Honza Jelínek před Valašskou rally

Jelínek, Jan
Jelínek, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Ondřej Carda 25. března 2009 14:46
Sdílej:

ROZHOVOR + VIDEO: Zimní přestávka byla opravdu dlouhá a tak se i posádka Autoline rally teamu, Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou, velmi těší na první závod sezony. Jaké byly přípravy před Valašskou rally a zda jsou nějaké změny na závodním stroji, to prozrazuje následující rozhovor.

Honzo, na úvod klasická otázka – jak se těšíš po dlouhé pauze na letošní sezonu?

Těším se moc. Konkurence je obrovská, přibylo speciálů S2000, a když se podíváš na startovku Valašsky…tak to je něco, co jsme tu už dlouho neměli. Moc se těším i na diváky. Vypadá to, že je před námi jedna z nejatraktivnějších sezon za poslední roky.

Mnoho týmů ladilo nebo rovnou měnilo závodní techniku. Jak probíhaly přípravy u vás?

Stejně jako loni pojedeme s evo devítkou. Proběhlo několik vylepšení a doladění, například větší brzdy vzadu a podobně. Takže auto je teď už komplet v plné polní bez nějakých kompromisů. Samozřejmě probíhalo i testování a poctivá fyzická příprava. Naposledy jsme najeli teď o minulém víkendu zhruba 70 ostrých kilometrů a pocit z auta je velmi dobrý.

 

Takže S2000 se zatím nechystá?

Samozřejmě jsme o této variantě uvažovali, ale zatím je to pro nás přece jen nákladné. Prozatím tedy zůstáváme u devítky a uvidíme co dále. Možná napřesrok, když se podaří. Ale to je ještě hodně daleko. Do startu Valašské rally už zbývá jen několik málo hodin. Co říkáš na obsazení a jak vidíš své šance?

Valašku mám rád, je to pěkná soutěž a letošní startovka je parádní. Pro diváky to musí být krásný dárek hned na začátku sezony. Konkurence je obrovská. Myslím, že bojovat s továrním týmem nebo třeba Peugeotem Romana Kresty asi nemá smysl, takže se budeme snažit jet hlavně proti enkům a těm, se kterými můžeme závodit. Moc spokojený bych byl, kdyby se podařilo dokončit v první desítce. A pokud by to bylo blíže někam k první pětce, to by byl rozhodně velký úspěch. 

Valašská rally doznala zajímavých změn, co na ně říkáš?

Myslím, že těch úplně zásadních změn až tak moc není. Je tam několik tratí otočených v protisměru. Mně se třeba hodně líbí Bystřička a podobné těžké valašské erzety, na kterých jezdím rád.

Design auta zůstává stejný jako loni?

Ano, zůstává. Stejně jako spolupráce s našimi partnery, kteří nás podporují také letos a patří jim za to veliké díky.

A co závody v tomto roce? Kde vás ještě s týmem uvidíme?

Zatím máme v plánu komplet velký šampionát a některé vybrané závody ze sprintů u nás na Moravě.

Honzo, tak ať se daří a budeme se těšit na tebe i Mirka Kotěnu na Valašce!Díky moc. Já se budu těšit také. Hlavně i na diváky a celkovou atmosféru, která bude určitě super.

 Video z posledního testování před Valašskou rally najdete ZDE.

Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.