Po přečtení titulku si možná někteří z vás myslí, že jsme v redakci omylem vydali aprílový článek. Jenže tak to opravdu není, Robozadek je skutečná věc, kterou chce automobilka Ford prověřit odolnost svých sedaček a zaručit tak zákazníkům, že s nimi jejich vůz udrží tempo i při aktivním životním stylu.
Celým názvem „Sweaty Robutt," volně přeloženo „Zpocený Robozadek," je speciální typ simulátoru postavený společností Ford Europe, který má prověřit odolnost sedaček. Jedná se o naprostou novinku, kterou automobilka začala používat při testech sedadel poslední generace modelu Fiesta. Podle všeho by se však nevšední test měl brzy rozšířit na celou modelovou řadu.
Hlavním principem robota je napodobit pohyby během nastupování a vystupování po fyzicky náročné aktivitě, kdy je člověk zpocený. Základem Swatty Robutta se tak stal robot, který testuje odolnost sedaček za běžných podmínek.
V tomto případě je však nástavec simulující lidské pozadí, jež je umístěn na speciálním robotu Kuka, průběžně nahříván na teplotu podobnou lidskému tělu (cca 36 °C) a současně navlhčován cca půl litrem tekutiny, která simuluje pot.
S takto upraveným nástavcem provede robot během tří dnů cca 7 500 simulací, které mají reprezentovat zhruba desetiletí náročného používání. Samotná simulace se pak skládá z dosednutí, poskakování a různého otáčení či kroucení - zkrátka běžné pohyby po dosednutí do vozu a během jízdy.
Ford chce podobnými testy svým zákazníkům dokázat, že materiál použitý v interiérech jeho modelů zkrátka vydrží a udrží tempo i s aktivním životním stylem. Ostatně věděli jste, že lidské tělo dokáže během hodiny aktivního cvičení vygenerovat podle Fordu až 1.4 litru potu?
Redaktoři z Jalopniku proto nabízí skvělou výmluvu, jak se vyhnout povánočnímu cvičení a hubnutí: musíte zkrátka prohlašovat, že si nejste úplně jisti úspěchy své sedačky v tomto speciálním testu a nechcete si ji přece zničit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?