Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 26. listopadu 2020, 21:02 Google+

Již dvakrát jsem pro vás měřil rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V obou případech jsem měl k dispozici vůz DS3 a to jak se zážehovým, tak i se vznětovým motorem. Do třetice se podíváme na DS3 v elektrické verzi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS3 Crossback E-TENSE

DS3 Crossback E-TENSE | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Jelikož předchozí pokusy s měřením spotřeby na dálnici měly mezi čtenáři úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat do třetice a pravděpodobně naposled. V redakci nám přistál stejný vůz jako v předchozích testech, ale tentokrát ne s konvenčním, nýbrž s elektrickým pohonem. 

img-responsive

DS3 Crossback E-TENSE | foto: Petr Boháč

Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvních testů. Tehdy jsme u benzínové 1,2 PureTech naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km. 

S naftovou 1,5 BlueHDi ustálenou maximální povolenou rychlostí jsem se dostal na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem ,nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.

DS3 E-Tense zvládal jízdu po dálnici průměrnou rychlostí 125 km/h (kvůli hustému provozu se nedařilo udržet stálých 130 km/h) se spotřebou 30,9 kWh na 100 km. Při jízdě za kamionem byla proměněná rychlost 84 km/h, přičemž spotřeba elektrické energie byla 14,2 kW. Což je pokles spotřeby o 54%. Z čehož vyplývá, že v podstatě nezáleží na druhu paliva, ale prostě jen na aerodynamickém odporu. Všechny tři motorizace se drží v rozmezí úspory od 51 do 55%.

img-responsive

DS3 Crossback E-TENSE | foto: Petr Boháč

img-responsive

DS3 Crossback E-TENSE | foto: Petr Boháč

U předchozích článků jsem na závěr spočítal také úsporu v čase vs. finanční, za spotřebované palivo. U elektromobilů se to však spočítat nedá, jelikož zde máme moc proměnných. Doma Vás vyjde kWh přibližně v rozmezí 2 až 5 Kč za kWh, kdežto některé nabíjecí stojany si neúčtují dobité kWh, nýbrž čas strávený v zásuvce.

Proto se tentokrát zaměříme na Alfu a Omegu všech elektrických vozů, a tou je dojezd. Při 50 kWh baterii, kterou máme v DS3 E-Tense k dispozici, můžeme ujet při dálničním tempu, stahujícím maximální povolenou rychlost, přibližně 162 km. Kdežto při jízdě za kamionem zvládne DS3 ujet až 352 km. A to je už znát i ve výsledném čase, který musíte strávit nabíjením.

Vytisknout

Diskuze: Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Honda Civic e:HEV

Auto roku v Česku zná vítěze

Kia HabaNiro

Německo jako první v Evropě pustilo do provozu dálkově ovládané auto

mazda 6

Svaz dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

reklama

Doporučujeme

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  2. Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

  3. Svaz dovozců oznámil lednová čísla

  4. TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

  5. Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

  6. Auto roku v Česku zná vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud