Již tento pátek v 17.57 odstartuje první vůz do 15. ročníku populárního Pražského rallysprintu. Na startu se objeví i letos Karel Trojan tentokrát navigován Matějem Ehlem v kokpitu Škody Octavie WRC. Jedná se konkrétně o Octavii EVO 3 a pochází z dílen Rexteamu Věroslava Cvrčka.
Karel Trojan s Matějem Ehlem si svezením ve voze královské třídy WRC nadělí předčasně dárek k vánocům a jistě budou rozdávat radost i přihlížejícím divákům. Rozšíří tak i letos početnou enklávu Octavií WRC, které stanou na startu Pražského rallysprintu. Zejména na šotolinových pasážích v Chuchli se dá očekávat zajímavá podívaná.Vzhledem k tomu, že Karel s vozem specifikace WRC již delší čas nejel a pro Matěje Ehla to byla premiéra, tak se dal důvodně očekávat krátký test. Test proběhl dnes ve středu 2.12.2009 v odpoledních hodinách na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem. Jak je dobrým zvykem, okusilo sedačku spolujezdce několik přítomných z řad sponzorů či přátel a bylo se na co koukat. Karel se do toho brzy začal obouvat a brzy bylo zřejmé, že by z auta dobrovolně asi jen tak nevystoupil. Šťastlivci, kteří se svezli ještě dlouho vstřebávali své zážitky a většina byla velmi překvapena všemožným popíráním fyzikálních zákonů tandemem Trojan, Octavia WRC. Matěj Ehl, známý z tratí Rallye Cupu, které brázdí s Mitsubishi Lancer EVO IX, připraveným v dílnách Korno Motorsport se na start po boku Karla Trojana ve WRC samozřejmě těší. "Ta myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci a k naší velké radosti se nám jí podařilo zrealizovat. Na test jsem šel celkem v poklidu, jelikož parametry vozu se v teoretické rovině nezdají nijak omračující. Již při druhém kolečku, které Karel jel po okruhu v Bělé jsem ale viděl, že tohle je opravdový závoďák a, že pár rozdílů bych asi nalezl již na první pohled. Vlastní svezení bylo již jen třešničkou na dortu a byl to opravdu neskutečný zážitek. Přitom mi ale je jasné, že v ostrém závodě to zase bude posunuté o kousek dál. Snad se nebudu bát." Karel Trojan k tomu uvádí: "Start v Praze za volantem Octavie WRC je takový malý, či spíše velký dárek k vánocům. Po delším čase se zase naskytla taková příležitost a my si to na tratích okolo Strahova a Chuchle hodláme opravdu užít. Už dnešní test jsem si parádně užil a podařilo se mi při té příležitosti propotit tričko. To je prostě pocit, který se dá slovy asi jen stěží popsat. Ambice stran výsledku si neděláme a chceme se jen pěkně rozloučit se sezónou a s fanoušky."Pátek i sobota budou malým rallyovým svátkem a tak neváhejte a přijďte se podívat a podpořit nás. My vás na oplátku budeme bavit naší jízdou, která doufejme zahřeje a potěší.
Video z testu ZDE.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?