V pozici lídra průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rallysprintu nastupovala posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík na start třetího podniku malého mistráku ve Slušovicích. Právě XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná se stala kolbištěm, kde sprinteři letos potřetí změřili své síly.
Na start letošního ročníku se postavilo 129 posádek ze čtyř zemí. Hlavní pozornost se upínala k popředí startovní listiny. A „Jarin“ také před startem věděl, že o vítězství na třetím sprintu může jen snít. "Konkurence se sjede do Slušovic opravdu velmi silná. Samozřejmě je jasné, že největším favoritem je Roman Kresta. Rychlí budou také jezdci s vozy kategorie S2000: Josef Peták, Jaromír Tarabus a Gregorz Grzyb. Taky nesmím zapomenout na Pavla Valouška. My však nechceme naši kůži prodat lacino a budeme bojovat o každou vteřinku. Rozhodně se na trati nebudeme flákat. Naším cílem je dojet do třetího místa," avizoval předstartovní plány Jaroslav Orsák. "Na Kopné nevyhrává ten, kdo je nejrychlejší na první erzetě, ale ten, kdo jede hlavou. Nebudeme se chtít pouštět do zbytečného rizika, pojedeme rychle, ale na jistotu," doplnil slova jezdce Karel Vajík.
Na slova zkušeného Karla Vajíka v závěru sprintu došlo. Roman Kresta odstoupil dvě zkoušky před koncem rally pro poruchu benzínové pumpy. Dobrý odhad měl i Jarek, když tipoval jezdce na vítězství před startem soutěže. O prvenství si to rozdali tři jezdci s vozy S2000. Ale pojďme k Jarkovi s Karlem a jejich tažení Kopnou. Vyrovnané časy v první rundě erzet posunuly posádku na 6. místo v absolutním pořadí. O jedno místo lepší bylo umístění ve třídě N4. "Jedeme bez problémů. Auto funguje tak, jak má," byla první slova „Jarina“ v servisu. Na pátého Petáka v té chvíli Jarek ztrácel 11,3 vteřiny a před sedmým Valouškem měl náskok dvou vteřin. Na sedmičce ovšem Valoušek zatáhl a Jarinovi odskočil o více jak pět a půl vteřiny. "Rozhodně boj s Pavlem nevzdáváme. Před námi jsou ještě dvě zkoušky a na nich se dá vydělat nebo prodělat hodně," prohlásil v servisu soubojem nabuzený Jarek. Osmý a devátý čas ovšem otrokovického soupeře na posledních dvou zkouškách neohrozil. Jarek s Karlem si nakonec dojeli pro body za 6. místo v absolutní klasifikaci. Stejná příčka náleží posádce i ve třídě N4. Vítězství si ale posádka nenechala vzít v juniorské klasifikaci. "Závod byl velmi těžký. Jednak trať, ale hlavně horko bylo místy až nesnesitelné. Vždy, když jsme mohli, jsme vyhledávali stínek a sundávali propocené oblečení. Dařilo se nám plnit cíl daný před soutěží - jeli jsme bez většího rizika. Na Krestu a kluky s S2000 jsme neměli. Tempo v závodě bylo opravdu velmi vysoké. Závěrečný souboj s Pavlem Valouškem potom ovlivnila porucha převodovky, kdy nám vypadával čtvrtý, tedy nejdůležitější rychlostní stupeň. Pokud shrnu všechna fakta dohromady, jsem s výsledkem spokojený. Auto je v cíli celé a máme body za čtvrté místo," vyjádřil dojmy po soutěži Jaroslav Orsák.
V průběžném hodnocení sprintů vystřídal Jarka ve vedení Josef Peták, jenž získal 78 bodů. Valašský jezdec na něj ztrácí body tři a třetí v pořadí Jan Štěpánek má 43 bodů. Horácká Rally Třebíč, čtvrtý díl rallysprintového mistrovství startuje již 18. července a dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík nebude na startu chybět.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.