Prvé podujatie zaradené do Majstrovstiev Slovenskej republiky sa nezadržateľne blíži. Už v piatok odštartuje Valvoline Start Autó Rally Eger a tak aj v tímoch stúpa napätie a posádky dolaďujú posledné nastavenia súťažných vozidiel.
Inak tomu nie je ani v slovenskom RUFA Sport tíme v ktorom sa na prvej rally súťaži predstaví Grzegorz Grzyb s Przemyslawom Zawadom. Uvedená posádka sa na štart postaví s vozidlom Škoda Fabia S2000, ktoré dnes podrobili poriadnemu testu. Keďže sa niektoré veci v tíme pred sezónou zmenili vyspovedali sme jazdca Grzegorza Grzyba.
Grzegorz, do nadchádzajúcej sezóny odštartuješ s novým spolujazdcom, ktorým je Przemyslaw Zawada. Už ste spolu v minulosti jazdili ?
„Nie, jedná sa v mojom prípade o úplne nového spolujazdca. Síce sa s Przemyslawom poznáme už veľa rokov, dnes mi ale v rámci testu čítal rozpis v aute úplne prvý krát v živote.“
Test je niečo iné ako samotná súťaž, preto ma zaujímajú Tvoje úplne prvé pocity z tejto spolupráce.
„Všetko je super, vo vozidle nám to spolu na testoch fungovalo, čiže myslím že to bude v pohode aj na súťaži.“
Zmena spolujazdca v rally je veľmi vážna vec. Ako k tomu vlastne prišlo ?
„Netreba za tým hľadať nič zlé. Przemo Mazur je špičkový spolujazdec, pri ktorom som sa veľa naučil. Dostali sme sa spolu až na vrchol a ja som sa už v podstate nemal od neho nič nové naučiť. Ďakujem mu za veľa. Teraz som ho „posunul“ ako pomoc ku Maciejovi Rzeznikovi, ktorý bude jazdiť v tohtoročnej sezóne s vozidlom špecifikácie S2000 a práve Przemek mu môže veľmi pomôcť.“
Dnes si opäť po dlhej dobe sadol za volant súťažného vozidla. Aké to bolo ?
„Super, už som sa naozaj nevedel dočkať. Máme vozidlo s ktorým sme ešte nejazdili, čiže nie je to vozidlo s ktorým sme jazdili v Košiciach a tak sme dnes museli všetko ponastavovať. Urobili sme na ňom nový setup a všetko ponastavovali tak ako bolo treba. Z dnešným dňom som veľmi spokojný.“
Rally Eger bola v posledných dvoch rokoch pre Teba akoby zakliata. S akými pocitmi cestuješ do Egeru ?
„Jednoznačne by som chcel dôjsť konečne do cieľa. Dúfam že sa nám to podarí. Držte nám palce.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov.Miro Majláth
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.