Moravská soutěžní stáj Eddyho Schlagera, která od začátku roku vystupuje pod názvem Schlager Rallye Sport, spojila své letošní působení na soutěžní scéně s účastí v kompletním mistrovství Rakouska v rally. Tým vstupoval do sezóny se zcela novou a neokoukanou jezdeckou sestavou mladíků, kterou by před startem mistrovství málokdo favorizoval. Jak Alexander Tazreiter, tak Patrick Winter však pochybovačům jasně ukázali, že chybějící zkušenosti lze nahradit odpovídajícím nasazením a dokonale svými výsledky zaskočili motoristickou veřejnost. Zatímco Winter má na svém letošním kontě již dvě medailová umístění, Tazreiter díky spolehlivým výkonům dokonce okupuje elitní trojku rakouského hodnocení v obklíčení Stohla a Waldherra.
Patrick Winter většinu podniků rakouského seriálu již absolvoval v předešlých dvou sezónách s Fordem Fiesta, jeho kolega Alex Tazreiter se naopak letos musí vyrovnávat se zcela neznámými tratěmi. Pro svůj první rok mezi „velkými kluky“ proto raději zvolil opatrnější taktiku a možnosti svého nově postaveného mitsubishi poznává pomalými krůčky. Soudě z pohledu do tabulky seriálu zvolil Alex tu nejlepší možnou cestu. Na žádné dosud odjeté rally nechyběl v první desítce rakouského hodnocení a díky pravidelnému sbírání bodů se probil až na nečekané třetí místo. Přinesla mu snad štěstí půvabná spolujezdkyně Elke Aigner…? Patrick Winter po loňské úspěšné sezóně za volantem dvoulitrové Fiesty naskočil do kolotoče rakouského seriálu na druhé soutěži v okolí Wolfsbergu. Nejen, že při premiéře v mitsubishi jezdecky obstál, ale podařilo se mu dokonce trápit i úzkou špičku rakouského seriálu. V podhůří Alp ho sice o solidní výsledek připravila technická závada, o měsíc později při Bosch Rallye už si však životní úspěch nenechal vzít. V okolí Pinggau Patrick obsadil třetí místo celkově a na slavnostním vyhlášení výsledků byl dokonce zvolen hvězdou podniku. Další kilometry za volantem Evo devítkového Lanceru přijel 23letý Rakušan ukrajovat na květnovou Althofen Rallye, která byla zařazena do seriálu Austrian Rallye Challenge. Kandidáti na vítězství zde byli dva. S Patrickem přijel změřit síly loňský vítěz Alfred Kramer, startující s nadupaným Lancerem EVO 6 na zemní plyn. Odborníci před startem přisuzovali větší šance Kramerovi, který je v okolí Althofenu doma a v loňském roce se mu zde podařilo konkurenty deklasovat rozdílem třídy. Páteční rozcvička v těsné blízkosti Althofenu však lokálnímu matadorovi ani trochu nesedla. Kramer již krátce po startu prvního testu nedobrzdil do retardéru a po dvojitém couvání nasbíral na vedoucího Wintera přibližně čtvrt minutovou ztrátu. V sobotu ráno sice zahájil mohutnou ofenzívu, při snaze za každou cenu zlikvidovat Winterův náskok však udělal chybu ve „vracáku“ a díky zhaslému motoru nasbíral další ztrátu. Nervózně jedoucí Kramer v této fázi soutěže na Wintera nestačil a jeho odstup se začínal nebezpečně zvyšovat. Pilot Lanceru EVO 6 se ještě snažil kontrovat a na šestém testu snížil svoji ztrátu na první pozici o deset sekund. Bylo to však poprvé a zároveň naposled, kdy Patrick Winter dovolil vyhrát někomu jinému. Poslední tři rychlostní zkoušky již byly naprosto v režii reprezentanta moravského týmu, kterému tak nic nezabránilo poprvé v kariéře najet na cílovou rampu v roli vítěze. Nyní Patricka čeká rally v Judenburgu, kde bude mít nelehkou úlohu navázat na své předchozí výkony.Sestavu Schlager Rallye Sport Teamu v okolí Wolfsbergu a Althofenu doplnil „gentleman driver“ Andreas Mörtl, který se podobně jako loni posadil za volant třetího týmového Lanceru deváté generace. Rodák z Pöllingu, jenž se řadí spíše mezi hobby jezdce, příjemně překvapil na své domácí Lavanttal Rallye, na které v průběhu první etapy zajížděl časy na rozhraní první a druhé desítky absolutně. Velice slibně rozjetý závod mu však bohužel zhatila technická závada, kvůli níž musel v sobotu využít systému Super rally. Na Althofenu už svůj předchozí výkon nezopakoval a v cíli mu nakonec patřilo až dvanácté místo celkově. Týmové mechaniky však za dobrou práci odměnil cennou stříbrnou medailí ve skupině N hned za týmovým kolegou Winterem. Tým ze Senetářova u Vyškova nyní čekají dva náročné podniky v okolí Judenburgu a slovinského Mariboru, kde se budou rozdělovat další body do rakouského mistrovství v rally. Pak přijde na řadu dvouměsíční letní přestávka a po ní na konci září populární Arbö Rallye v okolí Admontu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?