Blýskání na lepší časy?

Schlager, Eddy
Schlager, Eddy, foto: Dokulil, Jiří
Josef Janoušek 1. června 2009 09:23
Sdílej:

Moravská soutěžní stáj Eddyho Schlagera, která od začátku roku vystupuje pod názvem Schlager Rallye Sport, spojila své letošní působení na soutěžní scéně s účastí v kompletním mistrovství Rakouska v rally. Tým vstupoval do sezóny se zcela novou a neokoukanou jezdeckou sestavou mladíků, kterou by před startem mistrovství málokdo favorizoval. Jak Alexander Tazreiter, tak Patrick Winter však pochybovačům jasně ukázali, že chybějící zkušenosti lze nahradit odpovídajícím nasazením a dokonale svými výsledky zaskočili motoristickou veřejnost. Zatímco Winter má na svém letošním kontě již dvě medailová umístění, Tazreiter díky spolehlivým výkonům dokonce okupuje elitní trojku rakouského hodnocení v obklíčení Stohla a Waldherra.

Patrick Winter většinu podniků rakouského seriálu již absolvoval v předešlých dvou sezónách s Fordem Fiesta, jeho kolega Alex Tazreiter se naopak letos musí vyrovnávat se zcela neznámými tratěmi. Pro svůj první rok mezi „velkými kluky“ proto raději zvolil opatrnější taktiku a možnosti svého nově postaveného mitsubishi poznává pomalými krůčky. Soudě z pohledu do tabulky seriálu zvolil Alex tu nejlepší možnou cestu. Na žádné dosud odjeté rally nechyběl v první desítce rakouského hodnocení a díky pravidelnému sbírání bodů se probil až na nečekané třetí místo. Přinesla mu snad štěstí půvabná spolujezdkyně Elke Aigner…? Patrick Winter po loňské úspěšné sezóně za volantem dvoulitrové Fiesty naskočil do kolotoče rakouského seriálu na druhé soutěži v okolí Wolfsbergu. Nejen, že při premiéře v mitsubishi jezdecky obstál, ale podařilo se mu dokonce trápit i úzkou špičku rakouského seriálu. V podhůří Alp ho sice o solidní výsledek připravila technická závada, o měsíc později při Bosch Rallye už si však životní úspěch nenechal vzít. V okolí Pinggau Patrick obsadil třetí místo celkově a na slavnostním vyhlášení výsledků byl dokonce zvolen hvězdou podniku. Další kilometry za volantem Evo devítkového Lanceru přijel 23letý Rakušan ukrajovat na květnovou Althofen Rallye, která byla zařazena do seriálu Austrian Rallye Challenge. Kandidáti na vítězství zde byli dva. S Patrickem přijel změřit síly loňský vítěz Alfred Kramer, startující s nadupaným Lancerem EVO 6 na zemní plyn. Odborníci před startem přisuzovali větší šance Kramerovi, který je v okolí Althofenu doma a v loňském roce se mu zde podařilo konkurenty  deklasovat rozdílem třídy. Páteční rozcvička v těsné blízkosti Althofenu však lokálnímu matadorovi ani trochu nesedla. Kramer již krátce po startu prvního testu nedobrzdil do retardéru a po dvojitém couvání nasbíral na vedoucího Wintera přibližně čtvrt minutovou ztrátu. V sobotu ráno sice zahájil mohutnou ofenzívu, při snaze za každou cenu zlikvidovat Winterův náskok však udělal chybu ve „vracáku“ a díky zhaslému motoru nasbíral další ztrátu. Nervózně jedoucí Kramer v této fázi soutěže na Wintera nestačil a jeho odstup se začínal nebezpečně zvyšovat. Pilot Lanceru EVO 6 se ještě snažil kontrovat a na šestém testu snížil svoji ztrátu na první pozici o deset sekund. Bylo to však poprvé a zároveň naposled, kdy Patrick Winter dovolil vyhrát někomu jinému. Poslední tři rychlostní zkoušky již byly naprosto v režii reprezentanta moravského týmu, kterému tak nic nezabránilo poprvé v kariéře najet na cílovou rampu v roli vítěze. Nyní Patricka čeká rally v Judenburgu, kde bude mít nelehkou úlohu navázat na své předchozí výkony.Sestavu Schlager Rallye Sport Teamu v okolí Wolfsbergu a Althofenu doplnil „gentleman driver“ Andreas Mörtl, který se podobně jako loni posadil za volant třetího týmového Lanceru deváté generace. Rodák z Pöllingu, jenž se řadí spíše mezi hobby jezdce, příjemně překvapil na své domácí Lavanttal Rallye, na které v průběhu první etapy zajížděl časy na rozhraní první a druhé desítky absolutně. Velice slibně rozjetý závod mu však bohužel zhatila technická závada, kvůli níž musel v sobotu využít systému Super rally. Na Althofenu už svůj předchozí výkon nezopakoval a v cíli mu nakonec patřilo až dvanácté místo celkově. Týmové mechaniky však za dobrou práci odměnil cennou stříbrnou medailí ve skupině N hned za týmovým kolegou Winterem. Tým ze Senetářova u Vyškova nyní čekají dva náročné podniky v okolí Judenburgu a slovinského Mariboru, kde se budou rozdělovat další body do rakouského mistrovství v rally. Pak přijde na řadu dvouměsíční letní přestávka a po ní na konci září populární Arbö Rallye v okolí Admontu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?