Automobily typu pick-up byly v minulosti často spojovány především s pracovním využitím, v posledních letech se z nich však začíná stávat i volnočasová a stylová záležitost. Lidé zkrátka využívají pick-upy k cestování, překonávání náročného terénu, převážení sportovního vybavení, atd. Zatím nikoho však ještě nenapadlo přestavět tradiční pick-up na pojízdné kino. Tedy s výjimkou samotné automobilky Ford.
Nový patent automobilky Ford, o který bylo zažádáno již v roce 2017 a na který upozornil web The Drive, má umožnit majitelům nejprodávanějšího modelu F-150 udělat si z nákladové korby pojízdné kino. Své oblíbené pořady si tak budete moci vychutnávat klidně i během kempování na konci světa.
Základem konstrukce jsou demontovatelné úchyty na bocích korby, mezi které se následně vloží dvojice „příčníků". Ty slouží jako základ pro umístění promítacího plátna, projektoru a reproduktorů. Promítací plátno má být umístěno na speciálním rámu ve tvaru písmena "T", který bude umístěn na příčníku blíže ke kabině.
Rám s plátnem by měl být vyšší než kabina a pod ním zavěšené plátno by mělo sahat přes celou šířku korby. Uprostřed zadního příčníku pak má být umístěný projektor, který je po stranách obklopen pořádnými reproduktory, které zajistí kvalitní audio-zážitek.
Celá myšlenka tohoto pojízdného kina je na první pohled šílená, ovšem její pozadí je více než logické. Jak Ford upozorňuje v dokumentech k patentu, mnozí majitelé pick-upů si často přizpůsobují korbu svým specifickým potřebám, což občas znamená i vrtání do korby a vytváření vlastních specifických konstrukcí či ukotvovacích bodů. Každý neodborný zásah do korby však zvyšuje riziko vzniku koroze, oslabuje konstrukci a snižuje celkovou pevnost.
Pokud si tedy odmyslíme koncepci pojízdného kina, díváme se na systém minimálně dvou příčníků na korbě, na který by mělo být možné navázat dalšími konstrukcemi. Ty pak majitelům vozidel usnadní práci s převážením i zajišťováním atypických nákladů a to bez nutnosti dalších zásahů do vozu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?