Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži.
Rally Vysočina Telč 2009
Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži, promoklé Rally Vysočina v Telči. Po Valašské rally, kde se kluci kvůli havárii a sobotní tragické události příliš nesvezli, prošlo auto kompletní repasí a vše bylo směřováno na úspěšný vstup do „malého“ mistrovství.
Do první sekce vstoupil Mira opatrně, hlavním cílem byla snaha najít jistotu a správný rytmus na mokrém povrchu. Do hry bohužel vstoupila i technika, na druhé rychlostní zkoušce začal stávkovat potenciometr. V servisní pauze ho mechanici vyměnili. Ani nový kus bohužel nefungoval ideálně, a tak trápení pokračovalo i ve druhé sekci. Na startu páté zkoušky se motor „ulil“ a téměř polovinu testu fungoval pouze na tři válce. Po těchto problémech ztratila zlínská dvojice kontakt s vedoucím Galiou. Během poslední návštěvy servisního areálu se mechanikům podařilo závadu odstranit úplně, přesto bylo během krátké týmové porady rozhodnuto nic neriskovat a raději dovézt auto v pořádku do cíle. Neznamenalo to žádné vypuštění závěru, spíše poklidné hlídání si stříbrné pozice a snaha dobrými časy na rychlostních zkouškách nenechat vedoucího Galiu v klidu. Ten si i přes Mirovu snahu v poslední zkoušce své vedení uhlídal a do Zlína putovaly stříbrné poháry i body za druhé místo.
Impromat Rallysprint Kopná 2009
Vrcholem pro celý tým v letošní sezóně byla populární Kopná. Startovní listina slibovala velmi kvalitní obsazení i ve třídě A5, Mira s Martinem byli pasováni do role jasných favoritů, což ovšem bývá na domácí půdě často velmi zrádné. Tým tentokrát neponechal nic náhodě, kromě běžné přípravy došlo k několika změnám. Motor prošel repasí u Jardy Vančíka a podvozek „vylepšily“ nové pružiny. Před soutěží proběhl krátký test, zaměřený právě na doladění a nastavení podvozku. Jak se později ukázalo, změny v nastavení i nasazení posádky udělalo své. Dvojice v bílé Felicii nedala ostatním posádkám ve třídě minimální šanci a zvítězila stylem start – cíl! Během celého závodu se neobjevil žádný problém s vozem, malé „krizovky“ na Májové a Zádveřicích na časech poznat také nebyly. Po odstoupení Galii, jenž se jako jediný dokázal držet na náročných tratích kolem Slušovic na dostřel, se Mira soustředil na umístění ve skupině A. Celkově čtvrté místo ve skupině A, 25. pozice absolutně a jasná převaha ve třídě jen dokazuje, jak lze závodit i s „malorážkou“.
Horácká Rally Třebíč 2009
Letos podruhé zavítali účastníci rallysprintů na Vysočinu a ani na druhý pokus jim nepřálo počasí. Pokud si někdo myslel, že po soutěži v Telči už to s deštěm nemůže být horší, pořádně se mýlil. I když předpověď slibovala jen místní přeháňky, ihned po startu závodu se obloha doslova roztrhla a na zem mířilo neuvěřitelné množství vody.
Taktika na první sekci soutěže byla zvolena velmi dobře, vzít dvě intermedia do rezervy se vyplatilo. Bohužel, posádka se v ostrém tempu svezla až na třetí rychlostní zkoušce, první dva testy byly z různých důvodů zrušeny a jelo se pouze volným průjezdem. Výsledný 13. čas v celkovém pořadí ovšem jasně ukázal, kde by se mohl Mira s Martinem během soutěže pohybovat. Po servisní pauze už i ostatní vyráželi na „mokrém“ obutí. Přesto si kluci stále udržovali vedoucí postavení ve třídě a velmi pěkné umístění ve skupině i v celkovém hodnocení.
Vyhlídky na kvalitní výsledek vzaly za své při pohledu do výsledkové listiny ve druhém servisu. Na kontě vedoucí dvojice se objevily dvě minuty penalizace a do té doby dominující Felicie se propadla na páté místo ve své třídě. Kluci si žádného přestupku nebyli vědomi a nikdo jim v daný okamžik ani nebyl schopen přesně říct, za co penalizaci dostali. Rozhodnutí pokračovat i nadále naplno se později ukázalo jako správné. K celé kauze se vyjádřil sám pilot: "Ve druhém servisu se nám ve výsledcích objevila penalizace dvě minuty, a to za předčasný příjezd do časové kontroly. Po čtverce odstoupil před námi jedoucí Ševeček, do šesté zkoušky nás startér pustil v jeho čase, i když jsme ho upozornili, že máme ještě čas. Proto jsme si mysleli, že máme penalizaci právě za tento dřívější start. Jak se ukázalo později, zásadním problémem bylo údajné přijetí ke stolku s časomírou před naším ideálním časem. Jenomže kartu si nechal spolujezdec orazit v našem správném čase a proto nám vše sedělo a byli jsme si vědomi toho, že máme vše v pořádku. Na ředitelství se následně dostala informace o našem předčasném příjezdu do ČK. My jsme si řekli, že zkusíme bojovat až do konce, hlavně v poslední zkoušce jsme jeli opravdu maximum. Po projetí cíle jsme se šli samozřejmě informovat na ředitelství, za co máme ty dvě minuty. Bylo nám sděleno, že s celkovým časem se už hýbat nedá, ale že můžeme požádat o revizi času. Sepsali jsme tedy žádost o přezkoumání a následné vysvětlení penalizace. Po zhruba hodině a půl nám bylo od sportovních komisařů oznámeno, že z důvodu správnosti časů v naší kartě bude penalizace zrušena a tento trest bude změněn na důtku (za dřívější příjezd do prostoru časomíry dle řádů) s tím, že pokud se tato chyba bude opakovat, budeme „odměněni“ pokutou."
Jak se později ukázalo v různých internetových diskuzích, hlavním problémem se zdají být nevhodně formulovaná pravidla. Rozhodnutí sportovních komisařů ale dalo jasně najevo, že k žádnému porušení pravidel nedošlo. Z Třebíče si tak Mira s Martinem odvezli stříbrné poháry a plný počet bodů za vítězství ve třídě, ale hlavně druhé místo ve skupině A a 18. pozici v celkovém hodnocení!
V pozici vedoucího muže tabulky třídy A5 se Mirek rozhodl přehodnotit své další plány a tak tuto velmi rychlou Felicii bohužel letos neuvidíme na startu Barum rally. Naopak, na další souboje se už teď můžou těšit konkurenti ve třídě na všech následujících rallysprintech.
Cíl pro zbytek sezony je jasný, věřme, že se bude klukům dařit!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.