Vítězství k narozeninám

rally vysočina
rally vysočina, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Zdeněk Weiser 21. července 2010 17:22
Sdílej:

Jaroslav Orsák protrhl dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně zvítězil stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byl nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupil do čela průběžné klasifikace před Krestu. Dal si tak ten nejlepší dárek ke svým šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.!

Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. "Věděli jsme, že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili, že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky následovaly rychle za sebou," vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.

Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu, že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce zavadil o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T. Racingu obuli na produkční mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák vylétl ze silnice, ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.

"V jedné zatáčce bylo bláto, šli jsme do pole a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět," přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. "Tentokrát všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem K.I.T. Racing opět perfektně připravené a fungovalo perfektně. Náš záměr vyšel stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok na Krestu a naděje na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu nadále trvá."Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci slovenského mistrovství do Polska.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.