Prvé podujatie zaradené do Majstrovstiev Slovenskej republiky sa nezadržateľne blíži. Už v piatok odštartuje Valvoline Start Autó Rally Eger a tak aj v tímoch stúpa napätie a posádky dolaďujú posledné nastavenia súťažných vozidiel.
Inak tomu nie je ani v slovenskom RUFA Sport tíme v ktorom sa na prvej rally súťaži predstaví Grzegorz Grzyb s Przemyslawom Zawadom. Uvedená posádka sa na štart postaví s vozidlom Škoda Fabia S2000, ktoré dnes podrobili poriadnemu testu. Keďže sa niektoré veci v tíme pred sezónou zmenili vyspovedali sme jazdca Grzegorza Grzyba.
Grzegorz, do nadchádzajúcej sezóny odštartuješ s novým spolujazdcom, ktorým je Przemyslaw Zawada. Už ste spolu v minulosti jazdili ?
„Nie, jedná sa v mojom prípade o úplne nového spolujazdca. Síce sa s Przemyslawom poznáme už veľa rokov, dnes mi ale v rámci testu čítal rozpis v aute úplne prvý krát v živote.“
Test je niečo iné ako samotná súťaž, preto ma zaujímajú Tvoje úplne prvé pocity z tejto spolupráce.
„Všetko je super, vo vozidle nám to spolu na testoch fungovalo, čiže myslím že to bude v pohode aj na súťaži.“
Zmena spolujazdca v rally je veľmi vážna vec. Ako k tomu vlastne prišlo ?
„Netreba za tým hľadať nič zlé. Przemo Mazur je špičkový spolujazdec, pri ktorom som sa veľa naučil. Dostali sme sa spolu až na vrchol a ja som sa už v podstate nemal od neho nič nové naučiť. Ďakujem mu za veľa. Teraz som ho „posunul“ ako pomoc ku Maciejovi Rzeznikovi, ktorý bude jazdiť v tohtoročnej sezóne s vozidlom špecifikácie S2000 a práve Przemek mu môže veľmi pomôcť.“
Dnes si opäť po dlhej dobe sadol za volant súťažného vozidla. Aké to bolo ?
„Super, už som sa naozaj nevedel dočkať. Máme vozidlo s ktorým sme ešte nejazdili, čiže nie je to vozidlo s ktorým sme jazdili v Košiciach a tak sme dnes museli všetko ponastavovať. Urobili sme na ňom nový setup a všetko ponastavovali tak ako bolo treba. Z dnešným dňom som veľmi spokojný.“
Rally Eger bola v posledných dvoch rokoch pre Teba akoby zakliata. S akými pocitmi cestuješ do Egeru ?
„Jednoznačne by som chcel dôjsť konečne do cieľa. Dúfam že sa nám to podarí. Držte nám palce.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov.Miro Majláth
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?