Sherlog Racing Team absolvoval premiérový sprint v Telči a momentálně se připravuje na další start v mistrovství světa.
Zmoklá Rally Vysočina v Telči měla pro všechny členu Sherlog Racing Teamu poněkud zvláštní příchuť. Na nové rychlostní zkoušky se těšili všichni mladíci v týmu i zkušený Josef Semerád, ale hned úvod soutěže ukázal, že jásání si tým bude muset nechat na jindy. Na druhé rychlostní zkoušce vyzkoušeli pevnost základů rodinného domku Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou a nutno podotknout, že z bariérových testů vyšlo zdaleka nejlépe právě vesnické stavení. Design devítkového Lanceru doznal tak závažných kosmetických změn, že se s ním již nedalo dál pokračovat. O štěstí mohl mluvit i majitel domku, který do neobydlené místnosti před časem umístil jen ledničku, které v osudnou sobotu nechtěně dělala společnost i přední část Mácova Mitsubishi. "Kluci si musí uvědomit, že se na rally nejede taková kláda hned od začátku, ale je taky třeba trochu používat hlavu. Na druhou stranu celou tuhle sezónu bereme jako učednickou a na Martina není žádný tlak, aby dojížděl, udělal nějaký celkový výsledek a nebudeme na něj tlačit ani teď. Ze začátku roku jsme měli velkou radost z úspěchů na mezičasech v Mistrovství světa, teď nás potěší občas pěkný čas na rychlostní zkoušce a ke konci sezóny se třeba už budeme radovat i z nějakého výsledku v celé soutěži. Rally je hlavně o zkušenostech a ty Martin nezíská jinak, než že bude jezdit, jezdit a jezdit. Zákonitě s tím občas musí říznout, když jede rychle, ale v devatenácti letech to prostě jinak nejde. Já samozřejmě neskáču metr vysoko, když je auto ve zdi domku, ale jsem hlavně rád, že se jim nic nestalo a vím, že časem to bude dobré. Rychlost Martinovi nechybí," komentoval havárii svého syna Martina Josef Semerád, kterému se v Telči také nedařilo jak si původně představoval. "Po druhé rychlostce jsem chtěl odevzdat jízdní výkaz, protože jsme od špičky dostali strašnou oblož. Byl jsem doslova otrávenej ze svého výkonu, ale můj spolujezdec Roman Niemetz byl na závodění tak natěšený, že jsem mu to nemohl udělat, a pokračovali jsme. Cítil jsem, že půlroku bez závodění se dost podepsalo na mém odhadu hranic. Pak se to trochu srovnalo, ale celkově se mi nejelo moc dobře. Jel jsem moc opatrně, ale věděl jsem, že by bylo dobré, aby alespoň jeden náš „myšák“ dojel do cíle," říkal Josef Semerád, který už tím vlastně naznačil osud posledního z tria Mitsubishi z dílen Sherlog Racing Teamu na Žebráku. Jarda Hejzlar s Pepou Králem jeli v Telči svůj druhý závod se silnou čtyřkolkou a zrovna na vodě. Kluzký povrch jim byl osudný jen o pár stovek metrů dál než Martinovi Semerádovi, a Hejzlarovo Mitsubishi „načlo“ slavná svodidla na druhé rychlostní zkoušce, která následně statečně vzdorovala několika dalším vozům, až nezabránila skoku Pavla Valouška do areálu motokrosové trati. Kdo ví, zda-li na tom neměl trochu podíl i Jarda Hejzlar, když v prvním průjezdu značně oslabil uchycení svodidel ve zmoklé zemi. Fatálnější následky měl ale kontakt s kusem plechu na jeho Mitsubishi, které připomínalo neuměle otevřenou konzervu šprotů. Jarda s Pepu tak skončili své účinkování dříve, než si zvykli na jízdu s mokrými pneumatikami. Čest Sherlog Racing Teamu tak na cílové rampě v Telči zachraňoval Josef Semerád s Romanem Niemetzem na čtvrtém místě absolutně a junior Vláďa Mandík, s velezkušeným spolujezdcem Jardou Vosádkou, kteří se Škodou Felicia KIT ve skupině A5 obsadili osmé místo.Přenesme se teď alespoň v duchu o pár tisíc kilometrů jižněji, do vyprahlého Řecka. Právě zde čeká na Martina Semeráda a na jeho spolujezdce Bohouše Ceplechu další soutěž Mistrovství světa. Peloponéský poloostrov hostí světovou špičku rallysportu a slavná Akropolis rally pořádně prověří nejen členy Pirelli Star Driver Rally Teamu. Bude to již třetí soutěž Martina s Bohoušem ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X, které od předcházející Rally Sardine doznalo dalších změn, což by mělo omezit výskyt dětských nemocí, které posádky trápily v předchozích závodech. "O Řecku jsme vždycky slyšeli, že je to nesmírně rozbitá a náročná soutěž. Zatím moc nemáme představu o tom, co nás čeká, ale rozhodně víme, že nám bude v autě pořádné horko. Teploty jsou tady každý den nad třiceti stupni a při rychlostní zkoušce se auto ještě ohřeje. Nedáváme si žádné cíle a předsevzetí, toho už máme letos za sebou dost. Prostě pojedeme, jak nejlíp to dovedeme, a co nám dovolí technika. Uvidíme, co nám to přinese," říká Martin Semerád. Posádky Pirelli Star Driver Teamu si v pondělí na oficiálním testu vyzkoušely funkčnost svých vozů a během úterý a středy je čekají seznamovací jízdy Řecké Rally Akropolis. Slavná soutěž se tento rok opět vzdálila od řeckého hlavního města Atény směrem na východ do oblasti Korintského průplavu. Jednotlivé etapy rally jsou od sebe velmi vzdáleny a k extrémně náročných rychlostním zkouškám, horku a prachu, se tak přidá ještě únava z velmi dlouhých přejezdů mezi zkouškami a servisem. Martina Semeráda s Bohoušem Ceplechou čeká asi jejich nejnáročnější rally letošního roku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?