Již tento pátek v 17.57 odstartuje první vůz do 15. ročníku populárního Pražského rallysprintu. Na startu se objeví i letos Karel Trojan tentokrát navigován Matějem Ehlem v kokpitu Škody Octavie WRC. Jedná se konkrétně o Octavii EVO 3 a pochází z dílen Rexteamu Věroslava Cvrčka.
Karel Trojan s Matějem Ehlem si svezením ve voze královské třídy WRC nadělí předčasně dárek k vánocům a jistě budou rozdávat radost i přihlížejícím divákům. Rozšíří tak i letos početnou enklávu Octavií WRC, které stanou na startu Pražského rallysprintu. Zejména na šotolinových pasážích v Chuchli se dá očekávat zajímavá podívaná.Vzhledem k tomu, že Karel s vozem specifikace WRC již delší čas nejel a pro Matěje Ehla to byla premiéra, tak se dal důvodně očekávat krátký test. Test proběhl dnes ve středu 2.12.2009 v odpoledních hodinách na testovacím okruhu v Bělé pod Bezdězem. Jak je dobrým zvykem, okusilo sedačku spolujezdce několik přítomných z řad sponzorů či přátel a bylo se na co koukat. Karel se do toho brzy začal obouvat a brzy bylo zřejmé, že by z auta dobrovolně asi jen tak nevystoupil. Šťastlivci, kteří se svezli ještě dlouho vstřebávali své zážitky a většina byla velmi překvapena všemožným popíráním fyzikálních zákonů tandemem Trojan, Octavia WRC. Matěj Ehl, známý z tratí Rallye Cupu, které brázdí s Mitsubishi Lancer EVO IX, připraveným v dílnách Korno Motorsport se na start po boku Karla Trojana ve WRC samozřejmě těší. "Ta myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci a k naší velké radosti se nám jí podařilo zrealizovat. Na test jsem šel celkem v poklidu, jelikož parametry vozu se v teoretické rovině nezdají nijak omračující. Již při druhém kolečku, které Karel jel po okruhu v Bělé jsem ale viděl, že tohle je opravdový závoďák a, že pár rozdílů bych asi nalezl již na první pohled. Vlastní svezení bylo již jen třešničkou na dortu a byl to opravdu neskutečný zážitek. Přitom mi ale je jasné, že v ostrém závodě to zase bude posunuté o kousek dál. Snad se nebudu bát." Karel Trojan k tomu uvádí: "Start v Praze za volantem Octavie WRC je takový malý, či spíše velký dárek k vánocům. Po delším čase se zase naskytla taková příležitost a my si to na tratích okolo Strahova a Chuchle hodláme opravdu užít. Už dnešní test jsem si parádně užil a podařilo se mi při té příležitosti propotit tričko. To je prostě pocit, který se dá slovy asi jen stěží popsat. Ambice stran výsledku si neděláme a chceme se jen pěkně rozloučit se sezónou a s fanoušky."Pátek i sobota budou malým rallyovým svátkem a tak neváhejte a přijďte se podívat a podpořit nás. My vás na oplátku budeme bavit naší jízdou, která doufejme zahřeje a potěší.
Video z testu ZDE.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?