Vánoční dárek pro Karla Trojana

Trojan, Karel
Trojan, Karel, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Josef Janoušek 3. prosince 2009 13:24
Sdílej:

Již tento pátek v 17.57 odstartuje první vůz do 15. ročníku populárního Pražského rallysprintu. Na startu se objeví i letos Karel Trojan tentokrát navigován Matějem Ehlem v kokpitu Škody Octavie WRC. Jedná se konkrétně o Octavii EVO 3 a pochází z dílen Rexteamu Věroslava Cvrčka.

Karel Trojan s Matějem Ehlem si svezením ve voze královské třídy WRC nadělí předčasně dárek k vánocům a jistě budou rozdávat radost i přihlížejícím divákům. Rozšíří tak i letos početnou enklávu Octavií WRC, které stanou na startu Pražského rallysprintu. Zejména na šotolinových pasážích v Chuchli se dá očekávat zajímavá podívaná.Vzhledem k tomu, že Karel s vozem specifikace WRC již delší čas nejel a pro Matěje Ehla to byla premiéra, tak se dal důvodně očekávat krátký test. Test proběhl dnes ve středu 2.12.2009 v odpoledních hodinách na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem. Jak je dobrým zvykem, okusilo sedačku spolujezdce několik přítomných z řad sponzorů či přátel a bylo se na co koukat. Karel se do toho brzy začal obouvat a brzy bylo zřejmé, že by z auta dobrovolně asi jen tak nevystoupil. Šťastlivci, kteří se svezli ještě dlouho vstřebávali své zážitky a většina byla velmi překvapena všemožným popíráním fyzikálních zákonů tandemem Trojan, Octavia WRC. Matěj Ehl, známý z tratí Rallye Cupu, které brázdí s Mitsubishi Lancer EVO IX, připraveným v dílnách Korno Motorsport se na start po boku Karla Trojana ve WRC samozřejmě těší. "Ta myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci a k naší velké radosti se nám jí podařilo zrealizovat. Na test jsem šel celkem v poklidu, jelikož parametry vozu se v teoretické rovině nezdají nijak omračující. Již při druhém kolečku, které Karel jel po okruhu v Bělé jsem ale viděl, že tohle je opravdový závoďák a, že pár rozdílů bych asi nalezl již na první pohled. Vlastní svezení bylo již jen třešničkou na dortu a byl to opravdu neskutečný zážitek. Přitom mi ale je jasné, že v ostrém závodě to zase bude posunuté o kousek dál.  Snad se nebudu bát." Karel Trojan k tomu uvádí: "Start v Praze za volantem Octavie WRC je takový malý, či spíše velký dárek k vánocům. Po delším čase se zase naskytla taková příležitost a my si to na tratích okolo Strahova a Chuchle hodláme opravdu užít. Už dnešní test jsem si parádně užil a podařilo se mi při té příležitosti propotit tričko. To je prostě pocit, který se dá slovy asi jen stěží popsat. Ambice stran výsledku si neděláme a chceme se jen pěkně rozloučit se sezónou a s fanoušky."Pátek i sobota budou malým rallyovým svátkem a tak neváhejte a přijďte se podívat a podpořit nás. My vás na oplátku budeme bavit naší jízdou, která doufejme zahřeje a potěší.

Video z testu ZDE.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.