S vytvářením úsměvných leč všeříkajících reklam má automobilka Volkswagen bohaté zkušenosti, které nyní opět zúročila při propagaci svých bezpečnostních systémů pod kapotou modelu Golf.
Současná generace Volkswagenu Golf už je sice pomalu na odchodu a všichni s napětím vyhlížejí jejího nástupce, přesto má však stále co nabídnout. O tom se ostatně potencionální zákazníky snaží přesvědčit nová reklama, která je svou hlavní myšlenkou opět naprosto unikátní.
V kabině golfu můžeme vidět čtveřici mužů, kteří si po cestě užívají poslech metalu a divoce mlátí hlavami do rytmu. Po chvíli se však řidič se spolujezdcem hlavami střetnou a oba omdlí. Když si toho všimnou zadní spolujezdci, začnou se připravovat na nejhorší. K tomu ale v Golfu nemusí dojít.
Vůz je totiž vybaven inteligentním asistenčním systémem Emergency Assist, který dokáže v nouzových situacích automobil bezpečně zastavit. Systém totiž neustále sleduje aktivitu řidiče pomocí informací o akceleraci, brzdění nebo zatáčení.
Systém navíc spolupracuje s dalšími bezpečnostními systémy, jako je Lane Assist nebo adaptivní tempomat. Pokud tedy systém přestane vnímat povely od řidiče, pokusí se ho nejprve probrat několika pohyby volantu. Pokud by ale vůz stále nezaznamenal žádnou odezvu, rozsvítí varovná světla a začne vůz pomalu brzdit.
Jak je tedy vidět, i končící sedmá generace Golfu má stále co nabídnout. V průběhu léta bychom se pak měli dočkat zahájení produkce již osmé generace, která bude mít za cíl stát se opět králem svého segmentu.
Je tedy jasné, že i bezpečnostní asistenty na palubně připravované novinky budou přinejmenším stejně schopné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.