Prvé podujatie zaradené do Majstrovstiev Slovenskej republiky sa nezadržateľne blíži. Už v piatok odštartuje Valvoline Start Autó Rally Eger a tak aj v tímoch stúpa napätie a posádky dolaďujú posledné nastavenia súťažných vozidiel.
Inak tomu nie je ani v slovenskom RUFA Sport tíme v ktorom sa na prvej rally súťaži predstaví Grzegorz Grzyb s Przemyslawom Zawadom. Uvedená posádka sa na štart postaví s vozidlom Škoda Fabia S2000, ktoré dnes podrobili poriadnemu testu. Keďže sa niektoré veci v tíme pred sezónou zmenili vyspovedali sme jazdca Grzegorza Grzyba.
Grzegorz, do nadchádzajúcej sezóny odštartuješ s novým spolujazdcom, ktorým je Przemyslaw Zawada. Už ste spolu v minulosti jazdili ?
„Nie, jedná sa v mojom prípade o úplne nového spolujazdca. Síce sa s Przemyslawom poznáme už veľa rokov, dnes mi ale v rámci testu čítal rozpis v aute úplne prvý krát v živote.“
Test je niečo iné ako samotná súťaž, preto ma zaujímajú Tvoje úplne prvé pocity z tejto spolupráce.
„Všetko je super, vo vozidle nám to spolu na testoch fungovalo, čiže myslím že to bude v pohode aj na súťaži.“
Zmena spolujazdca v rally je veľmi vážna vec. Ako k tomu vlastne prišlo ?
„Netreba za tým hľadať nič zlé. Przemo Mazur je špičkový spolujazdec, pri ktorom som sa veľa naučil. Dostali sme sa spolu až na vrchol a ja som sa už v podstate nemal od neho nič nové naučiť. Ďakujem mu za veľa. Teraz som ho „posunul“ ako pomoc ku Maciejovi Rzeznikovi, ktorý bude jazdiť v tohtoročnej sezóne s vozidlom špecifikácie S2000 a práve Przemek mu môže veľmi pomôcť.“
Dnes si opäť po dlhej dobe sadol za volant súťažného vozidla. Aké to bolo ?
„Super, už som sa naozaj nevedel dočkať. Máme vozidlo s ktorým sme ešte nejazdili, čiže nie je to vozidlo s ktorým sme jazdili v Košiciach a tak sme dnes museli všetko ponastavovať. Urobili sme na ňom nový setup a všetko ponastavovali tak ako bolo treba. Z dnešným dňom som veľmi spokojný.“
Rally Eger bola v posledných dvoch rokoch pre Teba akoby zakliata. S akými pocitmi cestuješ do Egeru ?
„Jednoznačne by som chcel dôjsť konečne do cieľa. Dúfam že sa nám to podarí. Držte nám palce.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov.Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?