Jiří Volf – Praha pro děti a diváky!

prazsky rallysprint
prazsky rallysprint, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 10. prosince 2009 21:48
Sdílej:

První prosincový víkend má většina rallyových příznivců zatržen v kalendáři s doplňující poznámkou „Strahov“. A spousta jezdců a týmů se na zápolení s nádechem show v sousedství strahovských stadionů v závěru sezóny těší.

Stejně tak brněnský Jiří Volf. Ačkoli závěr roku již tradičně věnuje mimo jiné aktivitám směřujícím k zisku prostředků pro Výbor dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové, nechyběl na seznamu šedesáti přihlášených posádek. Evo 9 se částečně přiodělo do barev nadace, tým vystavěl své zázemí v servisní zóně a na post spolujezdce byl narychlo povolán Zdeněk Jůrka, se kterým letos Jiří Volf úspěšně absolvoval těžkou Barum Rally."Původně jsem sice plánoval navštívit sprint jako divák a závodit maximálně s kamarády v množství vypitých grogů, ale Jiří tvrdil, že potřebuje po letech, kdy startoval s nejrůznějšími celebritami někoho, v kom se snoubí charisma filmové hvězdy, výmluvnost moderátora, rozvaha politika a oduševnělá krása fotomodelky. A navíc nikdo jiný nemohl……J" přibližuje spolujezdec Zdeněk Jůrka předstartovní vyjednávání. "Faktem je, že start, při kterém se prezentovala sbírka pro děti s poruchou sluchu, skutečně nešel odmítnout."

"V Praze se asi v každém závodníkovi schizofrenicky perou dvě různá já. Jedno by chtělo závodit o vteřinky a druhé o délku smyků a šířku úsměvů zástupu diváků. Pro tenhle vnitřní boj byla sobotní ranní rz na chuchelském závodišti ideální – tady to totiž mohla být krásná plichta a rozevlátý styl mohl přinést i pěkný čas." komentuje letošní novinku Jirka Volf. Ačkoli se Mitsubishi tu a tam dostalo na „dostihovém“ testu do dopravního stupně číslo 4 a s obtížemi se probíjelo hustým provozem závodních speciálů, přesto se Jirkova záliba v nezpevněných površích spolu s ideální volbou pneumatik projevily senzačním 6.časem absolutně.Navnaděná posádka proto i do prvního strahovského okruhového testu odstartovala navzdory předsevzetím se závodnickým odhodláním. Jízda po dvou kolech po kopanci při výjezdu z parkoviště, při které mohli přihlížející diváci uzavírat sázky, jestli skončí auto na kolech nebo v kotrmelcích, byla impulsem, který posádku vrátil mezi „baviče“."Je pravdou, že tahle naše krize fanoušky asi pobavila. Abychom po dojezdu RZ dostávali čokoládové bonbóny za prču, kterou si užili, se mi ještě nestalo. Martin Prokop musel v tu chvíli pořádně škytat ! – při snaze dostat auto zpátky na kola jsem si vzpomněl na jeho sosnovskou jízdu po dvou kolech a úpornou snahu vzpomenout si, kam vlastně zatočit, aby to dobře dopadlo. Tam, kam se člověku zatočit vůbec nechce." komentuje situaci Jirka Volf.

Od tohoto momentu to byl pražský rallysprint přesně podle SHOW-manuálu : etuda se „zapomenutým mechanikem“ Daliborem Gondíkem deroucím se z kufru těsně před startem RZ, kolečka na každém plácku strahovského okruhu, defekt o obrubník po příletu po dveřích, všeříkající vyhození rozpisu oknem a závěrečný test uvnitř stadiónu, kde se myšák smýkal od bariéry k bariéře a Jirka přední okno k výhledu používal skutečně jen minimálně."Asi bych lhal, kdybych tvrdil, že mě potlesk tribuny, ze které jsem já zase plácal ostatním, nedělal radost." upřímně přiznává Jirka Volf.Nezkalilo radost z příjemného víkendu Mirkovi Jandíkovi, šéfovi týmu APID, který vůz připravuje, těch pár šrámů, které na voze posádka do servisu přivezla ? "Kdepak, tyhle drobné újmy na kráse k podobným akcím patří. Koneckonců na jejich odstranění máme přes zimu spoustu času a Evo čeká omlazovací kůra!"Na jedno už ale zbývá času jen málo. Na přispění do sbírky DÍTĚ 2009, ve které tým Jiřího Volfa shromažďuje prostředky pro Výbor dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové na pořízení sluchového implantátu pro sluchově postižené dítě."Asi stejně jako my máte rádi všechny ty zvuky, které k závodní trati neodmyslitelně patří – odfukování a pohvizdování „wéercéček“, brumlání subaru, hvízdání pneumatik na velkých brzdách, to zašumění diváků, když to vyšlo jen taktak, štěkání superšestnáctek v omezovači nebo jak narůstá hluk závodního auta blížícího se k vám krajinou. To je to, z čeho máme my všichni tu senzační husí kůži na rukou! Pojďte nám, prosím, pomoct, ať je dětí, které nic z toho nikdy neuslyší, co nejméně," vyzývají Jirka Volf a Zdeněk Jůrka příznivce rally. Sbírku můžete podpořit ještě do Vánoc.Šťastné a veselé!Výbor dobré vůle – Nadace Olgy HavlovéSídlo: Senovážné nám. 2, Praha 1Poštovní adresa: P. O. Box 240, 111 21 Praha 1ČSOB CZK (běžný účet): 478437033/0300 (poznámka Dítě 2009)SBÍRKA DÍTĚ 2009 – učet teamu Jiřího VolfaČ.ú. 373118503/0300 CZKIBAN CZ83 0300 0000 0003 7311 8503 (zahraniční platby)Variabilní symbol: vaše tel. číslo (pro vylosování výherců místa spolujezdce při testu)Zpráva pro příjemce uveďte: „DÍTĚ“ – popř. Příjmení, Jméno, adresu atd.Galerii Jiřího Volfa ze Pražského Rallyesprintu naleznete: ZDE

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.