V pozici lídra průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rallysprintu nastupovala posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík na start třetího podniku malého mistráku ve Slušovicích. Právě XVII. IMPROMAT Rallysprint Kopná se stala kolbištěm, kde sprinteři letos potřetí změřili své síly.
Na start letošního ročníku se postavilo 129 posádek ze čtyř zemí. Hlavní pozornost se upínala k popředí startovní listiny. A „Jarin“ také před startem věděl, že o vítězství na třetím sprintu může jen snít. "Konkurence se sjede do Slušovic opravdu velmi silná. Samozřejmě je jasné, že největším favoritem je Roman Kresta. Rychlí budou také jezdci s vozy kategorie S2000: Josef Peták, Jaromír Tarabus a Gregorz Grzyb. Taky nesmím zapomenout na Pavla Valouška. My však nechceme naši kůži prodat lacino a budeme bojovat o každou vteřinku. Rozhodně se na trati nebudeme flákat. Naším cílem je dojet do třetího místa," avizoval předstartovní plány Jaroslav Orsák. "Na Kopné nevyhrává ten, kdo je nejrychlejší na první erzetě, ale ten, kdo jede hlavou. Nebudeme se chtít pouštět do zbytečného rizika, pojedeme rychle, ale na jistotu," doplnil slova jezdce Karel Vajík.
Na slova zkušeného Karla Vajíka v závěru sprintu došlo. Roman Kresta odstoupil dvě zkoušky před koncem rally pro poruchu benzínové pumpy. Dobrý odhad měl i Jarek, když tipoval jezdce na vítězství před startem soutěže. O prvenství si to rozdali tři jezdci s vozy S2000. Ale pojďme k Jarkovi s Karlem a jejich tažení Kopnou. Vyrovnané časy v první rundě erzet posunuly posádku na 6. místo v absolutním pořadí. O jedno místo lepší bylo umístění ve třídě N4. "Jedeme bez problémů. Auto funguje tak, jak má," byla první slova „Jarina“ v servisu. Na pátého Petáka v té chvíli Jarek ztrácel 11,3 vteřiny a před sedmým Valouškem měl náskok dvou vteřin. Na sedmičce ovšem Valoušek zatáhl a Jarinovi odskočil o více jak pět a půl vteřiny. "Rozhodně boj s Pavlem nevzdáváme. Před námi jsou ještě dvě zkoušky a na nich se dá vydělat nebo prodělat hodně," prohlásil v servisu soubojem nabuzený Jarek. Osmý a devátý čas ovšem otrokovického soupeře na posledních dvou zkouškách neohrozil. Jarek s Karlem si nakonec dojeli pro body za 6. místo v absolutní klasifikaci. Stejná příčka náleží posádce i ve třídě N4. Vítězství si ale posádka nenechala vzít v juniorské klasifikaci. "Závod byl velmi těžký. Jednak trať, ale hlavně horko bylo místy až nesnesitelné. Vždy, když jsme mohli, jsme vyhledávali stínek a sundávali propocené oblečení. Dařilo se nám plnit cíl daný před soutěží - jeli jsme bez většího rizika. Na Krestu a kluky s S2000 jsme neměli. Tempo v závodě bylo opravdu velmi vysoké. Závěrečný souboj s Pavlem Valouškem potom ovlivnila porucha převodovky, kdy nám vypadával čtvrtý, tedy nejdůležitější rychlostní stupeň. Pokud shrnu všechna fakta dohromady, jsem s výsledkem spokojený. Auto je v cíli celé a máme body za čtvrté místo," vyjádřil dojmy po soutěži Jaroslav Orsák.
V průběžném hodnocení sprintů vystřídal Jarka ve vedení Josef Peták, jenž získal 78 bodů. Valašský jezdec na něj ztrácí body tři a třetí v pořadí Jan Štěpánek má 43 bodů. Horácká Rally Třebíč, čtvrtý díl rallysprintového mistrovství startuje již 18. července a dvojice Jaroslav Orsák – Karel Vajík nebude na startu chybět.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.