V pozici lídra průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rallysprintu nastupovala posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík na start třetího podniku malého mistráku ve Slušovicích. Právě XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná se stala kolbištěm, kde sprinteři letos potřetí změřili své síly.
Na start letošního ročníku se postavilo 129 posádek ze čtyř zemí. Hlavní pozornost se upínala k popředí startovní listiny. A „Jarin“ také před startem věděl, že o vítězství na třetím sprintu může jen snít. "Konkurence se sjede do Slušovic opravdu velmi silná. Samozřejmě je jasné, že největším favoritem je Roman Kresta. Rychlí budou také jezdci s vozy kategorie S2000: Josef Peták, Jaromír Tarabus a Gregorz Grzyb. Taky nesmím zapomenout na Pavla Valouška. My však nechceme naši kůži prodat lacino a budeme bojovat o každou vteřinku. Rozhodně se na trati nebudeme flákat. Naším cílem je dojet do třetího místa," avizoval předstartovní plány Jaroslav Orsák. "Na Kopné nevyhrává ten, kdo je nejrychlejší na první erzetě, ale ten, kdo jede hlavou. Nebudeme se chtít pouštět do zbytečného rizika, pojedeme rychle, ale na jistotu," doplnil slova jezdce Karel Vajík.
Na slova zkušeného Karla Vajíka v závěru sprintu došlo. Roman Kresta odstoupil dvě zkoušky před koncem rally pro poruchu benzínové pumpy. Dobrý odhad měl i Jarek, když tipoval jezdce na vítězství před startem soutěže. O prvenství si to rozdali tři jezdci s vozy S2000. Ale pojďme k Jarkovi s Karlem a jejich tažení Kopnou. Vyrovnané časy v první rundě erzet posunuly posádku na 6. místo v absolutním pořadí. O jedno místo lepší bylo umístění ve třídě N4. "Jedeme bez problémů. Auto funguje tak, jak má," byla první slova „Jarina“ v servisu. Na pátého Petáka v té chvíli Jarek ztrácel 11,3 vteřiny a před sedmým Valouškem měl náskok dvou vteřin. Na sedmičce ovšem Valoušek zatáhl a Jarinovi odskočil o více jak pět a půl vteřiny. "Rozhodně boj s Pavlem nevzdáváme. Před námi jsou ještě dvě zkoušky a na nich se dá vydělat nebo prodělat hodně," prohlásil v servisu soubojem nabuzený Jarek. Osmý a devátý čas ovšem otrokovického soupeře na posledních dvou zkouškách neohrozil. Jarek s Karlem si nakonec dojeli pro body za 6. místo v absolutní klasifikaci. Stejná příčka náleží posádce i ve třídě N4. Vítězství si ale posádka nenechala vzít v juniorské klasifikaci. "Závod byl velmi těžký. Jednak trať, ale hlavně horko bylo místy až nesnesitelné. Vždy, když jsme mohli, jsme vyhledávali stínek a sundávali propocené oblečení. Dařilo se nám plnit cíl daný před soutěží - jeli jsme bez většího rizika. Na Krestu a kluky s S2000 jsme neměli. Tempo v závodě bylo opravdu velmi vysoké. Závěrečný souboj s Pavlem Valouškem potom ovlivnila porucha převodovky, kdy nám vypadával čtvrtý, tedy nejdůležitější rychlostní stupeň. Pokud shrnu všechna fakta dohromady, jsem s výsledkem spokojený. Auto je v cíli celé a máme body za čtvrté místo," vyjádřil dojmy po soutěži Jaroslav Orsák.
V průběžném hodnocení sprintů vystřídal Jarka ve vedení Josef Peták, jenž získal 78 bodů. Valašský jezdec na něj ztrácí body tři a třetí v pořadí Jan Štěpánek má 43 bodů. Horácká Rally Třebíč, čtvrtý díl rallysprintového mistrovství startuje již 18. července a dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík nebude na startu chybět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.