V pozici lídra průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rallysprintu nastupovala posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík na start třetího podniku malého mistráku ve Slušovicích. Právě XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná se stala kolbištěm, kde sprinteři letos potřetí změřili své síly.
Na start letošního ročníku se postavilo 129 posádek ze čtyř zemí. Hlavní pozornost se upínala k popředí startovní listiny. A „Jarin“ také před startem věděl, že o vítězství na třetím sprintu může jen snít. "Konkurence se sjede do Slušovic opravdu velmi silná. Samozřejmě je jasné, že největším favoritem je Roman Kresta. Rychlí budou také jezdci s vozy kategorie S2000: Josef Peták, Jaromír Tarabus a Gregorz Grzyb. Taky nesmím zapomenout na Pavla Valouška. My však nechceme naši kůži prodat lacino a budeme bojovat o každou vteřinku. Rozhodně se na trati nebudeme flákat. Naším cílem je dojet do třetího místa," avizoval předstartovní plány Jaroslav Orsák. "Na Kopné nevyhrává ten, kdo je nejrychlejší na první erzetě, ale ten, kdo jede hlavou. Nebudeme se chtít pouštět do zbytečného rizika, pojedeme rychle, ale na jistotu," doplnil slova jezdce Karel Vajík.
Na slova zkušeného Karla Vajíka v závěru sprintu došlo. Roman Kresta odstoupil dvě zkoušky před koncem rally pro poruchu benzínové pumpy. Dobrý odhad měl i Jarek, když tipoval jezdce na vítězství před startem soutěže. O prvenství si to rozdali tři jezdci s vozy S2000. Ale pojďme k Jarkovi s Karlem a jejich tažení Kopnou. Vyrovnané časy v první rundě erzet posunuly posádku na 6. místo v absolutním pořadí. O jedno místo lepší bylo umístění ve třídě N4. "Jedeme bez problémů. Auto funguje tak, jak má," byla první slova „Jarina“ v servisu. Na pátého Petáka v té chvíli Jarek ztrácel 11,3 vteřiny a před sedmým Valouškem měl náskok dvou vteřin. Na sedmičce ovšem Valoušek zatáhl a Jarinovi odskočil o více jak pět a půl vteřiny. "Rozhodně boj s Pavlem nevzdáváme. Před námi jsou ještě dvě zkoušky a na nich se dá vydělat nebo prodělat hodně," prohlásil v servisu soubojem nabuzený Jarek. Osmý a devátý čas ovšem otrokovického soupeře na posledních dvou zkouškách neohrozil. Jarek s Karlem si nakonec dojeli pro body za 6. místo v absolutní klasifikaci. Stejná příčka náleží posádce i ve třídě N4. Vítězství si ale posádka nenechala vzít v juniorské klasifikaci. "Závod byl velmi těžký. Jednak trať, ale hlavně horko bylo místy až nesnesitelné. Vždy, když jsme mohli, jsme vyhledávali stínek a sundávali propocené oblečení. Dařilo se nám plnit cíl daný před soutěží - jeli jsme bez většího rizika. Na Krestu a kluky s S2000 jsme neměli. Tempo v závodě bylo opravdu velmi vysoké. Závěrečný souboj s Pavlem Valouškem potom ovlivnila porucha převodovky, kdy nám vypadával čtvrtý, tedy nejdůležitější rychlostní stupeň. Pokud shrnu všechna fakta dohromady, jsem s výsledkem spokojený. Auto je v cíli celé a máme body za čtvrté místo," vyjádřil dojmy po soutěži Jaroslav Orsák.
V průběžném hodnocení sprintů vystřídal Jarka ve vedení Josef Peták, jenž získal 78 bodů. Valašský jezdec na něj ztrácí body tři a třetí v pořadí Jan Štěpánek má 43 bodů. Horácká Rally Třebíč, čtvrtý díl rallysprintového mistrovství startuje již 18. července a dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík nebude na startu chybět.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?