Mikuláš Rally Slušovice uzavře letošní sezonu. Závěr letošní sezony rallysportu obstará v sobotu 12. prosince premiérově PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Jedná se o volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu AČR. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro soutěžní posádky trať v délce 37,90 km, která obsahuje čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích v celkové délce 25,10 km. Start rallysprintu je stanoven na 12:12 hodin.
"V létě přišla za námi skupinka jezdců, která nás požádala o organizaci tohoto podniku. Konkrétní myšlenky začaly vznikat kolem barumky a hned koncem srpna jsme poslali oficiální žádost na Federaci automobilového sportu v Praze, abychom dostali povolení uskutečnit tento podnik. Soutěž se pojede jako volný podnik a má oficiální schvalovací číslo FAS AČR. Účastnit se jí mohou všechna vozidla, která mají platnou homologaci, odpovídají předpisům a prošla testováním před letošní sezonou. To znamená, že i vozidla odpovídající předpisům K4 Poháru České republiky v rally nebo historici," říká Josef Minařík, hlavní organizátor soutěže.
Pořadatelé z Podkopné Lhoty jsou známi jako dlouholetí úspěšní organizátoři Rallysprintu Kopná, který se již sedmnáct let jezdí v okolí Slušovic. Populární Kopná začínala v roce 1993 jako exhibiční setkání regionálních jezdců a posléze se vypracovala na nejoblíbenější rallysprint českého šampionátu. "Nejdříve jsme nechtěli Mikuláš Rally pořádat, ale nebylo by vhodné, kdyby soutěž organizoval nový pořadatel v regionu. Přece jen máme určité zkušenosti a soutěžní posádky i doprovody jednotlivých týmů jezdí do Slušovic rády. Nakonec jsme se ujali organizace podniku," vysvětluje Minařík. Závěrečná soutěž letošní rallyové sezony v České republice ponese oficiální název PdTECH Mikuláš Rally Slušovice. "Podařilo se navázat spolupráci se zlínskou firmou PD Technologie s.r.o., která se stala generálním partnerem akce. Zabývá se prodejem nářadí pro autodílny, v současné době nabízí kolem tisíce produktů ve třech odvětvích auto, stavba a dřevo. Jako datum soutěže jsme zvolili sobotu 12. prosince, neboť jiný vhodný termín nebyl k dispozici," podotýká Minařík.
Připravena je kompaktní jednodenní soutěž, jenž se odehraje na velmi malém prostoru. Posádky si ráno vyzvednou itinerář, dopoledne se uskuteční administrativní i technické přejímky a seznamovací jízdy. Start rallysprintu je stanoven symbolicky ve 12:12 hodin u budovy Fagusu v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích. Připraveny jsou dva úseky rychlostních zkoušek, a to divácky atraktivní okruh kolem dostihovky (pojedou se čtyři kola) a erzeta Hvozdná. Na cílové rampě se objeví první posádka kolem patnácté hodiny. Vyhlášení výsledků a závěrečná party se uskuteční v Discoclubu na dostihovce ve Slušovicích. Ředitelství rallysprintu bude umístěno v prostorách budovy firmy Fagus, servisní zóna najde azyl v nevyužitém jízdním pruhu vozovky nad dostihovým areálem ve Slušovicích. Startovné na podnik činí 3 000 Kč a uzávěrka přihlášek byla stanovena na 4. prosince. Oficiální přihlášku pro soutěžící a časový harmonogram na PdTECH Mikuláš Rally Slušovice najdete na internetové adrese www.autosport.cz. Pořadatelé již nyní evidují přihlášky 25 posádek a příznivci motoristického sportu se mohou těšit ve Slušovicích na přední soutěžní jezdce a atraktivní soutěžní vozy. „Počítáme s tím, že se u nás objeví kolem padesáti posádek. Pojedou minimálně čtyři vozy specifikace WRC a stejný počet automobilů kategorie Super 2000. Určitě čeká diváky na závěr sezony skvělá podívaná,“ uzavírá Josef Minařík. Další podrobnosti ohledně PdTECH Mikuláš Rally Slušovice budeme přinášet pravidelně v dalších tiskových informacích.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?