Sherlog Racing Team absolvoval premiérový sprint v Telči a momentálně se připravuje na další start v mistrovství světa.
Zmoklá Rally Vysočina v Telči měla pro všechny členu Sherlog Racing Teamu poněkud zvláštní příchuť. Na nové rychlostní zkoušky se těšili všichni mladíci v týmu i zkušený Josef Semerád, ale hned úvod soutěže ukázal, že jásání si tým bude muset nechat na jindy. Na druhé rychlostní zkoušce vyzkoušeli pevnost základů rodinného domku Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou a nutno podotknout, že z bariérových testů vyšlo zdaleka nejlépe právě vesnické stavení. Design devítkového Lanceru doznal tak závažných kosmetických změn, že se s ním již nedalo dál pokračovat. O štěstí mohl mluvit i majitel domku, který do neobydlené místnosti před časem umístil jen ledničku, které v osudnou sobotu nechtěně dělala společnost i přední část Mácova Mitsubishi. "Kluci si musí uvědomit, že se na rally nejede taková kláda hned od začátku, ale je taky třeba trochu používat hlavu. Na druhou stranu celou tuhle sezónu bereme jako učednickou a na Martina není žádný tlak, aby dojížděl, udělal nějaký celkový výsledek a nebudeme na něj tlačit ani teď. Ze začátku roku jsme měli velkou radost z úspěchů na mezičasech v Mistrovství světa, teď nás potěší občas pěkný čas na rychlostní zkoušce a ke konci sezóny se třeba už budeme radovat i z nějakého výsledku v celé soutěži. Rally je hlavně o zkušenostech a ty Martin nezíská jinak, než že bude jezdit, jezdit a jezdit. Zákonitě s tím občas musí říznout, když jede rychle, ale v devatenácti letech to prostě jinak nejde. Já samozřejmě neskáču metr vysoko, když je auto ve zdi domku, ale jsem hlavně rád, že se jim nic nestalo a vím, že časem to bude dobré. Rychlost Martinovi nechybí," komentoval havárii svého syna Martina Josef Semerád, kterému se v Telči také nedařilo jak si původně představoval. "Po druhé rychlostce jsem chtěl odevzdat jízdní výkaz, protože jsme od špičky dostali strašnou oblož. Byl jsem doslova otrávenej ze svého výkonu, ale můj spolujezdec Roman Niemetz byl na závodění tak natěšený, že jsem mu to nemohl udělat, a pokračovali jsme. Cítil jsem, že půlroku bez závodění se dost podepsalo na mém odhadu hranic. Pak se to trochu srovnalo, ale celkově se mi nejelo moc dobře. Jel jsem moc opatrně, ale věděl jsem, že by bylo dobré, aby alespoň jeden náš „myšák“ dojel do cíle," říkal Josef Semerád, který už tím vlastně naznačil osud posledního z tria Mitsubishi z dílen Sherlog Racing Teamu na Žebráku. Jarda Hejzlar s Pepou Králem jeli v Telči svůj druhý závod se silnou čtyřkolkou a zrovna na vodě. Kluzký povrch jim byl osudný jen o pár stovek metrů dál než Martinovi Semerádovi, a Hejzlarovo Mitsubishi „načlo“ slavná svodidla na druhé rychlostní zkoušce, která následně statečně vzdorovala několika dalším vozům, až nezabránila skoku Pavla Valouška do areálu motokrosové trati. Kdo ví, zda-li na tom neměl trochu podíl i Jarda Hejzlar, když v prvním průjezdu značně oslabil uchycení svodidel ve zmoklé zemi. Fatálnější následky měl ale kontakt s kusem plechu na jeho Mitsubishi, které připomínalo neuměle otevřenou konzervu šprotů. Jarda s Pepu tak skončili své účinkování dříve, než si zvykli na jízdu s mokrými pneumatikami. Čest Sherlog Racing Teamu tak na cílové rampě v Telči zachraňoval Josef Semerád s Romanem Niemetzem na čtvrtém místě absolutně a junior Vláďa Mandík, s velezkušeným spolujezdcem Jardou Vosádkou, kteří se Škodou Felicia KIT ve skupině A5 obsadili osmé místo.Přenesme se teď alespoň v duchu o pár tisíc kilometrů jižněji, do vyprahlého Řecka. Právě zde čeká na Martina Semeráda a na jeho spolujezdce Bohouše Ceplechu další soutěž Mistrovství světa. Peloponéský poloostrov hostí světovou špičku rallysportu a slavná Akropolis rally pořádně prověří nejen členy Pirelli Star Driver Rally Teamu. Bude to již třetí soutěž Martina s Bohoušem ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X, které od předcházející Rally Sardine doznalo dalších změn, což by mělo omezit výskyt dětských nemocí, které posádky trápily v předchozích závodech. "O Řecku jsme vždycky slyšeli, že je to nesmírně rozbitá a náročná soutěž. Zatím moc nemáme představu o tom, co nás čeká, ale rozhodně víme, že nám bude v autě pořádné horko. Teploty jsou tady každý den nad třiceti stupni a při rychlostní zkoušce se auto ještě ohřeje. Nedáváme si žádné cíle a předsevzetí, toho už máme letos za sebou dost. Prostě pojedeme, jak nejlíp to dovedeme, a co nám dovolí technika. Uvidíme, co nám to přinese," říká Martin Semerád. Posádky Pirelli Star Driver Teamu si v pondělí na oficiálním testu vyzkoušely funkčnost svých vozů a během úterý a středy je čekají seznamovací jízdy Řecké Rally Akropolis. Slavná soutěž se tento rok opět vzdálila od řeckého hlavního města Atény směrem na východ do oblasti Korintského průplavu. Jednotlivé etapy rally jsou od sebe velmi vzdáleny a k extrémně náročných rychlostním zkouškám, horku a prachu, se tak přidá ještě únava z velmi dlouhých přejezdů mezi zkouškami a servisem. Martina Semeráda s Bohoušem Ceplechou čeká asi jejich nejnáročnější rally letošního roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).