S vytvářením úsměvných leč všeříkajících reklam má automobilka Volkswagen bohaté zkušenosti, které nyní opět zúročila při propagaci svých bezpečnostních systémů pod kapotou modelu Golf.
Současná generace Volkswagenu Golf už je sice pomalu na odchodu a všichni s napětím vyhlížejí jejího nástupce, přesto má však stále co nabídnout. O tom se ostatně potencionální zákazníky snaží přesvědčit nová reklama, která je svou hlavní myšlenkou opět naprosto unikátní.
V kabině golfu můžeme vidět čtveřici mužů, kteří si po cestě užívají poslech metalu a divoce mlátí hlavami do rytmu. Po chvíli se však řidič se spolujezdcem hlavami střetnou a oba omdlí. Když si toho všimnou zadní spolujezdci, začnou se připravovat na nejhorší. K tomu ale v Golfu nemusí dojít.
Vůz je totiž vybaven inteligentním asistenčním systémem Emergency Assist, který dokáže v nouzových situacích automobil bezpečně zastavit. Systém totiž neustále sleduje aktivitu řidiče pomocí informací o akceleraci, brzdění nebo zatáčení.
Systém navíc spolupracuje s dalšími bezpečnostními systémy, jako je Lane Assist nebo adaptivní tempomat. Pokud tedy systém přestane vnímat povely od řidiče, pokusí se ho nejprve probrat několika pohyby volantu. Pokud by ale vůz stále nezaznamenal žádnou odezvu, rozsvítí varovná světla a začne vůz pomalu brzdit.
Jak je tedy vidět, i končící sedmá generace Golfu má stále co nabídnout. V průběhu léta bychom se pak měli dočkat zahájení produkce již osmé generace, která bude mít za cíl stát se opět králem svého segmentu.
Je tedy jasné, že i bezpečnostní asistenty na palubně připravované novinky budou přinejmenším stejně schopné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?