Pokud byste chtěli zvýšit výkon svého automobilu o 5 %, pravděpodobně vás to bude stát dost času, peněz nebo úsilí. Majitelům Tesly však stačilo nechat svůj vůz zaparkovaný v dosahu WiFi nebo mobilního signálu a jít se věnovat čemukoliv jinému. Automobilka jim totiž zvýšila výkon zdarma a bezdrátově.
Majitelé elektromobilů Tesla se mají v příštích dnech a týdnech na co těšit. Jak totiž podle webu The Drive potvrdila sama automobilka, v pondělí byl zahájen bezdrátový upgrade široké škály modelů, díky čemuž stoupne jejich výkon, maximální rychlost i akcelerace.
Firmware update coming later this month will increase power by ~5% & top speed by 10 km/h or 7mph
— Elon Musk (@elonmusk) 2. března 2019
Řadu lidí tak nejspíš po nastoupení do vozidla čeká zpráva, která jim oznámí, že byl výkon jejich vozidla navýšen. Pro skutečně zaryté nadšence Tesly by to však nemělo být příliš velké překvapení. Ostatně i Elon Musk už na svém Twitteru zveřejnil 3.3 příspěvek, podle kterého by bezdrátový update měl přinést nárůst výkonu o cca 5 %, nárůst maxi. rychlosti o 10 /km/h a stranou by neměla zůstat ani akcelerace.
Největší radost budou mít z upgradu majitelé Tesly Model 3 Performance, kteří získali okolo 23 koní, 32,5 Nm točivého momentu a maximální rychlost by se měla vyšplhat až na 162 MPH, tedy cca 260,7 km/h. The Drive navíc upozornil na příspěvek majitele Modelu 3 Performance na Redditu, podle kterého se čas akcelerace z 0 na 96 km/h zkrátil z 3.5 sekundy na 3.2 sekundy.
Navíc se nejedná o jediný update, který Tesla v tomto období vydává. Již minulý týden totiž přichystala update pro majitele modelů Long Range, kteří dostali o 15 mil (cca 24 km) lepší dojezd. Například Model 3 Long Range s pohonem pouze zadních kol tak nyní nabídne dojezd až 325 mil, tedy cca 523 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.