Po přečtení titulku si možná někteří z vás myslí, že jsme v redakci omylem vydali aprílový článek. Jenže tak to opravdu není, Robozadek je skutečná věc, kterou chce automobilka Ford prověřit odolnost svých sedaček a zaručit tak zákazníkům, že s nimi jejich vůz udrží tempo i při aktivním životním stylu.
Celým názvem „Sweaty Robutt," volně přeloženo „Zpocený Robozadek," je speciální typ simulátoru postavený společností Ford Europe, který má prověřit odolnost sedaček. Jedná se o naprostou novinku, kterou automobilka začala používat při testech sedadel poslední generace modelu Fiesta. Podle všeho by se však nevšední test měl brzy rozšířit na celou modelovou řadu.
Hlavním principem robota je napodobit pohyby během nastupování a vystupování po fyzicky náročné aktivitě, kdy je člověk zpocený. Základem Swatty Robutta se tak stal robot, který testuje odolnost sedaček za běžných podmínek.
V tomto případě je však nástavec simulující lidské pozadí, jež je umístěn na speciálním robotu Kuka, průběžně nahříván na teplotu podobnou lidskému tělu (cca 36 °C) a současně navlhčován cca půl litrem tekutiny, která simuluje pot.
S takto upraveným nástavcem provede robot během tří dnů cca 7 500 simulací, které mají reprezentovat zhruba desetiletí náročného používání. Samotná simulace se pak skládá z dosednutí, poskakování a různého otáčení či kroucení - zkrátka běžné pohyby po dosednutí do vozu a během jízdy.
Ford chce podobnými testy svým zákazníkům dokázat, že materiál použitý v interiérech jeho modelů zkrátka vydrží a udrží tempo i s aktivním životním stylem. Ostatně věděli jste, že lidské tělo dokáže během hodiny aktivního cvičení vygenerovat podle Fordu až 1.4 litru potu?
Redaktoři z Jalopniku proto nabízí skvělou výmluvu, jak se vyhnout povánočnímu cvičení a hubnutí: musíte zkrátka prohlašovat, že si nejste úplně jisti úspěchy své sedačky v tomto speciálním testu a nechcete si ji přece zničit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?