I když jsou procesy výroby a testování jednotlivých modelů u automobilek nastaveny sebepečlivěji, většinou až čas spolu s reálným provozem dokáže být tím nejlepším testovacím procesem, který odhalí veškeré chyby. Tím však nemyslíme případy, kdy nějaký automobil podléhá korozi více, než ostatní. Svolávací akce se konají tehdy, pokud se zjistí, že některé prvky automobilu ohrožují bezpečnost cestujících.
Otázkou však zůstává, proč na svolávací akce někteří řidiči nejezdí? A o které závady se tedy například jedná? Při pohledu na web svolávačky.cz okamžitě vidíme, že se nejedná o žádné zanedbatelné závady. Například u vozidla Hyundai Genesis, vyrobeném v letech 2011 až 2015 hrozí, že vám za jízdy samovolně vypadne zadní diferenciál, což je těžko představitelné, bohužel však reálné. S takovou "časovanou bombou" bychom bez opravy rozhodně jezdit neměli, umíme si živě představit, co by dokázala taková událost na silnici spáchat.
Ve skutečnosti však není automobilka, která by se bez svolávací akce obešla. Pro příklad můžeme jmenovat další z posledních zjištění, které se týká Citroenu C4 Cactus, vyrobeného v 5. až 9. měsíci roku 2014. Do těchto automobilů byla bohužel namontována palivová lišta, která vykazuje netěsnosti - a ty mohou způsobit požár automobilu! Dalším automobilem, o kterém web informuje, je BMW M3, které má také problémy se zadním diferenciálem - v tomto případě však nehrozí samotné vypadnutí, ale pouze povolení šroubů, které by znamenalo zhoršení jízdních vlastností.
Komplikace se týkají opravdu každého výrobce, jeden z problémů má i domácí Octavia vyrobená v letech 11/2015 až 4/2016. Do tohoto automobilu je zřejmě namontována vadná páčka dětské pojistky zadních dveří, která se může kdykoliv ulomit (zejména v důsledku vibrací) a způsobit tak odemčení systému - dveře se pak dají otevřít i zevnitř.
Jak vidíte, žádné auto není bez chyby. A pokud si říkáte, že je váš vůz až příliš starý na to, aby se ho takovéto svolávací akce týkaly, pak vězte, že ani toto neplatí. Například Mazda stahovala i více než deset let staré automobily, když zjistila, že airbagy Takata nefungují tak, jak mají. Pokud se na jakoukoliv takovou závadu přijde, výrobce se snaží skrze databáze dohnat všechny majitele postižených aut, kterým by měla ve schránce přistát obálka s informací o svolávací akci. S tou byste pak měli navštívit autorizovaný servis, který vám danou věc bezplatně vymění či opraví.
Problém však může nastat u vozidel, které již několikrát změnily majitele. Informace o svolávací akci se pak může dostat k jednomu z předchozích majitelů, který již automobil nevlastní a je otázkou, zda ex-majitel tuto zprávu předá novému majiteli a nebo ji vyhodí do koše. V každém případě však neuděláte chybu, když si na webu svolávačky.cz vyfiltrujete váš vůz. Pokud získáte podezření, dále byste se měli obrátit na kterýkoliv autorizovaný servis, který vám kontrolou VIN kódu vašeho vozidla potvrdí nebo vyvrátí vaše podezření.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.