Model Peugeot 208 Rally4 se na závodních tratích objevil v roce 2020. Rychle přitáhl pozornost rallyových jezdců svým sportovním vzhledem a výkonem, díky čemuž se brzy po uvedení prosadil mezi vozy s pohonem dvou kol. V několika evropských pohárech, např. 208 Rally Cup France, se postaral o mnoho napínavých soubojů v různých kategoriích
Poháry pro vozy Peugeot pořádá značka už více než dvacet let. Ve světě rallye si získaly věhlas a početnou základnu účastníků. Pro mnoho mladých jezdců se staly klíčovou etapou v jejich závodní kariéře. Nyní s příchodem vozu 208 Rally4 zahájil Peugeot cup novou éru.
Na vývoji speciálu Peugeot 208 Rally4 se podíleli inženýři týmu Peugeot Sport a vložili do něj své know-how a dlouholeté zkušenosti v tomto oboru. Vůz splňuje nové předpisy Rally4 FIA a řadí se do královské třídy vozů s pohonem dvou kol.
Pohárem s největším rozsahem a nejdelší historií je francouzský 208 Rally Cup France. Jeho hlavním úkolem je objevovat mladé talenty, přičemž i v letošním roce dostál své pověsti. Mnoho přihlášených jezdců dosahuje vysoké úrovně, proto byla první polovina sezóny velmi vyrovnaná a sebemenší jezdecká chyba tak byla rychle potrestána ztrátou pozice v žebříčku. Nový bodový systém, který Peugeot Sport zavedl, zahrnuje prémie pro pět nejlepších jezdců v každé kategorii, takže závodníci mohou zůstat ve hře o tituly udělované na konci sezóny.
Ve francouzském cupu se Mathieu Franceschi a Lucie Baud po úspěchu v Langres ujali vedení v třídě U29, zatímco Réhane Gany dokázal totéž v juniorech (U24). Nyní si účastníci 208 Rally Cup France užijí letní přestávku a pokračovat budou 3. a 4. září klíčovou Rallye Mont Blanc. Poté jezdce poháru čekají rychlé, technické a nekompromisní rallye, jako jsou Coeur de France, Critérium des Cévennes a Rallye du Var.
Dalším významným a početně silně obsazeným pohárem je 208 Iberica Cup ve Španělsku a Portugalsku. V tomto seriálu obsazuje první místo Alberto Monarri před trojicí jezdců ve složení Miguel Campos, Oscar Palomo-Ortiz a Alejandro Cachon. Posledně jmenovaný pilot bude k vidění i na nadcházející Barum Rally o posledním srpnovém víkendu.
208 Rally Cup, který již funguje v řadě evropských zemí, pokračuje ve své internacionalizaci a v letošní sezóně se konají poháry v České republice, Itálii, Maďarsku a Peru.
V České republice ovládl pohár René Dohnal, který na specifickém českém asfaltu vyhrál třikrát za sebou. V italském poháru svádí napínavý souboj o vítězství Christopher Lucchesi jr. a Fabio Farina. V Maďarsku se Gabor Nemet dostal o bod před Bendeguze Hangodiho, přestože na začátku sezóny v jedné soutěži odstoupil.
V Belgii se letos zrodil Stellantis Cup. Napínavý souboj za volantem vozu 208 Rally4 svedli Frédéric Caprasse a Thibaud Mazuin. Velkou novinkou je také překročení Atlantiku, ke kterému došlo s vyhlášením Peugeot cupu v Peru.
Vytvoření 208 Rally Cup United umožňuje všem soutěžícím registrovaným v některém národním poháru, aby se přihlásili do jiného seriálu v zahraničí bez dalších startovních poplatků. Tato nabídka je pro jezdce 208 Rally Cupu příležitostí objevovat nové trati za zajímavějších podmínek.
Vůz 208 Rally4 se v pohárech značky i závodech vozů s pohonem dvou kol osvědčil na specifických i náročných tratích jednotlivých soutěží a pravidelně se šplhal na přední příčky. Model 208 Rally4 potvrdil své jízdní vlastnosti a výkonnost, a to jak v rukou nejnáročnějších jezdců, kteří chtějí dosahovat rychlých časů, tak těch, kteří usilují o nastartování profesionální kariéry. Bestseller závodů Peugeot Sport pro zákazníky má na svém kontě již řadu úspěchů v závodech 2WD na nejrůznějším povrchu.
Peugeot
Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2020 prodala téměř 1 200 000 vozů. Poté, co oslavila 210. výročí, představuje v roce 2021 novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. Vedle kompletní řady elektrifikovaných osobních a užitkových vozů vyvinul Peugeot nový koncept Neo Performance. První v této nové řadě efektivních a vysoce výkonných vozidel je 508 Peugeot Sport Engineered.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.