Automobilka Ford má na budoucí roky poměrně zajímavé plány. Kromě spolupráce s Volkswagenem na vývoji nových modelů můžeme najít zmínky o elektrickém crossoveru inspirovaném Mustangem, elektrickém pick-upu Ford F-150 a v neposlední řadě se také často mluví o pick-upu postaveném na platformě modelu Focus. Na pozadí toho všeho však zřejmě probíhá vývoj ještě jednoho zajímavého modelu: Ford Mustang Hybrid.
Ford evidentně plánuje elektrifikaci ve velkém stylu a pozornosti zřejmě neunikne ani model Mustang. Právě ten by mohl být osazen novou pohonnou jednotkou, na jejíž patentování upozornil web Autoguide. Jedná se přitom o velice zajímavou kombinaci blíže nespecifikovaného motoru V8, kterému by měla sekundovat dvojice elektromotorů. A zatímco plnotučná V8 má jako tradičně posílat výkon na zadní kola, elektromotory by mohly roztáčet kola přední.
Dočkat bychom se tak mohli nezanedbatelného nárůstu výkonu a současně se jedná o elegantní a hlavně kompaktní systém pohonu všech kol. Jak ostatně web Carscoops citoval Ford, tradiční systémy pohonu všech kol využívají rozvodovku, která posílá výkon na obě nápravy. Dostat tuto techniku do vozidel, kde je u pohonného systému málo místa, je však obtížné. A právě proto přišel Ford s touto technikou, která nepotřebuje tolik místa a přitom přidává tradiční benefity pohonu všech kol.
A protože patent počítá s primárním pohonem zadních kol a současně řeší nedostatek místa při pohánění kol předních, je celkem přirozené, že si ho většina lidí začala rychle spojovat s očekávaným hybridním provedením Mustangu. Ten by se měl objevit během příštího roku a automobilka kolem něj zatím jen mlží.
V minulosti se pouze objevily zprávy, že hybridní Mustang by měl nabídnout výkon motoru V8 s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách," což by hybridní V8 nahrávalo. Teorie je však v rozporu s jiným prohlášením automobilky, podle kterého má hybridní Mustang nabízet „výkon stejný jako V8, ale s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách."
Nabízí se tedy teorie, že hybridní Mustang nakonec V8 nedostane a na jejím místě se objeví elektrifikovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který je v současnosti pod kapotou lacinějšího Mustangu. V kombinaci s elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou by však takový vůz mohl podle informací Carscoops nabídnout výkon až 298 kW, tedy cca 405 koní.
Bavíme se však pouze ve spekulacích a je docela možné, že hybridní jednotka se dvěma elektromotory se nakonec v chystaném hybridním Mustangu vůbec neobjeví. Časem by se ale mohla objevit ve zcela nové generaci Mustangu. Podle některých spekulací totiž Ford již dříve spekuloval, že by nová generace mohla nabídnout jak pohon všech kol, tak čistě elektrické provedení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?