První prosincový víkend má většina rallyových příznivců zatržen v kalendáři s doplňující poznámkou „Strahov“. A spousta jezdců a týmů se na zápolení s nádechem show v sousedství strahovských stadionů v závěru sezóny těší.
Stejně tak brněnský Jiří Volf. Ačkoli závěr roku již tradičně věnuje mimo jiné aktivitám směřujícím k zisku prostředků pro Výbor dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové, nechyběl na seznamu šedesáti přihlášených posádek. Evo 9 se částečně přiodělo do barev nadace, tým vystavěl své zázemí v servisní zóně a na post spolujezdce byl narychlo povolán Zdeněk Jůrka, se kterým letos Jiří Volf úspěšně absolvoval těžkou Barum Rally."Původně jsem sice plánoval navštívit sprint jako divák a závodit maximálně s kamarády v množství vypitých grogů, ale Jiří tvrdil, že potřebuje po letech, kdy startoval s nejrůznějšími celebritami někoho, v kom se snoubí charisma filmové hvězdy, výmluvnost moderátora, rozvaha politika a oduševnělá krása fotomodelky. A navíc nikdo jiný nemohl……J" přibližuje spolujezdec Zdeněk Jůrka předstartovní vyjednávání. "Faktem je, že start, při kterém se prezentovala sbírka pro děti s poruchou sluchu, skutečně nešel odmítnout."
"V Praze se asi v každém závodníkovi schizofrenicky perou dvě různá já. Jedno by chtělo závodit o vteřinky a druhé o délku smyků a šířku úsměvů zástupu diváků. Pro tenhle vnitřní boj byla sobotní ranní rz na chuchelském závodišti ideální – tady to totiž mohla být krásná plichta a rozevlátý styl mohl přinést i pěkný čas." komentuje letošní novinku Jirka Volf. Ačkoli se Mitsubishi tu a tam dostalo na „dostihovém“ testu do dopravního stupně číslo 4 a s obtížemi se probíjelo hustým provozem závodních speciálů, přesto se Jirkova záliba v nezpevněných površích spolu s ideální volbou pneumatik projevily senzačním 6.časem absolutně.Navnaděná posádka proto i do prvního strahovského okruhového testu odstartovala navzdory předsevzetím se závodnickým odhodláním. Jízda po dvou kolech po kopanci při výjezdu z parkoviště, při které mohli přihlížející diváci uzavírat sázky, jestli skončí auto na kolech nebo v kotrmelcích, byla impulsem, který posádku vrátil mezi „baviče“."Je pravdou, že tahle naše krize fanoušky asi pobavila. Abychom po dojezdu RZ dostávali čokoládové bonbóny za prču, kterou si užili, se mi ještě nestalo. Martin Prokop musel v tu chvíli pořádně škytat ! – při snaze dostat auto zpátky na kola jsem si vzpomněl na jeho sosnovskou jízdu po dvou kolech a úpornou snahu vzpomenout si, kam vlastně zatočit, aby to dobře dopadlo. Tam, kam se člověku zatočit vůbec nechce." komentuje situaci Jirka Volf.
Od tohoto momentu to byl pražský rallysprint přesně podle SHOW-manuálu : etuda se „zapomenutým mechanikem“ Daliborem Gondíkem deroucím se z kufru těsně před startem RZ, kolečka na každém plácku strahovského okruhu, defekt o obrubník po příletu po dveřích, všeříkající vyhození rozpisu oknem a závěrečný test uvnitř stadiónu, kde se myšák smýkal od bariéry k bariéře a Jirka přední okno k výhledu používal skutečně jen minimálně."Asi bych lhal, kdybych tvrdil, že mě potlesk tribuny, ze které jsem já zase plácal ostatním, nedělal radost." upřímně přiznává Jirka Volf.Nezkalilo radost z příjemného víkendu Mirkovi Jandíkovi, šéfovi týmu APID, který vůz připravuje, těch pár šrámů, které na voze posádka do servisu přivezla ? "Kdepak, tyhle drobné újmy na kráse k podobným akcím patří. Koneckonců na jejich odstranění máme přes zimu spoustu času a Evo čeká omlazovací kůra!"Na jedno už ale zbývá času jen málo. Na přispění do sbírky DÍTĚ 2009, ve které tým Jiřího Volfa shromažďuje prostředky pro Výbor dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové na pořízení sluchového implantátu pro sluchově postižené dítě."Asi stejně jako my máte rádi všechny ty zvuky, které k závodní trati neodmyslitelně patří – odfukování a pohvizdování „wéercéček“, brumlání subaru, hvízdání pneumatik na velkých brzdách, to zašumění diváků, když to vyšlo jen taktak, štěkání superšestnáctek v omezovači nebo jak narůstá hluk závodního auta blížícího se k vám krajinou. To je to, z čeho máme my všichni tu senzační husí kůži na rukou! Pojďte nám, prosím, pomoct, ať je dětí, které nic z toho nikdy neuslyší, co nejméně," vyzývají Jirka Volf a Zdeněk Jůrka příznivce rally. Sbírku můžete podpořit ještě do Vánoc.Šťastné a veselé!Výbor dobré vůle – Nadace Olgy HavlovéSídlo: Senovážné nám. 2, Praha 1Poštovní adresa: P. O. Box 240, 111 21 Praha 1ČSOB CZK (běžný účet): 478437033/0300 (poznámka Dítě 2009)SBÍRKA DÍTĚ 2009 – učet teamu Jiřího VolfaČ.ú. 373118503/0300 CZKIBAN CZ83 0300 0000 0003 7311 8503 (zahraniční platby)Variabilní symbol: vaše tel. číslo (pro vylosování výherců místa spolujezdce při testu)Zpráva pro příjemce uveďte: „DÍTĚ“ – popř. Příjmení, Jméno, adresu atd.Galerii Jiřího Volfa ze Pražského Rallyesprintu naleznete: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.