Honza Jelínek před Valašskou rally

Jelínek, Jan
Jelínek, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Ondřej Carda 25. března 2009 14:46
Sdílej:

ROZHOVOR + VIDEO: Zimní přestávka byla opravdu dlouhá a tak se i posádka Autoline rally teamu, Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou, velmi těší na první závod sezony. Jaké byly přípravy před Valašskou rally a zda jsou nějaké změny na závodním stroji, to prozrazuje následující rozhovor.

Honzo, na úvod klasická otázka – jak se těšíš po dlouhé pauze na letošní sezonu?

Těším se moc. Konkurence je obrovská, přibylo speciálů S2000, a když se podíváš na startovku Valašsky…tak to je něco, co jsme tu už dlouho neměli. Moc se těším i na diváky. Vypadá to, že je před námi jedna z nejatraktivnějších sezon za poslední roky.

Mnoho týmů ladilo nebo rovnou měnilo závodní techniku. Jak probíhaly přípravy u vás?

Stejně jako loni pojedeme s evo devítkou. Proběhlo několik vylepšení a doladění, například větší brzdy vzadu a podobně. Takže auto je teď už komplet v plné polní bez nějakých kompromisů. Samozřejmě probíhalo i testování a poctivá fyzická příprava. Naposledy jsme najeli teď o minulém víkendu zhruba 70 ostrých kilometrů a pocit z auta je velmi dobrý.

 

Takže S2000 se zatím nechystá?

Samozřejmě jsme o této variantě uvažovali, ale zatím je to pro nás přece jen nákladné. Prozatím tedy zůstáváme u devítky a uvidíme co dále. Možná napřesrok, když se podaří. Ale to je ještě hodně daleko. Do startu Valašské rally už zbývá jen několik málo hodin. Co říkáš na obsazení a jak vidíš své šance?

Valašku mám rád, je to pěkná soutěž a letošní startovka je parádní. Pro diváky to musí být krásný dárek hned na začátku sezony. Konkurence je obrovská. Myslím, že bojovat s továrním týmem nebo třeba Peugeotem Romana Kresty asi nemá smysl, takže se budeme snažit jet hlavně proti enkům a těm, se kterými můžeme závodit. Moc spokojený bych byl, kdyby se podařilo dokončit v první desítce. A pokud by to bylo blíže někam k první pětce, to by byl rozhodně velký úspěch. 

Valašská rally doznala zajímavých změn, co na ně říkáš?

Myslím, že těch úplně zásadních změn až tak moc není. Je tam několik tratí otočených v protisměru. Mně se třeba hodně líbí Bystřička a podobné těžké valašské erzety, na kterých jezdím rád.

Design auta zůstává stejný jako loni?

Ano, zůstává. Stejně jako spolupráce s našimi partnery, kteří nás podporují také letos a patří jim za to veliké díky.

A co závody v tomto roce? Kde vás ještě s týmem uvidíme?

Zatím máme v plánu komplet velký šampionát a některé vybrané závody ze sprintů u nás na Moravě.

Honzo, tak ať se daří a budeme se těšit na tebe i Mirka Kotěnu na Valašce!Díky moc. Já se budu těšit také. Hlavně i na diváky a celkovou atmosféru, která bude určitě super.

 Video z posledního testování před Valašskou rally najdete ZDE.

Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?