Hybridní Mustang s V8 a pohonem 4x4? Ford si registroval zajímavý patent

Ford Mustang GT
Ford Mustang GT, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. ledna 2019 12:08
Sdílej:

Automobilka Ford má na budoucí roky poměrně zajímavé plány. Kromě spolupráce s Volkswagenem na vývoji nových modelů můžeme najít zmínky o elektrickém crossoveru inspirovaném Mustangem, elektrickém pick-upu Ford F-150 a v neposlední řadě se také často mluví o pick-upu postaveném na platformě modelu Focus. Na pozadí toho všeho však zřejmě probíhá vývoj ještě jednoho zajímavého modelu: Ford Mustang Hybrid.

Ford evidentně plánuje elektrifikaci ve velkém stylu a pozornosti zřejmě neunikne ani model Mustang. Právě ten by mohl být osazen novou pohonnou jednotkou, na jejíž patentování upozornil web Autoguide. Jedná se přitom o velice zajímavou kombinaci blíže nespecifikovaného motoru V8, kterému by měla sekundovat dvojice elektromotorů. A zatímco plnotučná V8 má jako tradičně posílat výkon na zadní kola, elektromotory by mohly roztáčet kola přední.

Dočkat bychom se tak mohli nezanedbatelného nárůstu výkonu a současně se jedná o elegantní a hlavně kompaktní systém pohonu všech kol. Jak ostatně web Carscoops citoval Ford, tradiční systémy pohonu všech kol využívají rozvodovku, která posílá výkon na obě nápravy. Dostat tuto techniku do vozidel, kde je u pohonného systému málo místa, je však obtížné. A právě proto přišel Ford s touto technikou, která nepotřebuje tolik místa a přitom přidává tradiční benefity pohonu všech kol.

A protože patent počítá s primárním pohonem zadních kol a současně řeší nedostatek místa při pohánění kol předních, je celkem přirozené, že si ho většina lidí začala rychle spojovat s očekávaným hybridním provedením Mustangu. Ten by se měl objevit během příštího roku a automobilka kolem něj zatím jen mlží.

V minulosti se pouze objevily zprávy, že hybridní Mustang by měl nabídnout výkon motoru V8 s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách," což by hybridní V8 nahrávalo. Teorie je však v rozporu s jiným prohlášením automobilky, podle kterého má hybridní Mustang nabízet „výkon stejný jako V8, ale s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách."

Nabízí se tedy teorie, že hybridní Mustang nakonec V8 nedostane a na jejím místě se objeví elektrifikovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který je v současnosti pod kapotou lacinějšího Mustangu. V kombinaci s elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou by však takový vůz mohl podle informací Carscoops nabídnout výkon až 298 kW, tedy cca 405 koní.

Bavíme se však pouze ve spekulacích a je docela možné, že hybridní jednotka se dvěma elektromotory se nakonec v chystaném hybridním Mustangu vůbec neobjeví. Časem by se ale mohla objevit ve zcela nové generaci Mustangu. Podle některých spekulací totiž Ford již dříve spekuloval, že by nová generace mohla nabídnout jak pohon všech kol, tak čistě elektrické provedení.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.