ROZHOVOR + VIDEO: Zimní přestávka byla opravdu dlouhá a tak se i posádka Autoline rally teamu, Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou, velmi těší na první závod sezony. Jaké byly přípravy před Valašskou rally a zda jsou nějaké změny na závodním stroji, to prozrazuje následující rozhovor.
Honzo, na úvod klasická otázka – jak se těšíš po dlouhé pauze na letošní sezonu?
Těším se moc. Konkurence je obrovská, přibylo speciálů S2000, a když se podíváš na startovku Valašsky…tak to je něco, co jsme tu už dlouho neměli. Moc se těším i na diváky. Vypadá to, že je před námi jedna z nejatraktivnějších sezon za poslední roky.
Mnoho týmů ladilo nebo rovnou měnilo závodní techniku. Jak probíhaly přípravy u vás?
Stejně jako loni pojedeme s evo devítkou. Proběhlo několik vylepšení a doladění, například větší brzdy vzadu a podobně. Takže auto je teď už komplet v plné polní bez nějakých kompromisů. Samozřejmě probíhalo i testování a poctivá fyzická příprava. Naposledy jsme najeli teď o minulém víkendu zhruba 70 ostrých kilometrů a pocit z auta je velmi dobrý.
Takže S2000 se zatím nechystá?
Samozřejmě jsme o této variantě uvažovali, ale zatím je to pro nás přece jen nákladné. Prozatím tedy zůstáváme u devítky a uvidíme co dále. Možná napřesrok, když se podaří. Ale to je ještě hodně daleko. Do startu Valašské rally už zbývá jen několik málo hodin. Co říkáš na obsazení a jak vidíš své šance?
Valašku mám rád, je to pěkná soutěž a letošní startovka je parádní. Pro diváky to musí být krásný dárek hned na začátku sezony. Konkurence je obrovská. Myslím, že bojovat s továrním týmem nebo třeba Peugeotem Romana Kresty asi nemá smysl, takže se budeme snažit jet hlavně proti enkům a těm, se kterými můžeme závodit. Moc spokojený bych byl, kdyby se podařilo dokončit v první desítce. A pokud by to bylo blíže někam k první pětce, to by byl rozhodně velký úspěch.
Valašská rally doznala zajímavých změn, co na ně říkáš?
Myslím, že těch úplně zásadních změn až tak moc není. Je tam několik tratí otočených v protisměru. Mně se třeba hodně líbí Bystřička a podobné těžké valašské erzety, na kterých jezdím rád.
Design auta zůstává stejný jako loni?
Ano, zůstává. Stejně jako spolupráce s našimi partnery, kteří nás podporují také letos a patří jim za to veliké díky.
A co závody v tomto roce? Kde vás ještě s týmem uvidíme?
Zatím máme v plánu komplet velký šampionát a některé vybrané závody ze sprintů u nás na Moravě.
Honzo, tak ať se daří a budeme se těšit na tebe i Mirka Kotěnu na Valašce!Díky moc. Já se budu těšit také. Hlavně i na diváky a celkovou atmosféru, která bude určitě super.
Video z posledního testování před Valašskou rally najdete ZDE.
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.