Již dvakrát jsem pro vás měřil rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V obou případech jsem měl k dispozici vůz DS3 a to jak se zážehovým, tak i se vznětovým motorem. Do třetice se podíváme na DS3 v elektrické verzi.
Jelikož předchozí pokusy s měřením spotřeby na dálnici měly mezi čtenáři úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat do třetice a pravděpodobně naposled. V redakci nám přistál stejný vůz jako v předchozích testech, ale tentokrát ne s konvenčním, nýbrž s elektrickým pohonem.
Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvních testů. Tehdy jsme u benzínové 1,2 PureTech naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km.
S naftovou 1,5 BlueHDi ustálenou maximální povolenou rychlostí jsem se dostal na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem ,nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.
DS3 E-Tense zvládal jízdu po dálnici průměrnou rychlostí 125 km/h (kvůli hustému provozu se nedařilo udržet stálých 130 km/h) se spotřebou 30,9 kWh na 100 km. Při jízdě za kamionem byla proměněná rychlost 84 km/h, přičemž spotřeba elektrické energie byla 14,2 kW. Což je pokles spotřeby o 54%. Z čehož vyplývá, že v podstatě nezáleží na druhu paliva, ale prostě jen na aerodynamickém odporu. Všechny tři motorizace se drží v rozmezí úspory od 51 do 55%.
U předchozích článků jsem na závěr spočítal také úsporu v čase vs. finanční, za spotřebované palivo. U elektromobilů se to však spočítat nedá, jelikož zde máme moc proměnných. Doma Vás vyjde kWh přibližně v rozmezí 2 až 5 Kč za kWh, kdežto některé nabíjecí stojany si neúčtují dobité kWh, nýbrž čas strávený v zásuvce.
Proto se tentokrát zaměříme na Alfu a Omegu všech elektrických vozů, a tou je dojezd. Při 50 kWh baterii, kterou máme v DS3 E-Tense k dispozici, můžeme ujet při dálničním tempu, stahujícím maximální povolenou rychlost, přibližně 162 km. Kdežto při jízdě za kamionem zvládne DS3 ujet až 352 km. A to je už znát i ve výsledném čase, který musíte strávit nabíjením.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.