Moravská soutěžní stáj Eddyho Schlagera, která od začátku roku vystupuje pod názvem Schlager Rallye Sport, spojila své letošní působení na soutěžní scéně s účastí v kompletním mistrovství Rakouska v rally. Tým vstupoval do sezóny se zcela novou a neokoukanou jezdeckou sestavou mladíků, kterou by před startem mistrovství málokdo favorizoval. Jak Alexander Tazreiter, tak Patrick Winter však pochybovačům jasně ukázali, že chybějící zkušenosti lze nahradit odpovídajícím nasazením a dokonale svými výsledky zaskočili motoristickou veřejnost. Zatímco Winter má na svém letošním kontě již dvě medailová umístění, Tazreiter díky spolehlivým výkonům dokonce okupuje elitní trojku rakouského hodnocení v obklíčení Stohla a Waldherra.
Patrick Winter většinu podniků rakouského seriálu již absolvoval v předešlých dvou sezónách s Fordem Fiesta, jeho kolega Alex Tazreiter se naopak letos musí vyrovnávat se zcela neznámými tratěmi. Pro svůj první rok mezi „velkými kluky“ proto raději zvolil opatrnější taktiku a možnosti svého nově postaveného mitsubishi poznává pomalými krůčky. Soudě z pohledu do tabulky seriálu zvolil Alex tu nejlepší možnou cestu. Na žádné dosud odjeté rally nechyběl v první desítce rakouského hodnocení a díky pravidelnému sbírání bodů se probil až na nečekané třetí místo. Přinesla mu snad štěstí půvabná spolujezdkyně Elke Aigner…? Patrick Winter po loňské úspěšné sezóně za volantem dvoulitrové Fiesty naskočil do kolotoče rakouského seriálu na druhé soutěži v okolí Wolfsbergu. Nejen, že při premiéře v mitsubishi jezdecky obstál, ale podařilo se mu dokonce trápit i úzkou špičku rakouského seriálu. V podhůří Alp ho sice o solidní výsledek připravila technická závada, o měsíc později při Bosch Rallye už si však životní úspěch nenechal vzít. V okolí Pinggau Patrick obsadil třetí místo celkově a na slavnostním vyhlášení výsledků byl dokonce zvolen hvězdou podniku. Další kilometry za volantem Evo devítkového Lanceru přijel 23letý Rakušan ukrajovat na květnovou Althofen Rallye, která byla zařazena do seriálu Austrian Rallye Challenge. Kandidáti na vítězství zde byli dva. S Patrickem přijel změřit síly loňský vítěz Alfred Kramer, startující s nadupaným Lancerem EVO 6 na zemní plyn. Odborníci před startem přisuzovali větší šance Kramerovi, který je v okolí Althofenu doma a v loňském roce se mu zde podařilo konkurenty deklasovat rozdílem třídy. Páteční rozcvička v těsné blízkosti Althofenu však lokálnímu matadorovi ani trochu nesedla. Kramer již krátce po startu prvního testu nedobrzdil do retardéru a po dvojitém couvání nasbíral na vedoucího Wintera přibližně čtvrt minutovou ztrátu. V sobotu ráno sice zahájil mohutnou ofenzívu, při snaze za každou cenu zlikvidovat Winterův náskok však udělal chybu ve „vracáku“ a díky zhaslému motoru nasbíral další ztrátu. Nervózně jedoucí Kramer v této fázi soutěže na Wintera nestačil a jeho odstup se začínal nebezpečně zvyšovat. Pilot Lanceru EVO 6 se ještě snažil kontrovat a na šestém testu snížil svoji ztrátu na první pozici o deset sekund. Bylo to však poprvé a zároveň naposled, kdy Patrick Winter dovolil vyhrát někomu jinému. Poslední tři rychlostní zkoušky již byly naprosto v režii reprezentanta moravského týmu, kterému tak nic nezabránilo poprvé v kariéře najet na cílovou rampu v roli vítěze. Nyní Patricka čeká rally v Judenburgu, kde bude mít nelehkou úlohu navázat na své předchozí výkony.Sestavu Schlager Rallye Sport Teamu v okolí Wolfsbergu a Althofenu doplnil „gentleman driver“ Andreas Mörtl, který se podobně jako loni posadil za volant třetího týmového Lanceru deváté generace. Rodák z Pöllingu, jenž se řadí spíše mezi hobby jezdce, příjemně překvapil na své domácí Lavanttal Rallye, na které v průběhu první etapy zajížděl časy na rozhraní první a druhé desítky absolutně. Velice slibně rozjetý závod mu však bohužel zhatila technická závada, kvůli níž musel v sobotu využít systému Super rally. Na Althofenu už svůj předchozí výkon nezopakoval a v cíli mu nakonec patřilo až dvanácté místo celkově. Týmové mechaniky však za dobrou práci odměnil cennou stříbrnou medailí ve skupině N hned za týmovým kolegou Winterem. Tým ze Senetářova u Vyškova nyní čekají dva náročné podniky v okolí Judenburgu a slovinského Mariboru, kde se budou rozdělovat další body do rakouského mistrovství v rally. Pak přijde na řadu dvouměsíční letní přestávka a po ní na konci září populární Arbö Rallye v okolí Admontu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).