Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži.
Rally Vysočina Telč 2009
Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži, promoklé Rally Vysočina v Telči. Po Valašské rally, kde se kluci kvůli havárii a sobotní tragické události příliš nesvezli, prošlo auto kompletní repasí a vše bylo směřováno na úspěšný vstup do „malého“ mistrovství.
Do první sekce vstoupil Mira opatrně, hlavním cílem byla snaha najít jistotu a správný rytmus na mokrém povrchu. Do hry bohužel vstoupila i technika, na druhé rychlostní zkoušce začal stávkovat potenciometr. V servisní pauze ho mechanici vyměnili. Ani nový kus bohužel nefungoval ideálně, a tak trápení pokračovalo i ve druhé sekci. Na startu páté zkoušky se motor „ulil“ a téměř polovinu testu fungoval pouze na tři válce. Po těchto problémech ztratila zlínská dvojice kontakt s vedoucím Galiou. Během poslední návštěvy servisního areálu se mechanikům podařilo závadu odstranit úplně, přesto bylo během krátké týmové porady rozhodnuto nic neriskovat a raději dovézt auto v pořádku do cíle. Neznamenalo to žádné vypuštění závěru, spíše poklidné hlídání si stříbrné pozice a snaha dobrými časy na rychlostních zkouškách nenechat vedoucího Galiu v klidu. Ten si i přes Mirovu snahu v poslední zkoušce své vedení uhlídal a do Zlína putovaly stříbrné poháry i body za druhé místo.
Impromat Rallysprint Kopná 2009
Vrcholem pro celý tým v letošní sezóně byla populární Kopná. Startovní listina slibovala velmi kvalitní obsazení i ve třídě A5, Mira s Martinem byli pasováni do role jasných favoritů, což ovšem bývá na domácí půdě často velmi zrádné. Tým tentokrát neponechal nic náhodě, kromě běžné přípravy došlo k několika změnám. Motor prošel repasí u Jardy Vančíka a podvozek „vylepšily“ nové pružiny. Před soutěží proběhl krátký test, zaměřený právě na doladění a nastavení podvozku. Jak se později ukázalo, změny v nastavení i nasazení posádky udělalo své. Dvojice v bílé Felicii nedala ostatním posádkám ve třídě minimální šanci a zvítězila stylem start – cíl! Během celého závodu se neobjevil žádný problém s vozem, malé „krizovky“ na Májové a Zádveřicích na časech poznat také nebyly. Po odstoupení Galii, jenž se jako jediný dokázal držet na náročných tratích kolem Slušovic na dostřel, se Mira soustředil na umístění ve skupině A. Celkově čtvrté místo ve skupině A, 25. pozice absolutně a jasná převaha ve třídě jen dokazuje, jak lze závodit i s „malorážkou“.
Horácká Rally Třebíč 2009
Letos podruhé zavítali účastníci rallysprintů na Vysočinu a ani na druhý pokus jim nepřálo počasí. Pokud si někdo myslel, že po soutěži v Telči už to s deštěm nemůže být horší, pořádně se mýlil. I když předpověď slibovala jen místní přeháňky, ihned po startu závodu se obloha doslova roztrhla a na zem mířilo neuvěřitelné množství vody.
Taktika na první sekci soutěže byla zvolena velmi dobře, vzít dvě intermedia do rezervy se vyplatilo. Bohužel, posádka se v ostrém tempu svezla až na třetí rychlostní zkoušce, první dva testy byly z různých důvodů zrušeny a jelo se pouze volným průjezdem. Výsledný 13. čas v celkovém pořadí ovšem jasně ukázal, kde by se mohl Mira s Martinem během soutěže pohybovat. Po servisní pauze už i ostatní vyráželi na „mokrém“ obutí. Přesto si kluci stále udržovali vedoucí postavení ve třídě a velmi pěkné umístění ve skupině i v celkovém hodnocení.
Vyhlídky na kvalitní výsledek vzaly za své při pohledu do výsledkové listiny ve druhém servisu. Na kontě vedoucí dvojice se objevily dvě minuty penalizace a do té doby dominující Felicie se propadla na páté místo ve své třídě. Kluci si žádného přestupku nebyli vědomi a nikdo jim v daný okamžik ani nebyl schopen přesně říct, za co penalizaci dostali. Rozhodnutí pokračovat i nadále naplno se později ukázalo jako správné. K celé kauze se vyjádřil sám pilot: "Ve druhém servisu se nám ve výsledcích objevila penalizace dvě minuty, a to za předčasný příjezd do časové kontroly. Po čtverce odstoupil před námi jedoucí Ševeček, do šesté zkoušky nás startér pustil v jeho čase, i když jsme ho upozornili, že máme ještě čas. Proto jsme si mysleli, že máme penalizaci právě za tento dřívější start. Jak se ukázalo později, zásadním problémem bylo údajné přijetí ke stolku s časomírou před naším ideálním časem. Jenomže kartu si nechal spolujezdec orazit v našem správném čase a proto nám vše sedělo a byli jsme si vědomi toho, že máme vše v pořádku. Na ředitelství se následně dostala informace o našem předčasném příjezdu do ČK. My jsme si řekli, že zkusíme bojovat až do konce, hlavně v poslední zkoušce jsme jeli opravdu maximum. Po projetí cíle jsme se šli samozřejmě informovat na ředitelství, za co máme ty dvě minuty. Bylo nám sděleno, že s celkovým časem se už hýbat nedá, ale že můžeme požádat o revizi času. Sepsali jsme tedy žádost o přezkoumání a následné vysvětlení penalizace. Po zhruba hodině a půl nám bylo od sportovních komisařů oznámeno, že z důvodu správnosti časů v naší kartě bude penalizace zrušena a tento trest bude změněn na důtku (za dřívější příjezd do prostoru časomíry dle řádů) s tím, že pokud se tato chyba bude opakovat, budeme „odměněni“ pokutou."
Jak se později ukázalo v různých internetových diskuzích, hlavním problémem se zdají být nevhodně formulovaná pravidla. Rozhodnutí sportovních komisařů ale dalo jasně najevo, že k žádnému porušení pravidel nedošlo. Z Třebíče si tak Mira s Martinem odvezli stříbrné poháry a plný počet bodů za vítězství ve třídě, ale hlavně druhé místo ve skupině A a 18. pozici v celkovém hodnocení!
V pozici vedoucího muže tabulky třídy A5 se Mirek rozhodl přehodnotit své další plány a tak tuto velmi rychlou Felicii bohužel letos neuvidíme na startu Barum rally. Naopak, na další souboje se už teď můžou těšit konkurenti ve třídě na všech následujících rallysprintech.
Cíl pro zbytek sezony je jasný, věřme, že se bude klukům dařit!
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.