Automobily typu pick-up byly v minulosti často spojovány především s pracovním využitím, v posledních letech se z nich však začíná stávat i volnočasová a stylová záležitost. Lidé zkrátka využívají pick-upy k cestování, překonávání náročného terénu, převážení sportovního vybavení, atd. Zatím nikoho však ještě nenapadlo přestavět tradiční pick-up na pojízdné kino. Tedy s výjimkou samotné automobilky Ford.
Nový patent automobilky Ford, o který bylo zažádáno již v roce 2017 a na který upozornil web The Drive, má umožnit majitelům nejprodávanějšího modelu F-150 udělat si z nákladové korby pojízdné kino. Své oblíbené pořady si tak budete moci vychutnávat klidně i během kempování na konci světa.
Základem konstrukce jsou demontovatelné úchyty na bocích korby, mezi které se následně vloží dvojice „příčníků". Ty slouží jako základ pro umístění promítacího plátna, projektoru a reproduktorů. Promítací plátno má být umístěno na speciálním rámu ve tvaru písmena "T", který bude umístěn na příčníku blíže ke kabině.
Rám s plátnem by měl být vyšší než kabina a pod ním zavěšené plátno by mělo sahat přes celou šířku korby. Uprostřed zadního příčníku pak má být umístěný projektor, který je po stranách obklopen pořádnými reproduktory, které zajistí kvalitní audio-zážitek.
Celá myšlenka tohoto pojízdného kina je na první pohled šílená, ovšem její pozadí je více než logické. Jak Ford upozorňuje v dokumentech k patentu, mnozí majitelé pick-upů si často přizpůsobují korbu svým specifickým potřebám, což občas znamená i vrtání do korby a vytváření vlastních specifických konstrukcí či ukotvovacích bodů. Každý neodborný zásah do korby však zvyšuje riziko vzniku koroze, oslabuje konstrukci a snižuje celkovou pevnost.
Pokud si tedy odmyslíme koncepci pojízdného kina, díváme se na systém minimálně dvou příčníků na korbě, na který by mělo být možné navázat dalšími konstrukcemi. Ty pak majitelům vozidel usnadní práci s převážením i zajišťováním atypických nákladů a to bez nutnosti dalších zásahů do vozu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?