Automobily typu pick-up byly v minulosti často spojovány především s pracovním využitím, v posledních letech se z nich však začíná stávat i volnočasová a stylová záležitost. Lidé zkrátka využívají pick-upy k cestování, překonávání náročného terénu, převážení sportovního vybavení, atd. Zatím nikoho však ještě nenapadlo přestavět tradiční pick-up na pojízdné kino. Tedy s výjimkou samotné automobilky Ford.
Nový patent automobilky Ford, o který bylo zažádáno již v roce 2017 a na který upozornil web The Drive, má umožnit majitelům nejprodávanějšího modelu F-150 udělat si z nákladové korby pojízdné kino. Své oblíbené pořady si tak budete moci vychutnávat klidně i během kempování na konci světa.
Základem konstrukce jsou demontovatelné úchyty na bocích korby, mezi které se následně vloží dvojice „příčníků". Ty slouží jako základ pro umístění promítacího plátna, projektoru a reproduktorů. Promítací plátno má být umístěno na speciálním rámu ve tvaru písmena "T", který bude umístěn na příčníku blíže ke kabině.
Rám s plátnem by měl být vyšší než kabina a pod ním zavěšené plátno by mělo sahat přes celou šířku korby. Uprostřed zadního příčníku pak má být umístěný projektor, který je po stranách obklopen pořádnými reproduktory, které zajistí kvalitní audio-zážitek.
Celá myšlenka tohoto pojízdného kina je na první pohled šílená, ovšem její pozadí je více než logické. Jak Ford upozorňuje v dokumentech k patentu, mnozí majitelé pick-upů si často přizpůsobují korbu svým specifickým potřebám, což občas znamená i vrtání do korby a vytváření vlastních specifických konstrukcí či ukotvovacích bodů. Každý neodborný zásah do korby však zvyšuje riziko vzniku koroze, oslabuje konstrukci a snižuje celkovou pevnost.
Pokud si tedy odmyslíme koncepci pojízdného kina, díváme se na systém minimálně dvou příčníků na korbě, na který by mělo být možné navázat dalšími konstrukcemi. Ty pak majitelům vozidel usnadní práci s převážením i zajišťováním atypických nákladů a to bez nutnosti dalších zásahů do vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.