Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži.
Rally Vysočina Telč 2009
Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži, promoklé Rally Vysočina v Telči. Po Valašské rally, kde se kluci kvůli havárii a sobotní tragické události příliš nesvezli, prošlo auto kompletní repasí a vše bylo směřováno na úspěšný vstup do „malého“ mistrovství.
Do první sekce vstoupil Mira opatrně, hlavním cílem byla snaha najít jistotu a správný rytmus na mokrém povrchu. Do hry bohužel vstoupila i technika, na druhé rychlostní zkoušce začal stávkovat potenciometr. V servisní pauze ho mechanici vyměnili. Ani nový kus bohužel nefungoval ideálně, a tak trápení pokračovalo i ve druhé sekci. Na startu páté zkoušky se motor „ulil“ a téměř polovinu testu fungoval pouze na tři válce. Po těchto problémech ztratila zlínská dvojice kontakt s vedoucím Galiou. Během poslední návštěvy servisního areálu se mechanikům podařilo závadu odstranit úplně, přesto bylo během krátké týmové porady rozhodnuto nic neriskovat a raději dovézt auto v pořádku do cíle. Neznamenalo to žádné vypuštění závěru, spíše poklidné hlídání si stříbrné pozice a snaha dobrými časy na rychlostních zkouškách nenechat vedoucího Galiu v klidu. Ten si i přes Mirovu snahu v poslední zkoušce své vedení uhlídal a do Zlína putovaly stříbrné poháry i body za druhé místo.
Impromat Rallysprint Kopná 2009
Vrcholem pro celý tým v letošní sezóně byla populární Kopná. Startovní listina slibovala velmi kvalitní obsazení i ve třídě A5, Mira s Martinem byli pasováni do role jasných favoritů, což ovšem bývá na domácí půdě často velmi zrádné. Tým tentokrát neponechal nic náhodě, kromě běžné přípravy došlo k několika změnám. Motor prošel repasí u Jardy Vančíka a podvozek „vylepšily“ nové pružiny. Před soutěží proběhl krátký test, zaměřený právě na doladění a nastavení podvozku. Jak se později ukázalo, změny v nastavení i nasazení posádky udělalo své. Dvojice v bílé Felicii nedala ostatním posádkám ve třídě minimální šanci a zvítězila stylem start – cíl! Během celého závodu se neobjevil žádný problém s vozem, malé „krizovky“ na Májové a Zádveřicích na časech poznat také nebyly. Po odstoupení Galii, jenž se jako jediný dokázal držet na náročných tratích kolem Slušovic na dostřel, se Mira soustředil na umístění ve skupině A. Celkově čtvrté místo ve skupině A, 25. pozice absolutně a jasná převaha ve třídě jen dokazuje, jak lze závodit i s „malorážkou“.
Horácká Rally Třebíč 2009
Letos podruhé zavítali účastníci rallysprintů na Vysočinu a ani na druhý pokus jim nepřálo počasí. Pokud si někdo myslel, že po soutěži v Telči už to s deštěm nemůže být horší, pořádně se mýlil. I když předpověď slibovala jen místní přeháňky, ihned po startu závodu se obloha doslova roztrhla a na zem mířilo neuvěřitelné množství vody.
Taktika na první sekci soutěže byla zvolena velmi dobře, vzít dvě intermedia do rezervy se vyplatilo. Bohužel, posádka se v ostrém tempu svezla až na třetí rychlostní zkoušce, první dva testy byly z různých důvodů zrušeny a jelo se pouze volným průjezdem. Výsledný 13. čas v celkovém pořadí ovšem jasně ukázal, kde by se mohl Mira s Martinem během soutěže pohybovat. Po servisní pauze už i ostatní vyráželi na „mokrém“ obutí. Přesto si kluci stále udržovali vedoucí postavení ve třídě a velmi pěkné umístění ve skupině i v celkovém hodnocení.
Vyhlídky na kvalitní výsledek vzaly za své při pohledu do výsledkové listiny ve druhém servisu. Na kontě vedoucí dvojice se objevily dvě minuty penalizace a do té doby dominující Felicie se propadla na páté místo ve své třídě. Kluci si žádného přestupku nebyli vědomi a nikdo jim v daný okamžik ani nebyl schopen přesně říct, za co penalizaci dostali. Rozhodnutí pokračovat i nadále naplno se později ukázalo jako správné. K celé kauze se vyjádřil sám pilot: "Ve druhém servisu se nám ve výsledcích objevila penalizace dvě minuty, a to za předčasný příjezd do časové kontroly. Po čtverce odstoupil před námi jedoucí Ševeček, do šesté zkoušky nás startér pustil v jeho čase, i když jsme ho upozornili, že máme ještě čas. Proto jsme si mysleli, že máme penalizaci právě za tento dřívější start. Jak se ukázalo později, zásadním problémem bylo údajné přijetí ke stolku s časomírou před naším ideálním časem. Jenomže kartu si nechal spolujezdec orazit v našem správném čase a proto nám vše sedělo a byli jsme si vědomi toho, že máme vše v pořádku. Na ředitelství se následně dostala informace o našem předčasném příjezdu do ČK. My jsme si řekli, že zkusíme bojovat až do konce, hlavně v poslední zkoušce jsme jeli opravdu maximum. Po projetí cíle jsme se šli samozřejmě informovat na ředitelství, za co máme ty dvě minuty. Bylo nám sděleno, že s celkovým časem se už hýbat nedá, ale že můžeme požádat o revizi času. Sepsali jsme tedy žádost o přezkoumání a následné vysvětlení penalizace. Po zhruba hodině a půl nám bylo od sportovních komisařů oznámeno, že z důvodu správnosti časů v naší kartě bude penalizace zrušena a tento trest bude změněn na důtku (za dřívější příjezd do prostoru časomíry dle řádů) s tím, že pokud se tato chyba bude opakovat, budeme „odměněni“ pokutou."
Jak se později ukázalo v různých internetových diskuzích, hlavním problémem se zdají být nevhodně formulovaná pravidla. Rozhodnutí sportovních komisařů ale dalo jasně najevo, že k žádnému porušení pravidel nedošlo. Z Třebíče si tak Mira s Martinem odvezli stříbrné poháry a plný počet bodů za vítězství ve třídě, ale hlavně druhé místo ve skupině A a 18. pozici v celkovém hodnocení!
V pozici vedoucího muže tabulky třídy A5 se Mirek rozhodl přehodnotit své další plány a tak tuto velmi rychlou Felicii bohužel letos neuvidíme na startu Barum rally. Naopak, na další souboje se už teď můžou těšit konkurenti ve třídě na všech následujících rallysprintech.
Cíl pro zbytek sezony je jasný, věřme, že se bude klukům dařit!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?