V posledních několika měsících se světem šířily zprávy o moderně vybavených zlodějích aut, kteří si s pomocí jednoduchého triku dokázali bez násilí přivlastnit i moderní prémiové automobily - a to bez použití násilí a během několika desítek sekund. Minimálně u nových automobilů značky Ford však budou mít utrum.
Jak totiž informoval britský web AutoExpress, automobilka Ford se pochlubila novým klíčkem k bezklíčovému odemykání a startování, který by měl být vůči těmto útokům výrazně odolnější. Klíč je totiž vybaven pohybovým senzorem, který klíč po 40 sekundách „bez pohybu" automaticky uspí.
Jakmile tedy přijdete domů a hodíte klíček od vozu například na stůl, začne běžet odpočet 40 sekund. Jakmile tato doby uplyne, klíč se automatiky přepne do jakéhosi „spánku" a přestane reagovat na jakékoliv signály. Pokusy zlodějů, kteří se snaží zesílit signál klíče i automobilu, aby si ho mohli bez problémů odemknout a přivlastnit, se tak stanou zbytečnými.
Klíče Fordu jsou navíc naprogramovány tak, aby fungovaly jen v okruhu 2 metrů od automobilu. Jakmile tedy klíče opět vezmete, pohybový senzor zaznamená pohyb a klíč probudí. Poté už jen stačí přiblížit se na dva metry k vašemu automobilu a opět můžete bez problému fungovat.
Vylepšený klíč bezklíčového odemykání a startování by měl brzy být standardem pro všechny nové modely Ford Fiesta a Ford Focus. Ani současní majitelé posledních generací těchto modelů však nemusí zoufat - klíč by mělo být možné dodatečně koupit a úprava vozu by neměla trvat déle než hodinu.
Autoexpress také přidává ceny pro dodatečné pořízení vylepšeného klíče na britském trhu: Z vylepšený klíč pro Fiestu zaplatí zákazníci 65 liber (cca 1 931 Kč). Za vylepšený klíč pro Ford Focus pak 72 liber (cca 2 139 Kč).
„Snadná internetová dostupnost zařízení, která nemají v rukou veřejnosti co dělat, je dlouhodobým problémem pro Ford, automobilový průmysl i boj se zločinem," uvedl Simon Hur, bezpečnosti specialista automobilka Ford. „Jsme rádi, že můžeme odpovědět snadným ale efektivním řešením, které lze snadno aplikovat a pomůže ochránit majitele našich nejprodávanějších vozidel."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.