Model Peugeot 208 Rally4 se na závodních tratích objevil v roce 2020. Rychle přitáhl pozornost rallyových jezdců svým sportovním vzhledem a výkonem, díky čemuž se brzy po uvedení prosadil mezi vozy s pohonem dvou kol. V několika evropských pohárech, např. 208 Rally Cup France, se postaral o mnoho napínavých soubojů v různých kategoriích
Poháry pro vozy Peugeot pořádá značka už více než dvacet let. Ve světě rallye si získaly věhlas a početnou základnu účastníků. Pro mnoho mladých jezdců se staly klíčovou etapou v jejich závodní kariéře. Nyní s příchodem vozu 208 Rally4 zahájil Peugeot cup novou éru.
Na vývoji speciálu Peugeot 208 Rally4 se podíleli inženýři týmu Peugeot Sport a vložili do něj své know-how a dlouholeté zkušenosti v tomto oboru. Vůz splňuje nové předpisy Rally4 FIA a řadí se do královské třídy vozů s pohonem dvou kol.
Pohárem s největším rozsahem a nejdelší historií je francouzský 208 Rally Cup France. Jeho hlavním úkolem je objevovat mladé talenty, přičemž i v letošním roce dostál své pověsti. Mnoho přihlášených jezdců dosahuje vysoké úrovně, proto byla první polovina sezóny velmi vyrovnaná a sebemenší jezdecká chyba tak byla rychle potrestána ztrátou pozice v žebříčku. Nový bodový systém, který Peugeot Sport zavedl, zahrnuje prémie pro pět nejlepších jezdců v každé kategorii, takže závodníci mohou zůstat ve hře o tituly udělované na konci sezóny.
Ve francouzském cupu se Mathieu Franceschi a Lucie Baud po úspěchu v Langres ujali vedení v třídě U29, zatímco Réhane Gany dokázal totéž v juniorech (U24). Nyní si účastníci 208 Rally Cup France užijí letní přestávku a pokračovat budou 3. a 4. září klíčovou Rallye Mont Blanc. Poté jezdce poháru čekají rychlé, technické a nekompromisní rallye, jako jsou Coeur de France, Critérium des Cévennes a Rallye du Var.
Dalším významným a početně silně obsazeným pohárem je 208 Iberica Cup ve Španělsku a Portugalsku. V tomto seriálu obsazuje první místo Alberto Monarri před trojicí jezdců ve složení Miguel Campos, Oscar Palomo-Ortiz a Alejandro Cachon. Posledně jmenovaný pilot bude k vidění i na nadcházející Barum Rally o posledním srpnovém víkendu.
208 Rally Cup, který již funguje v řadě evropských zemí, pokračuje ve své internacionalizaci a v letošní sezóně se konají poháry v České republice, Itálii, Maďarsku a Peru.
V České republice ovládl pohár René Dohnal, který na specifickém českém asfaltu vyhrál třikrát za sebou. V italském poháru svádí napínavý souboj o vítězství Christopher Lucchesi jr. a Fabio Farina. V Maďarsku se Gabor Nemet dostal o bod před Bendeguze Hangodiho, přestože na začátku sezóny v jedné soutěži odstoupil.
V Belgii se letos zrodil Stellantis Cup. Napínavý souboj za volantem vozu 208 Rally4 svedli Frédéric Caprasse a Thibaud Mazuin. Velkou novinkou je také překročení Atlantiku, ke kterému došlo s vyhlášením Peugeot cupu v Peru.
Vytvoření 208 Rally Cup United umožňuje všem soutěžícím registrovaným v některém národním poháru, aby se přihlásili do jiného seriálu v zahraničí bez dalších startovních poplatků. Tato nabídka je pro jezdce 208 Rally Cupu příležitostí objevovat nové trati za zajímavějších podmínek.
Vůz 208 Rally4 se v pohárech značky i závodech vozů s pohonem dvou kol osvědčil na specifických i náročných tratích jednotlivých soutěží a pravidelně se šplhal na přední příčky. Model 208 Rally4 potvrdil své jízdní vlastnosti a výkonnost, a to jak v rukou nejnáročnějších jezdců, kteří chtějí dosahovat rychlých časů, tak těch, kteří usilují o nastartování profesionální kariéry. Bestseller závodů Peugeot Sport pro zákazníky má na svém kontě již řadu úspěchů v závodech 2WD na nejrůznějším povrchu.
Peugeot
Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2020 prodala téměř 1 200 000 vozů. Poté, co oslavila 210. výročí, představuje v roce 2021 novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. Vedle kompletní řady elektrifikovaných osobních a užitkových vozů vyvinul Peugeot nový koncept Neo Performance. První v této nové řadě efektivních a vysoce výkonných vozidel je 508 Peugeot Sport Engineered.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?