Automobilka Ford má na budoucí roky poměrně zajímavé plány. Kromě spolupráce s Volkswagenem na vývoji nových modelů můžeme najít zmínky o elektrickém crossoveru inspirovaném Mustangem, elektrickém pick-upu Ford F-150 a v neposlední řadě se také často mluví o pick-upu postaveném na platformě modelu Focus. Na pozadí toho všeho však zřejmě probíhá vývoj ještě jednoho zajímavého modelu: Ford Mustang Hybrid.
Ford evidentně plánuje elektrifikaci ve velkém stylu a pozornosti zřejmě neunikne ani model Mustang. Právě ten by mohl být osazen novou pohonnou jednotkou, na jejíž patentování upozornil web Autoguide. Jedná se přitom o velice zajímavou kombinaci blíže nespecifikovaného motoru V8, kterému by měla sekundovat dvojice elektromotorů. A zatímco plnotučná V8 má jako tradičně posílat výkon na zadní kola, elektromotory by mohly roztáčet kola přední.
Dočkat bychom se tak mohli nezanedbatelného nárůstu výkonu a současně se jedná o elegantní a hlavně kompaktní systém pohonu všech kol. Jak ostatně web Carscoops citoval Ford, tradiční systémy pohonu všech kol využívají rozvodovku, která posílá výkon na obě nápravy. Dostat tuto techniku do vozidel, kde je u pohonného systému málo místa, je však obtížné. A právě proto přišel Ford s touto technikou, která nepotřebuje tolik místa a přitom přidává tradiční benefity pohonu všech kol.
A protože patent počítá s primárním pohonem zadních kol a současně řeší nedostatek místa při pohánění kol předních, je celkem přirozené, že si ho většina lidí začala rychle spojovat s očekávaným hybridním provedením Mustangu. Ten by se měl objevit během příštího roku a automobilka kolem něj zatím jen mlží.
V minulosti se pouze objevily zprávy, že hybridní Mustang by měl nabídnout výkon motoru V8 s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách," což by hybridní V8 nahrávalo. Teorie je však v rozporu s jiným prohlášením automobilky, podle kterého má hybridní Mustang nabízet „výkon stejný jako V8, ale s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách."
Nabízí se tedy teorie, že hybridní Mustang nakonec V8 nedostane a na jejím místě se objeví elektrifikovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který je v současnosti pod kapotou lacinějšího Mustangu. V kombinaci s elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou by však takový vůz mohl podle informací Carscoops nabídnout výkon až 298 kW, tedy cca 405 koní.
Bavíme se však pouze ve spekulacích a je docela možné, že hybridní jednotka se dvěma elektromotory se nakonec v chystaném hybridním Mustangu vůbec neobjeví. Časem by se ale mohla objevit ve zcela nové generaci Mustangu. Podle některých spekulací totiž Ford již dříve spekuloval, že by nová generace mohla nabídnout jak pohon všech kol, tak čistě elektrické provedení.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.