Pokud jste někdy za autem táhli karavan, pak jistě dobře znáte ten nepříjemný pocit, kdy ztrácíte povědomí o dění za vaším vozem. Taková situace je však nejen nepříjemná, ale také se může stát nebezpečnou. Společnost Valeo proto přišla s novinkou, která by měla tento problém časem vyřešit.
Jedním z největších benefitů moderních automobilů je jejich zvýšená bezpečnost, ta si však vybrala daň na úkor výhledu. A zatímco automobilky se zaměřují na zlepšení viditelnosti z automobilu, Valeo se rozhodlo zaměřit na problém spjatý s cestováním s přívěsem či karavanem.
Jejich nový systém XtraVue, který společnost prezentovala na právě probíhajícím veletrhu CES 2019 v Las Vegas, totiž využívá řadu kamer, díky kterým je schopen poskytnout řidiči podrobný přehled o dění za vozem i karavanem.
Výstup z kamer, které jsou umístěny na táhnoucím vozidle i taženém karavanu či vleku, se kombinuje do jednoho celistvého obrazu, který je řidiči přehráván na přídavném displeji v kabině. Myšlenka tedy úžasná, avšak provedení má zatím své mezery. V současnosti už by se však mělo pracovat na možnosti integrovat celý systém do infotainmentu vozidla.
Výsledkem je obraz, na kterém se karavan stává prakticky neviditelným a řidič tak vidí bezpečně až na konec soupravy. Podle Valeo se manévrování stane snadnější než kdy dříve a to bez ohledu na velikost taženého vleku či karavanu. Řidič může jednoduše a bezpečně měnit jízdní pruhy, couvat či parkovat a to při stálém povědomí o dění kolem jeho vozu.
Kromě systému XtraVue však Valeo na akci v Las Vegas prezentovalo i různé 48-voltové elektrické systémy, které mohou pomoci snížit spotřebu paliva a současně napomáhají plnému rozvinutí možností konektivity a autonomního řízení. A když už jsme u systému autonomního řízení, mělo by Valeo představit své systémy Drive4U Remote, Voyage XR nebo Drive4U.
Další zajímavou technologií, kterou má Valeo na CES prezentovat, je PictureBeam Monolithic. Tato technologie, na jejím vývoji spolupracuje s CREE, by měla být novou generací osvětlení, která umožní promítání obrazců na silnici.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?