Vážení a milí návštěvníci naší stránky, máme za sebou vánoční svátky, které, jak doufám, byly vyplněny pohodou v rodinném kruhu. Klid a mír vládne i na většině motoristických kolbišť, a jelikož co nevidět budeme mít Silvestr a konec roku, dovolte nám pár slov.
V první řadě bychom Vám, příznivcům motorismu a rally zvláště, chtěli za celou redakci poděkovat za vaši přízeň. Celý rok jsme se Vám snažili poskytovat co nejaktuálnější a nejzajímavější zprávy z asfaltu, šotoliny, sněhu, ale i týmových a továrních zázemí. Snažili jsme se a naše snaha byla oceněna. Čtenost našich článků měla v průběhu celého roku vzestupnou tendenci a to je pro všechny členy redakce to nejlepší ocenění. Náš tým se stále rozrůstá s ním i rozsah informací, které vám můžeme nabídnout. Nedávno jsme po delší práci mohli konečně spustit novou verzi Rallyzone, která by na komfortu poskytování aktuálních informací a nejen jich měla také přidat. Proto všichni doufáme, že se z vaší přízně budeme moci těšit i v roce následujícím.
Dále bychom chtěli poděkovat také našim reklamním partnerům, bez nich by naše nová stránka nemohla vůbec vzniknout. Náš dík patří také našim posádkám, které celý rok tvrdě bojovali se silnou konkurencí, ale v zápalu bojů nezapomněli ani na nás a věrně vozily naše loga na svých vozech.V novém roce nás čeká jistě mnoho významných událostí. Všichni čekáme, jak se vyvine situace kolem špičkových jezdců týmu Subaru a Suzuki, které oznámili konec v mistrovství světa, a kdo z nich se s technikou WRC na světových tratích udrží. Další významnou událostí bude znovuzrození továrního týmu Škoda a vstup s novými vozy do šampionátu IRC, který je nyní na vzestupu.Jak tyto události vyvinou a jak se komu bude dařit, si ještě musíme počkat. Ale už teď Vám můžeme popřát do nového roku mnoho štěstí, zdraví, pohody a krásných chvil prožitých nejen u tratí českých a světových soutěží, ale hlavně v osobním životě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.