Pokud jste někdy za autem táhli karavan, pak jistě dobře znáte ten nepříjemný pocit, kdy ztrácíte povědomí o dění za vaším vozem. Taková situace je však nejen nepříjemná, ale také se může stát nebezpečnou. Společnost Valeo proto přišla s novinkou, která by měla tento problém časem vyřešit.
Jedním z největších benefitů moderních automobilů je jejich zvýšená bezpečnost, ta si však vybrala daň na úkor výhledu. A zatímco automobilky se zaměřují na zlepšení viditelnosti z automobilu, Valeo se rozhodlo zaměřit na problém spjatý s cestováním s přívěsem či karavanem.
Jejich nový systém XtraVue, který společnost prezentovala na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas, totiž využívá řadu kamer, díky kterým je schopen poskytnout řidiči podrobný přehled o dění za vozem i karavanem.
Výstup z kamer, které jsou umístěny na táhnoucím vozidle i taženém karavanu či vleku, se kombinuje do jednoho celistvého obrazu, který je řidiči přehráván na přídavném displeji v kabině. Myšlenka tedy úžasná, avšak provedení má zatím své mezery. V současnosti už by se však mělo pracovat na možnosti integrovat celý systém do infotainmentu vozidla.
Výsledkem je obraz, na kterém se karavan stává prakticky neviditelným a řidič tak vidí bezpečně až na konec soupravy. Podle Valeo se manévrování stane snadnější než kdy dříve a to bez ohledu na velikost taženého vleku či karavanu. Řidič může jednoduše a bezpečně měnit jízdní pruhy, couvat či parkovat a to při stálém povědomí o dění kolem jeho vozu.
Kromě systému XtraVue však Valeo na akci v Las Vegas prezentovalo i různé 48-voltové elektrické systémy, které mohou pomoci snížit spotřebu paliva a současně napomáhají plnému rozvinutí možností konektivity a autonomního řízení. A když už jsme u systému autonomního řízení, mělo by Valeo představit své systémy Drive4U Remote, Voyage XR nebo Drive4U.
Další zajímavou technologií, kterou má Valeo na CES prezentovat, je PictureBeam Monolithic. Tato technologie, na jejím vývoji spolupracuje s CREE, by měla být novou generací osvětlení, která umožní promítání obrazců na silnici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.