S vytvářením úsměvných leč všeříkajících reklam má automobilka Volkswagen bohaté zkušenosti, které nyní opět zúročila při propagaci svých bezpečnostních systémů pod kapotou modelu Golf.
Současná generace Volkswagenu Golf už je sice pomalu na odchodu a všichni s napětím vyhlížejí jejího nástupce, přesto má však stále co nabídnout. O tom se ostatně potencionální zákazníky snaží přesvědčit nová reklama, která je svou hlavní myšlenkou opět naprosto unikátní.
V kabině golfu můžeme vidět čtveřici mužů, kteří si po cestě užívají poslech metalu a divoce mlátí hlavami do rytmu. Po chvíli se však řidič se spolujezdcem hlavami střetnou a oba omdlí. Když si toho všimnou zadní spolujezdci, začnou se připravovat na nejhorší. K tomu ale v Golfu nemusí dojít.
Vůz je totiž vybaven inteligentním asistenčním systémem Emergency Assist, který dokáže v nouzových situacích automobil bezpečně zastavit. Systém totiž neustále sleduje aktivitu řidiče pomocí informací o akceleraci, brzdění nebo zatáčení.
Systém navíc spolupracuje s dalšími bezpečnostními systémy, jako je Lane Assist nebo adaptivní tempomat. Pokud tedy systém přestane vnímat povely od řidiče, pokusí se ho nejprve probrat několika pohyby volantu. Pokud by ale vůz stále nezaznamenal žádnou odezvu, rozsvítí varovná světla a začne vůz pomalu brzdit.
Jak je tedy vidět, i končící sedmá generace Golfu má stále co nabídnout. V průběhu léta bychom se pak měli dočkat zahájení produkce již osmé generace, která bude mít za cíl stát se opět králem svého segmentu.
Je tedy jasné, že i bezpečnostní asistenty na palubně připravované novinky budou přinejmenším stejně schopné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.