Automobilka Ford má na budoucí roky poměrně zajímavé plány. Kromě spolupráce s Volkswagenem na vývoji nových modelů můžeme najít zmínky o elektrickém crossoveru inspirovaném Mustangem, elektrickém pick-upu Ford F-150 a v neposlední řadě se také často mluví o pick-upu postaveném na platformě modelu Focus. Na pozadí toho všeho však zřejmě probíhá vývoj ještě jednoho zajímavého modelu: Ford Mustang Hybrid.
Ford evidentně plánuje elektrifikaci ve velkém stylu a pozornosti zřejmě neunikne ani model Mustang. Právě ten by mohl být osazen novou pohonnou jednotkou, na jejíž patentování upozornil web Autoguide. Jedná se přitom o velice zajímavou kombinaci blíže nespecifikovaného motoru V8, kterému by měla sekundovat dvojice elektromotorů. A zatímco plnotučná V8 má jako tradičně posílat výkon na zadní kola, elektromotory by mohly roztáčet kola přední.
Dočkat bychom se tak mohli nezanedbatelného nárůstu výkonu a současně se jedná o elegantní a hlavně kompaktní systém pohonu všech kol. Jak ostatně web Carscoops citoval Ford, tradiční systémy pohonu všech kol využívají rozvodovku, která posílá výkon na obě nápravy. Dostat tuto techniku do vozidel, kde je u pohonného systému málo místa, je však obtížné. A právě proto přišel Ford s touto technikou, která nepotřebuje tolik místa a přitom přidává tradiční benefity pohonu všech kol.
A protože patent počítá s primárním pohonem zadních kol a současně řeší nedostatek místa při pohánění kol předních, je celkem přirozené, že si ho většina lidí začala rychle spojovat s očekávaným hybridním provedením Mustangu. Ten by se měl objevit během příštího roku a automobilka kolem něj zatím jen mlží.
V minulosti se pouze objevily zprávy, že hybridní Mustang by měl nabídnout výkon motoru V8 s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách," což by hybridní V8 nahrávalo. Teorie je však v rozporu s jiným prohlášením automobilky, podle kterého má hybridní Mustang nabízet „výkon stejný jako V8, ale s vyšším točivým momentem v nižších otáčkách."
Nabízí se tedy teorie, že hybridní Mustang nakonec V8 nedostane a na jejím místě se objeví elektrifikovaný 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který je v současnosti pod kapotou lacinějšího Mustangu. V kombinaci s elektromotorem umístěným mezi motorem a převodovkou by však takový vůz mohl podle informací Carscoops nabídnout výkon až 298 kW, tedy cca 405 koní.
Bavíme se však pouze ve spekulacích a je docela možné, že hybridní jednotka se dvěma elektromotory se nakonec v chystaném hybridním Mustangu vůbec neobjeví. Časem by se ale mohla objevit ve zcela nové generaci Mustangu. Podle některých spekulací totiž Ford již dříve spekuloval, že by nová generace mohla nabídnout jak pohon všech kol, tak čistě elektrické provedení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?