Bratislavské víťazstvo v triede N4

Grzyb, Grzegorz
Grzyb, Grzegorz, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 30. července 2009 08:04
Sdílej:

Štart na tohtoročnej IMPA RALLY BRATISLAVA mal pre posádku slovenského FIAT RUFA Rally Teamu zvláštnu príchuť, keďže jej posádka tu v minulom roku zvíťazila.

Vďaka nabitému tímovému programu pricestovala posádka slovenského FIAT RUFA Rally Teamu, Grzegorz Grzyb – Przemyslav Mazur do Bratislavy až vo štvrtok večer a ihneď v piatok ráno sa pustila do obhliadky tratí.

Po nich nasledoval veľmi krátky test vozidla Fiat Grande Punto S2000, povinné preberanie a podvečer predstavenie posádok na štartovej rampe. V sobotu ráno nasledoval ostrý štart. Ten nebol vôbec jednoduchý, keďže Grzyb v jednej zo zákrut na mestskom okruhu vytočil hodiny, čoho následkom bola strata a zaradenie sa až na sedemnástu priečku celkového poradia. Našťastie, táto chyba bola jedinou počas celej súťaže a Grzyb s Mazurom dokázali držať krok s konkurenciou. Dokonca spoločne dokázali na úzkej lesnej, technicky náročnej rýchlostnej skúške Borinka vo všetkých troch prejazdoch poraziť aj trojicu vozidiel špecifikácie WRC.

Nakoniec skončila posádka FIAT RUFA Rally Teamu na štvrtom mieste v celkovom poradí ihneď za trojicou vozidiel špecifikácie WRC a zaslúžene vyhrala skupinu N, ako aj triedu N4. Grzegorz Grzyb celú súťaž zhodnotil nasledovne: „Som rád že sme skončili v celkovom poradí ihneď za vozidlami špecifikácie WRC. Po meste a na Pezinskej Babe sme nemali voči WRC-čkam šancu, pretože máme obmedzovač na 170 km/hod. a WRC-čka majú nad 200. Borinka bola veľmi pekná rýchlostná skúška, kde sa nám podarilo dokázať že na úzkej, technickej trati vieme konkurovať aj WRC-čkam. Bratislavská súťaž bola veľmi dobre pripravená a rád by som poďakoval organizátorom za peknú súťaž.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.