Pokud jste někdy za autem táhli karavan, pak jistě dobře znáte ten nepříjemný pocit, kdy ztrácíte povědomí o dění za vaším vozem. Taková situace je však nejen nepříjemná, ale také se může stát nebezpečnou. Společnost Valeo proto přišla s novinkou, která by měla tento problém časem vyřešit.
Jedním z největších benefitů moderních automobilů je jejich zvýšená bezpečnost, ta si však vybrala daň na úkor výhledu. A zatímco automobilky se zaměřují na zlepšení viditelnosti z automobilu, Valeo se rozhodlo zaměřit na problém spjatý s cestováním s přívěsem či karavanem.
Jejich nový systém XtraVue, který společnost prezentovala na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas, totiž využívá řadu kamer, díky kterým je schopen poskytnout řidiči podrobný přehled o dění za vozem i karavanem.
Výstup z kamer, které jsou umístěny na táhnoucím vozidle i taženém karavanu či vleku, se kombinuje do jednoho celistvého obrazu, který je řidiči přehráván na přídavném displeji v kabině. Myšlenka tedy úžasná, avšak provedení má zatím své mezery. V současnosti už by se však mělo pracovat na možnosti integrovat celý systém do infotainmentu vozidla.
Výsledkem je obraz, na kterém se karavan stává prakticky neviditelným a řidič tak vidí bezpečně až na konec soupravy. Podle Valeo se manévrování stane snadnější než kdy dříve a to bez ohledu na velikost taženého vleku či karavanu. Řidič může jednoduše a bezpečně měnit jízdní pruhy, couvat či parkovat a to při stálém povědomí o dění kolem jeho vozu.
Kromě systému XtraVue však Valeo na akci v Las Vegas prezentovalo i různé 48-voltové elektrické systémy, které mohou pomoci snížit spotřebu paliva a současně napomáhají plnému rozvinutí možností konektivity a autonomního řízení. A když už jsme u systému autonomního řízení, mělo by Valeo představit své systémy Drive4U Remote, Voyage XR nebo Drive4U.
Další zajímavou technologií, kterou má Valeo na CES prezentovat, je PictureBeam Monolithic. Tato technologie, na jejím vývoji spolupracuje s CREE, by měla být novou generací osvětlení, která umožní promítání obrazců na silnici.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?