Štart na tohtoročnej IMPA RALLY BRATISLAVA mal pre posádku slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zvláštnu príchuť, keďže jej posádka tu v minulom roku zvíťazila.
Vďaka nabitému tímovému programu pricestovala posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu, Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur do Bratislavy až vo štvrtok večer a ihneď v piatok ráno sa pustila do obhliadky tratí.
Po nich nasledoval veľmi krátky test vozidla Fiat Grande Punto S2000, povinné preberanie a podvečer predstavenie posádok na štartovej rampe. V sobotu ráno nasledoval ostrý štart. Ten nebol vôbec jednoduchý, keďže Grzyb v jednej zo zákrut na mestskom okruhu vytočil hodiny, čoho následkom bola strata a zaradenie sa až na sedemnástu priečku celkového poradia. Našťastie, táto chyba bola jedinou počas celej súťaže a Grzyb s Mazurom dokázali držať krok s konkurenciou. Dokonca spoločne dokázali na úzkej lesnej, technicky náročnej rýchlostnej skúške Borinka vo všetkých troch prejazdoch poraziť aj trojicu vozidiel špecifikácie WRC.
Nakoniec skončila posádka FIAT RUFA Rally Teamu na štvrtom mieste v celkovom poradí ihneď za trojicou vozidiel špecifikácie WRC a zaslúžene vyhrala skupinu N, ako aj triedu N4. Grzegorz Grzyb celú súťaž zhodnotil nasledovne: „Som rád že sme skončili v celkovom poradí ihneď za vozidlami špecifikácie WRC. Po meste a na Pezinskej Babe sme nemali voči WRC-čkam šancu, pretože máme obmedzovač na 170 km/hod. a WRC-čka majú nad 200. Borinka bola veľmi pekná rýchlostná skúška, kde sa nám podarilo dokázať že na úzkej, technickej trati vieme konkurovať aj WRC-čkam. Bratislavská súťaž bola veľmi dobre pripravená a rád by som poďakoval organizátorom za peknú súťaž.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?