Již tento pátek v 17.57 odstartuje první vůz do 15. ročníku populárního Pražského rallysprintu. Na startu se objeví i letos Karel Trojan tentokrát navigován Matějem Ehlem v kokpitu Škody Octavie WRC. Jedná se konkrétně o Octavii EVO 3 a pochází z dílen Rexteamu Věroslava Cvrčka.
Karel Trojan s Matějem Ehlem si svezením ve voze královské třídy WRC nadělí předčasně dárek k vánocům a jistě budou rozdávat radost i přihlížejícím divákům. Rozšíří tak i letos početnou enklávu Octavií WRC, které stanou na startu Pražského rallysprintu. Zejména na šotolinových pasážích v Chuchli se dá očekávat zajímavá podívaná.Vzhledem k tomu, že Karel s vozem specifikace WRC již delší čas nejel a pro Matěje Ehla to byla premiéra, tak se dal důvodně očekávat krátký test. Test proběhl dnes ve středu 2.12.2009 v odpoledních hodinách na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem. Jak je dobrým zvykem, okusilo sedačku spolujezdce několik přítomných z řad sponzorů či přátel a bylo se na co koukat. Karel se do toho brzy začal obouvat a brzy bylo zřejmé, že by z auta dobrovolně asi jen tak nevystoupil. Šťastlivci, kteří se svezli ještě dlouho vstřebávali své zážitky a většina byla velmi překvapena všemožným popíráním fyzikálních zákonů tandemem Trojan, Octavia WRC. Matěj Ehl, známý z tratí Rallye Cupu, které brázdí s Mitsubishi Lancer EVO IX, připraveným v dílnách Korno Motorsport se na start po boku Karla Trojana ve WRC samozřejmě těší. "Ta myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci a k naší velké radosti se nám jí podařilo zrealizovat. Na test jsem šel celkem v poklidu, jelikož parametry vozu se v teoretické rovině nezdají nijak omračující. Již při druhém kolečku, které Karel jel po okruhu v Bělé jsem ale viděl, že tohle je opravdový závoďák a, že pár rozdílů bych asi nalezl již na první pohled. Vlastní svezení bylo již jen třešničkou na dortu a byl to opravdu neskutečný zážitek. Přitom mi ale je jasné, že v ostrém závodě to zase bude posunuté o kousek dál. Snad se nebudu bát." Karel Trojan k tomu uvádí: "Start v Praze za volantem Octavie WRC je takový malý, či spíše velký dárek k vánocům. Po delším čase se zase naskytla taková příležitost a my si to na tratích okolo Strahova a Chuchle hodláme opravdu užít. Už dnešní test jsem si parádně užil a podařilo se mi při té příležitosti propotit tričko. To je prostě pocit, který se dá slovy asi jen stěží popsat. Ambice stran výsledku si neděláme a chceme se jen pěkně rozloučit se sezónou a s fanoušky."Pátek i sobota budou malým rallyovým svátkem a tak neváhejte a přijďte se podívat a podpořit nás. My vás na oplátku budeme bavit naší jízdou, která doufejme zahřeje a potěší.
Video z testu ZDE.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.