Pokud byste chtěli zvýšit výkon svého automobilu o 5 %, pravděpodobně vás to bude stát dost času, peněz nebo úsilí. Majitelům Tesly však stačilo nechat svůj vůz zaparkovaný v dosahu WiFi nebo mobilního signálu a jít se věnovat čemukoliv jinému. Automobilka jim totiž zvýšila výkon zdarma a bezdrátově.
Majitelé elektromobilů Tesla se mají v příštích dnech a týdnech na co těšit. Jak totiž podle webu The Drive potvrdila sama automobilka, v pondělí byl zahájen bezdrátový upgrade široké škály modelů, díky čemuž stoupne jejich výkon, maximální rychlost i akcelerace.
Firmware update coming later this month will increase power by ~5% & top speed by 10 km/h or 7mph
— Elon Musk (@elonmusk) 2. března 2019
Řadu lidí tak nejspíš po nastoupení do vozidla čeká zpráva, která jim oznámí, že byl výkon jejich vozidla navýšen. Pro skutečně zaryté nadšence Tesly by to však nemělo být příliš velké překvapení. Ostatně i Elon Musk už na svém Twitteru zveřejnil 3.3 příspěvek, podle kterého by bezdrátový update měl přinést nárůst výkonu o cca 5 %, nárůst maxi. rychlosti o 10 /km/h a stranou by neměla zůstat ani akcelerace.
Největší radost budou mít z upgradu majitelé Tesly Model 3 Performance, kteří získali okolo 23 koní, 32,5 Nm točivého momentu a maximální rychlost by se měla vyšplhat až na 162 MPH, tedy cca 260,7 km/h. The Drive navíc upozornil na příspěvek majitele Modelu 3 Performance na Redditu, podle kterého se čas akcelerace z 0 na 96 km/h zkrátil z 3.5 sekundy na 3.2 sekundy.
Navíc se nejedná o jediný update, který Tesla v tomto období vydává. Již minulý týden totiž přichystala update pro majitele modelů Long Range, kteří dostali o 15 mil (cca 24 km) lepší dojezd. Například Model 3 Long Range s pohonem pouze zadních kol tak nyní nabídne dojezd až 325 mil, tedy cca 523 km.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?