Letošní závěrečný podnik MMČR – Rally Bohemia – se tentokrát bude muset obejít bez účasti Karla Trojana, který v průběhu roku nedobrovolně vystřídal několik spolujezdců a sezóna se všeobecně neodvíjela zrovna dle jeho představ.
Do bojů o poslední příděl bodů do hodnocení MMČR 2009 se chtěli zapojit i oba obvyklí členové týmu Korno Motorsport, Karel Trojan a Petr Řihák, leč okolnosti tomu nebyly nakloněny. Nedávno navrátivší se Petr Řihák, který delší dobu absentoval na tratích rychlostních zkoušek si minulý týden ozkoušel další ostrý start ve Šternberku, kde se však po RZ1 objevily vážné zdravotní problémy, které následně vedly až k odstoupení navigovaného Slávy Ducháčka i s Petrem Řihákem ze závodu. Je pravděpodobné, že tyto problémy souvisí se zraněními, utrpěnými loni na Slovensku při Rally Tatry, ale to nechť posoudí lékaři.
Každopádně jde o jeden z důvodů, proč se nakonec Karel Trojan rozhodl neodstartovat do Rally Bohemia. Za závoděním Karla Trojana nestojí žádný opravdu silný sponzor a z velké části si své závodění Karel hradí sám. Otázka financí je tak i vzhledem k médii donekonečna omílané finanční krizi na prvním místě. Neutěšená finanční situace dokonce vede Karla Trojana k tomu, že navzdory svému dosavadnímu přesvědčení přemýšlí o možnosti pronajímat svůj soutěžní vůz. Kdo Karla zná, ví, že by za normálních okolností nikomu svého plechového miláčka nepůjčil.
Sestavování rozpočtu na sezónu je čím dál tím složitější, a tak momentálně Karel Trojan s Petrem Řihákem ani neví, jak bude jejich rallyové působení v příštím roce vypadat. Petr Řihák se v současné době vydal po celé řadě lékařských vyšetření, která by měla potvrdit či vyvrátit jeho obavy o zdraví a Karel Trojan bude pravděpodobně hledat případného zájemce na pronájem svého soutěžního vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.