Jaroslav Orsák protrhl dosavadní prázdninovou smůlu a suverénně zvítězil stylem start – cíl na 5. soutěži rallysprintového seriálu Rally Vysočina. S výjimkou finálového úseku byl nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a ziskem 30 mistrovských bodů postoupil do čela průběžné klasifikace před Krestu. Dal si tak ten nejlepší dárek ke svým šestadvacátým narozeninám, které slaví v neděli 18.7.!
Rally Vysočina v Kunžaku se jela na zcela nové trati, se kterou neměl nikdo z favoritů zkušenosti. Závodilo se za letního vedra na čtyřech měřených úsecích, které se jely dvakrát. "Věděli jsme, že se pro nás jedná o klíčovou soutěž. Při neúčasti Romana Kresty bylo jasné, že pokud chceme pomýšlet na obhajobu titulu, musíme na Vysočině získat co nejvíce bodů. Po absolvování seznamovacích jízd jsme tušili, že máme šanci na vítězství. Trať byla rychlá a rytmická, zkoušky následovaly rychle za sebou," vyjádřil před startem své ambice pětadvacetiletý Orsák.
Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mistubishi Lancer Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing vyjížděla na trať jako první. Měla výhodu, že nikde nebyly vyházeny nečistoty a od začátku jela naplno. Orsák vyhrával jednu zkoušku za druhou jako na běžícím páse. Na třetí vložce zavadil o barel a inkasoval pětisekundovou penalizaci, ale nadále si udržel vedoucí příčku. Každým kilometrem se odpoutával od svého nejbližšího pronásledovatele Jana Štěpánka se speciálem Škoda Octavia WRC. Ve stejném duchu se nesla i druhá sekce, do které mechanici K.I.T. Racingu obuli na produkční mitsubishi nové pneumatiky. Na předposledním měřeném úseku byl penalizován i Štěpánek a Orsákův náskok vzrostl na 24,6 sekund. Na finálové vložce Radíkov Orsák vylétl ze silnice, ale sedmisekundová ztráta už jeho prvenství neohrozila.
"V jedné zatáčce bylo bláto, šli jsme do pole a ztratili několik sekund hledáním cesty zpět," přiznal příčinu jediného pomalejšího času v soutěži šťastný vítěz. "Tentokrát všechno klapalo na jedničku, trať nám seděla, drželi jsme si svoje tempo a všechno nám vycházelo. Auto bylo týmem K.I.T. Racing opět perfektně připravené a fungovalo perfektně. Náš záměr vyšel stoprocentně. V tabulce seriálu MČR Sprintrally máme tříbodový náskok na Krestu a naděje na obhajobu našeho loňského mistrovského titulu nadále trvá."Úspěšná posádka bude nyní muset řešit dilema, zda dá počátkem srpna přednost dalšímu rallysprintu v Pačejově nebo pojede v rámci slovenského mistrovství do Polska.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.