Pokud byste chtěli zvýšit výkon svého automobilu o 5 %, pravděpodobně vás to bude stát dost času, peněz nebo úsilí. Majitelům Tesly však stačilo nechat svůj vůz zaparkovaný v dosahu WiFi nebo mobilního signálu a jít se věnovat čemukoliv jinému. Automobilka jim totiž zvýšila výkon zdarma a bezdrátově.
Majitelé elektromobilů Tesla se mají v příštích dnech a týdnech na co těšit. Jak totiž podle webu The Drive potvrdila sama automobilka, v pondělí byl zahájen bezdrátový upgrade široké škály modelů, díky čemuž stoupne jejich výkon, maximální rychlost i akcelerace.
Firmware update coming later this month will increase power by ~5% & top speed by 10 km/h or 7mph
— Elon Musk (@elonmusk) 2. března 2019
Řadu lidí tak nejspíš po nastoupení do vozidla čeká zpráva, která jim oznámí, že byl výkon jejich vozidla navýšen. Pro skutečně zaryté nadšence Tesly by to však nemělo být příliš velké překvapení. Ostatně i Elon Musk už na svém Twitteru zveřejnil 3.3 příspěvek, podle kterého by bezdrátový update měl přinést nárůst výkonu o cca 5 %, nárůst maxi. rychlosti o 10 /km/h a stranou by neměla zůstat ani akcelerace.
Největší radost budou mít z upgradu majitelé Tesly Model 3 Performance, kteří získali okolo 23 koní, 32,5 Nm točivého momentu a maximální rychlost by se měla vyšplhat až na 162 MPH, tedy cca 260,7 km/h. The Drive navíc upozornil na příspěvek majitele Modelu 3 Performance na Redditu, podle kterého se čas akcelerace z 0 na 96 km/h zkrátil z 3.5 sekundy na 3.2 sekundy.
Navíc se nejedná o jediný update, který Tesla v tomto období vydává. Již minulý týden totiž přichystala update pro majitele modelů Long Range, kteří dostali o 15 mil (cca 24 km) lepší dojezd. Například Model 3 Long Range s pohonem pouze zadních kol tak nyní nabídne dojezd až 325 mil, tedy cca 523 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.