Již tento pátek v 17.57 odstartuje první vůz do 15. ročníku populárního Pražského rallysprintu. Na startu se objeví i letos Karel Trojan tentokrát navigován Matějem Ehlem v kokpitu Škody Octavie WRC. Jedná se konkrétně o Octavii EVO 3 a pochází z dílen Rexteamu Věroslava Cvrčka.
Karel Trojan s Matějem Ehlem si svezením ve voze královské třídy WRC nadělí předčasně dárek k vánocům a jistě budou rozdávat radost i přihlížejícím divákům. Rozšíří tak i letos početnou enklávu Octavií WRC, které stanou na startu Pražského rallysprintu. Zejména na šotolinových pasážích v Chuchli se dá očekávat zajímavá podívaná.Vzhledem k tomu, že Karel s vozem specifikace WRC již delší čas nejel a pro Matěje Ehla to byla premiéra, tak se dal důvodně očekávat krátký test. Test proběhl dnes ve středu 2.12.2009 v odpoledních hodinách na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem. Jak je dobrým zvykem, okusilo sedačku spolujezdce několik přítomných z řad sponzorů či přátel a bylo se na co koukat. Karel se do toho brzy začal obouvat a brzy bylo zřejmé, že by z auta dobrovolně asi jen tak nevystoupil. Šťastlivci, kteří se svezli ještě dlouho vstřebávali své zážitky a většina byla velmi překvapena všemožným popíráním fyzikálních zákonů tandemem Trojan, Octavia WRC. Matěj Ehl, známý z tratí Rallye Cupu, které brázdí s Mitsubishi Lancer EVO IX, připraveným v dílnách Korno Motorsport se na start po boku Karla Trojana ve WRC samozřejmě těší. "Ta myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci a k naší velké radosti se nám jí podařilo zrealizovat. Na test jsem šel celkem v poklidu, jelikož parametry vozu se v teoretické rovině nezdají nijak omračující. Již při druhém kolečku, které Karel jel po okruhu v Bělé jsem ale viděl, že tohle je opravdový závoďák a, že pár rozdílů bych asi nalezl již na první pohled. Vlastní svezení bylo již jen třešničkou na dortu a byl to opravdu neskutečný zážitek. Přitom mi ale je jasné, že v ostrém závodě to zase bude posunuté o kousek dál. Snad se nebudu bát." Karel Trojan k tomu uvádí: "Start v Praze za volantem Octavie WRC je takový malý, či spíše velký dárek k vánocům. Po delším čase se zase naskytla taková příležitost a my si to na tratích okolo Strahova a Chuchle hodláme opravdu užít. Už dnešní test jsem si parádně užil a podařilo se mi při té příležitosti propotit tričko. To je prostě pocit, který se dá slovy asi jen stěží popsat. Ambice stran výsledku si neděláme a chceme se jen pěkně rozloučit se sezónou a s fanoušky."Pátek i sobota budou malým rallyovým svátkem a tak neváhejte a přijďte se podívat a podpořit nás. My vás na oplátku budeme bavit naší jízdou, která doufejme zahřeje a potěší.
Video z testu ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.