ROZHOVOR + VIDEO: Zimní přestávka byla opravdu dlouhá a tak se i posádka Autoline rally teamu, Jan Jelínek s Miroslavem Kotěnou, velmi těší na první závod sezony. Jaké byly přípravy před Valašskou rally a zda jsou nějaké změny na závodním stroji, to prozrazuje následující rozhovor.
Honzo, na úvod klasická otázka – jak se těšíš po dlouhé pauze na letošní sezonu?
Těším se moc. Konkurence je obrovská, přibylo speciálů S2000, a když se podíváš na startovku Valašsky…tak to je něco, co jsme tu už dlouho neměli. Moc se těším i na diváky. Vypadá to, že je před námi jedna z nejatraktivnějších sezon za poslední roky.
Mnoho týmů ladilo nebo rovnou měnilo závodní techniku. Jak probíhaly přípravy u vás?
Stejně jako loni pojedeme s evo devítkou. Proběhlo několik vylepšení a doladění, například větší brzdy vzadu a podobně. Takže auto je teď už komplet v plné polní bez nějakých kompromisů. Samozřejmě probíhalo i testování a poctivá fyzická příprava. Naposledy jsme najeli teď o minulém víkendu zhruba 70 ostrých kilometrů a pocit z auta je velmi dobrý.
Takže S2000 se zatím nechystá?
Samozřejmě jsme o této variantě uvažovali, ale zatím je to pro nás přece jen nákladné. Prozatím tedy zůstáváme u devítky a uvidíme co dále. Možná napřesrok, když se podaří. Ale to je ještě hodně daleko. Do startu Valašské rally už zbývá jen několik málo hodin. Co říkáš na obsazení a jak vidíš své šance?
Valašku mám rád, je to pěkná soutěž a letošní startovka je parádní. Pro diváky to musí být krásný dárek hned na začátku sezony. Konkurence je obrovská. Myslím, že bojovat s továrním týmem nebo třeba Peugeotem Romana Kresty asi nemá smysl, takže se budeme snažit jet hlavně proti enkům a těm, se kterými můžeme závodit. Moc spokojený bych byl, kdyby se podařilo dokončit v první desítce. A pokud by to bylo blíže někam k první pětce, to by byl rozhodně velký úspěch.
Valašská rally doznala zajímavých změn, co na ně říkáš?
Myslím, že těch úplně zásadních změn až tak moc není. Je tam několik tratí otočených v protisměru. Mně se třeba hodně líbí Bystřička a podobné těžké valašské erzety, na kterých jezdím rád.
Design auta zůstává stejný jako loni?
Ano, zůstává. Stejně jako spolupráce s našimi partnery, kteří nás podporují také letos a patří jim za to veliké díky.
A co závody v tomto roce? Kde vás ještě s týmem uvidíme?
Zatím máme v plánu komplet velký šampionát a některé vybrané závody ze sprintů u nás na Moravě.
Honzo, tak ať se daří a budeme se těšit na tebe i Mirka Kotěnu na Valašce!Díky moc. Já se budu těšit také. Hlavně i na diváky a celkovou atmosféru, která bude určitě super.
Video z posledního testování před Valašskou rally najdete ZDE.
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.