Automobilka Ford má na budoucí roky poměrně zajímavé plány. Kromě spolupráce s Volkswagenem na vývoji nových modelů můžeme najít zmínky o elektrickém crossoveru inspirovaném Mustangem, elektrickém pick-upu Ford F-150 a v neposlední řadě se také často mluví o pick-upu postaveném na platformě modelu Focus. Na pozadí toho všeho však zřejmě probíhá vývoj ještě jednoho zajímavého modelu: Ford Mustang Hybrid.
Ford evidentně plánuje elektrifikaci ve velkém stylu a pozornosti zřejmě neunikne ani model Mustang. Právě ten by mohl být osazen novou pohonnou jednotkou, na jejíž patentování upozornil web Autoguide. Jedná se přitom o velice zajímavou kombinaci blíže nespecifikovaného motoru V8, kterému by měla sekundovat dvojice elektromotorů. A zatímco plnotučná V8 má jako tradičně posílat výkon na zadní kola, elektromotory by mohly roztáčet kola přední.
Dočkat bychom se tak mohli nezanedbatelného nárůstu výkonu a současně se jedná o elegantní a hlavně kompaktní systém pohonu všech kol. Jak ostatně web Carscoops citoval Ford, tradiční systémy pohonu všech kol využívají rozvodovku, která posílá výkon na obě nápravy. Dostat tuto techniku do vozidel, kde je u pohonného systému málo místa, je však obtížné. A právě proto přišel Ford s touto technikou, která nepotřebuje tolik místa a přitom přidává tradiční benefity pohonu všech kol.
A protože patent počítá s primárním pohonem zadních kol a současně řeší nedostatek místa při pohánění kol předních, je celkem přirozené, že si ho většina lidí začala rychle spojovat s očekávaným hybridním provedením Mustangu. Ten by se měl objevit během příštího roku a automobilka kolem něj zatím jen mlží.
V minulosti se pouze objevily zprávy, že hybridní Mustang by měl nabídnout výkon motoru V8 s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách," což by hybridní V8 nahrávalo. Teorie je však v rozporu s jiným prohlášením automobilky, podle kterého má hybridní Mustang nabízet „výkon stejný jako V8, ale s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách."
Nabízí se tedy teorie, že hybridní Mustang nakonec V8 nedostane a na jejím místě se objeví elektrifikovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který je v současnosti pod kapotou lacinějšího Mustangu. V kombinaci s elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou by však takový vůz mohl podle informací Carscoops nabídnout výkon až 298 kW, tedy cca 405 koní.
Bavíme se však pouze ve spekulacích a je docela možné, že hybridní jednotka se dvěma elektromotory se nakonec v chystaném hybridním Mustangu vůbec neobjeví. Časem by se ale mohla objevit ve zcela nové generaci Mustangu. Podle některých spekulací totiž Ford již dříve spekuloval, že by nová generace mohla nabídnout jak pohon všech kol, tak čistě elektrické provedení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.