Již dvakrát jsem pro vás měřil rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V obou případech jsem měl k dispozici vůz DS3 a to jak se zážehovým, tak i se vznětovým motorem. Do třetice se podíváme na DS3 v elektrické verzi.
Jelikož předchozí pokusy s měřením spotřeby na dálnici měly mezi čtenáři úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat do třetice a pravděpodobně naposled. V redakci nám přistál stejný vůz jako v předchozích testech, ale tentokrát ne s konvenčním, nýbrž s elektrickým pohonem.
Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvních testů. Tehdy jsme u benzínové 1,2 PureTech naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km.
S naftovou 1,5 BlueHDi ustálenou maximální povolenou rychlostí jsem se dostal na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem ,nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.
DS3 E-Tense zvládal jízdu po dálnici průměrnou rychlostí 125 km/h (kvůli hustému provozu se nedařilo udržet stálých 130 km/h) se spotřebou 30,9 kWh na 100 km. Při jízdě za kamionem byla proměněná rychlost 84 km/h, přičemž spotřeba elektrické energie byla 14,2 kW. Což je pokles spotřeby o 54%. Z čehož vyplývá, že v podstatě nezáleží na druhu paliva, ale prostě jen na aerodynamickém odporu. Všechny tři motorizace se drží v rozmezí úspory od 51 do 55%.
U předchozích článků jsem na závěr spočítal také úsporu v čase vs. finanční, za spotřebované palivo. U elektromobilů se to však spočítat nedá, jelikož zde máme moc proměnných. Doma Vás vyjde kWh přibližně v rozmezí 2 až 5 Kč za kWh, kdežto některé nabíjecí stojany si neúčtují dobité kWh, nýbrž čas strávený v zásuvce.
Proto se tentokrát zaměříme na Alfu a Omegu všech elektrických vozů, a tou je dojezd. Při 50 kWh baterii, kterou máme v DS3 E-Tense k dispozici, můžeme ujet při dálničním tempu, stahujícím maximální povolenou rychlost, přibližně 162 km. Kdežto při jízdě za kamionem zvládne DS3 ujet až 352 km. A to je už znát i ve výsledném čase, který musíte strávit nabíjením.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?