Pokud byste chtěli zvýšit výkon svého automobilu o 5 %, pravděpodobně vás to bude stát dost času, peněz nebo úsilí. Majitelům Tesly však stačilo nechat svůj vůz zaparkovaný v dosahu WiFi nebo mobilního signálu a jít se věnovat čemukoliv jinému. Automobilka jim totiž zvýšila výkon zdarma a bezdrátově.
Majitelé elektromobilů Tesla se mají v příštích dnech a týdnech na co těšit. Jak totiž podle webu The Drive potvrdila sama automobilka, v pondělí byl zahájen bezdrátový upgrade široké škály modelů, díky čemuž stoupne jejich výkon, maximální rychlost i akcelerace.
Firmware update coming later this month will increase power by ~5% & top speed by 10 km/h or 7mph
— Elon Musk (@elonmusk) 2. března 2019
Řadu lidí tak nejspíš po nastoupení do vozidla čeká zpráva, která jim oznámí, že byl výkon jejich vozidla navýšen. Pro skutečně zaryté nadšence Tesly by to však nemělo být příliš velké překvapení. Ostatně i Elon Musk už na svém Twitteru zveřejnil 3.3 příspěvek, podle kterého by bezdrátový update měl přinést nárůst výkonu o cca 5 %, nárůst maxi. rychlosti o 10 /km/h a stranou by neměla zůstat ani akcelerace.
Největší radost budou mít z upgradu majitelé Tesly Model 3 Performance, kteří získali okolo 23 koní, 32,5 Nm točivého momentu a maximální rychlost by se měla vyšplhat až na 162 MPH, tedy cca 260,7 km/h. The Drive navíc upozornil na příspěvek majitele Modelu 3 Performance na Redditu, podle kterého se čas akcelerace z 0 na 96 km/h zkrátil z 3.5 sekundy na 3.2 sekundy.
Navíc se nejedná o jediný update, který Tesla v tomto období vydává. Již minulý týden totiž přichystala update pro majitele modelů Long Range, kteří dostali o 15 mil (cca 24 km) lepší dojezd. Například Model 3 Long Range s pohonem pouze zadních kol tak nyní nabídne dojezd až 325 mil, tedy cca 523 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?