Dakar Teamu. " V Janově jsme podstoupili plánované servisní procedury. Auto se chová skvěle a zatím jsme nezaznamenali ani jeden problém."
Svou premiéru za volantem terénní Tatry si na dálnicích a silnicích odbyl i dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký. "Je to sice úplně jiné auto, ale je velmi živé a skvělé ovladatelné. Spíše než kamionem je Tatra takovou větší a těžší buggynou a už se nemohu dočkat, co předvede v terénu. "
Technické a administrativní prohlídky proběhly více než hladce. Během prvního briefingu pořadatelé vysvětlili záludnosti a pravidla celého závodu, tak aby měli všichni stejné informace.Velký úsměv v kabině Tatry vyvolala logika organizátorů, podle které byla přidělována startovní čísla. "Kamiony jsou prý pomalé a proto budeme startovat jako poslední," objasňuje manévry kolem startovní procedury navigátor Emil Baumgartner.
Do závodu je přihlášený i Hummer H2, který bude plnit funkci novinářského vozidla. Úzká spolupráce se skvělou partou z Hummer Centra pod taktovkou Martina Mikulenčáka tak pokračuje i na ElChott rally. Češi tak jako jediná ekipa táhnou v Tunisu za jeden provaz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?