Czech Dakar Team absolvoval v Janově technické a administrativní prohlídky a nalodil se na trajekt Elissa, který převáží celou závodní karavanu vstříc tuniské ElChott rally. Klidné moře a vidina několikahodinové plavby daly české posádce po nabitém programu předchozích dní možnost alespoň na chvíli vydechnout.
"Tento trajekt znám velmi dobře, mezi Evropou a Afrikou jsem se na něm plavil již několikrát," zavzpomínal na kryté horní palubě majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Mám radost z toho, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram a i díky tomu nás za pár hodin čeká prolog a první etapa tohoto pouštního závodu."
Cesta ostré Tatry v tradiční zelené barvě vstříc testování a závodění v Tunisu odstartovala v bruntálských dílnách Martina Kolomého, kde tým šikovných mechaniků připravuje techniku pro Rallye Dakar 2011. "Během mezipřistání v Brně se k nám přidal David Vršecký a proběhla poslední kontrolní diagnostika našeho nového motoru CAT," pokračuje Marek Spáčil. Změna dodavatele motorů, které minulý rok CDT na Dakaru potrápily, se podle Spáčila zatím ukazuje jako krok správným směrem. "O motorech toho teď víme mnohem více. Kombinace skvělé diagnostiky, kterou jsou motory vybaveny a spolupráce s českým zastoupením Caterpillaru nám poskytují důležité a cenné informace, ke kterým jsme dříve neměli přístup. Velmi si slibuji i od spolupráce s okruhovým týmem Buggyra, který ve svém oboru představuje absolutní světovou špičku."
Až do Janova dojela Tatra bez sebemenšího problému. "Jeli jsme po vlastní ose, díky čemuž byl i dlouhý přejezd takovým malým testem," dodává pilot Czech Dakar Teamu. " V Janově jsme podstoupili plánované servisní procedury. Auto se chová skvěle a zatím jsme nezaznamenali ani jeden problém."
Svou premiéru za volantem terénní Tatry si na dálnicích a silnicích odbyl i dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký. "Je to sice úplně jiné auto, ale je velmi živé a skvělé ovladatelné. Spíše než kamionem je Tatra takovou větší a těžší buggynou a už se nemohu dočkat, co předvede v terénu. "
Technické a administrativní prohlídky proběhly více než hladce. Během prvního briefingu pořadatelé vysvětlili záludnosti a pravidla celého závodu, tak aby měli všichni stejné informace.Velký úsměv v kabině Tatry vyvolala logika organizátorů, podle které byla přidělována startovní čísla. "Kamiony jsou prý pomalé a proto budeme startovat jako poslední," objasňuje manévry kolem startovní procedury navigátor Emil Baumgartner.
Do závodu je přihlášený i Hummer H2, který bude plnit funkci novinářského vozidla. Úzká spolupráce se skvělou partou z Hummer Centra pod taktovkou Martina Mikulenčáka tak pokračuje i na ElChott rally. Češi tak jako jediná ekipa táhnou v Tunisu za jeden provaz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.