Vítězství k narozeninám

rally vysočina
rally vysočina, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Zdeněk Weiser 21. července 2010 17:22
Sdílej:

Jaroslav Orsák protrhl dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně zvítězil stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byl nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupil do čela průběžné klasifikace před Krestu. Dal si tak ten nejlepší dárek ke svým šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.!

Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. "Věděli jsme, že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili, že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky následovaly rychle za sebou," vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.

Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu, že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce zavadil o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T. Racingu obuli na produkční mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák vylétl ze silnice, ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.

"V jedné zatáčce bylo bláto, šli jsme do pole a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět," přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. "Tentokrát všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem K.I.T. Racing opět perfektně připravené a fungovalo perfektně. Náš záměr vyšel stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok na Krestu a naděje na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu nadále trvá."Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci slovenského mistrovství do Polska.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.