Jaroslav Orsák protrhl dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně zvítězil stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byl nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupil do čela průběžné klasifikace před Krestu. Dal si tak ten nejlepší dárek ke svým šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.!
Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. "Věděli jsme, že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili, že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky následovaly rychle za sebou," vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.
Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu, že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce zavadil o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T. Racingu obuli na produkční mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák vylétl ze silnice, ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.
"V jedné zatáčce bylo bláto, šli jsme do pole a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět," přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. "Tentokrát všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem K.I.T. Racing opět perfektně připravené a fungovalo perfektně. Náš záměr vyšel stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok na Krestu a naděje na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu nadále trvá."Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci slovenského mistrovství do Polska.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?