Model Peugeot 208 Rally4 se na závodních tratích objevil v roce 2020. Rychle přitáhl pozornost rallyových jezdců svým sportovním vzhledem a výkonem, díky čemuž se brzy po uvedení prosadil mezi vozy s pohonem dvou kol. V několika evropských pohárech, např. 208 Rally Cup France, se postaral o mnoho napínavých soubojů v různých kategoriích
Poháry pro vozy Peugeot pořádá značka už více než dvacet let. Ve světě rallye si získaly věhlas a početnou základnu účastníků. Pro mnoho mladých jezdců se staly klíčovou etapou v jejich závodní kariéře. Nyní s příchodem vozu 208 Rally4 zahájil Peugeot cup novou éru.
Na vývoji speciálu Peugeot 208 Rally4 se podíleli inženýři týmu Peugeot Sport a vložili do něj své know-how a dlouholeté zkušenosti v tomto oboru. Vůz splňuje nové předpisy Rally4 FIA a řadí se do královské třídy vozů s pohonem dvou kol.
Pohárem s největším rozsahem a nejdelší historií je francouzský 208 Rally Cup France. Jeho hlavním úkolem je objevovat mladé talenty, přičemž i v letošním roce dostál své pověsti. Mnoho přihlášených jezdců dosahuje vysoké úrovně, proto byla první polovina sezóny velmi vyrovnaná a sebemenší jezdecká chyba tak byla rychle potrestána ztrátou pozice v žebříčku. Nový bodový systém, který Peugeot Sport zavedl, zahrnuje prémie pro pět nejlepších jezdců v každé kategorii, takže závodníci mohou zůstat ve hře o tituly udělované na konci sezóny.
Ve francouzském cupu se Mathieu Franceschi a Lucie Baud po úspěchu v Langres ujali vedení v třídě U29, zatímco Réhane Gany dokázal totéž v juniorech (U24). Nyní si účastníci 208 Rally Cup France užijí letní přestávku a pokračovat budou 3. a 4. září klíčovou Rallye Mont Blanc. Poté jezdce poháru čekají rychlé, technické a nekompromisní rallye, jako jsou Coeur de France, Critérium des Cévennes a Rallye du Var.
Dalším významným a početně silně obsazeným pohárem je 208 Iberica Cup ve Španělsku a Portugalsku. V tomto seriálu obsazuje první místo Alberto Monarri před trojicí jezdců ve složení Miguel Campos, Oscar Palomo-Ortiz a Alejandro Cachon. Posledně jmenovaný pilot bude k vidění i na nadcházející Barum Rally o posledním srpnovém víkendu.
208 Rally Cup, který již funguje v řadě evropských zemí, pokračuje ve své internacionalizaci a v letošní sezóně se konají poháry v České republice, Itálii, Maďarsku a Peru.
V České republice ovládl pohár René Dohnal, který na specifickém českém asfaltu vyhrál třikrát za sebou. V italském poháru svádí napínavý souboj o vítězství Christopher Lucchesi jr. a Fabio Farina. V Maďarsku se Gabor Nemet dostal o bod před Bendeguze Hangodiho, přestože na začátku sezóny v jedné soutěži odstoupil.
V Belgii se letos zrodil Stellantis Cup. Napínavý souboj za volantem vozu 208 Rally4 svedli Frédéric Caprasse a Thibaud Mazuin. Velkou novinkou je také překročení Atlantiku, ke kterému došlo s vyhlášením Peugeot cupu v Peru.
Vytvoření 208 Rally Cup United umožňuje všem soutěžícím registrovaným v některém národním poháru, aby se přihlásili do jiného seriálu v zahraničí bez dalších startovních poplatků. Tato nabídka je pro jezdce 208 Rally Cupu příležitostí objevovat nové trati za zajímavějších podmínek.
Vůz 208 Rally4 se v pohárech značky i závodech vozů s pohonem dvou kol osvědčil na specifických i náročných tratích jednotlivých soutěží a pravidelně se šplhal na přední příčky. Model 208 Rally4 potvrdil své jízdní vlastnosti a výkonnost, a to jak v rukou nejnáročnějších jezdců, kteří chtějí dosahovat rychlých časů, tak těch, kteří usilují o nastartování profesionální kariéry. Bestseller závodů Peugeot Sport pro zákazníky má na svém kontě již řadu úspěchů v závodech 2WD na nejrůznějším povrchu.
Peugeot
Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2020 prodala téměř 1 200 000 vozů. Poté, co oslavila 210. výročí, představuje v roce 2021 novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. Vedle kompletní řady elektrifikovaných osobních a užitkových vozů vyvinul Peugeot nový koncept Neo Performance. První v této nové řadě efektivních a vysoce výkonných vozidel je 508 Peugeot Sport Engineered.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.