I když jsou procesy výroby a testování jednotlivých modelů u automobilek nastaveny sebepečlivěji, většinou až čas spolu s reálným provozem dokáže být tím nejlepším testovacím procesem, který odhalí veškeré chyby. Tím však nemyslíme případy, kdy nějaký automobil podléhá korozi více, než ostatní. Svolávací akce se konají tehdy, pokud se zjistí, že některé prvky automobilu ohrožují bezpečnost cestujících.
Otázkou však zůstává, proč na svolávací akce někteří řidiči nejezdí? A o které závady se tedy například jedná? Při pohledu na web svolávačky.cz okamžitě vidíme, že se nejedná o žádné zanedbatelné závady. Například u vozidla Hyundai Genesis, vyrobeném v letech 2011 až 2015 hrozí, že vám za jízdy samovolně vypadne zadní diferenciál, což je těžko představitelné, bohužel však reálné. S takovou "časovanou bombou" bychom bez opravy rozhodně jezdit neměli, umíme si živě představit, co by dokázala taková událost na silnici spáchat.
Ve skutečnosti však není automobilka, která by se bez svolávací akce obešla. Pro příklad můžeme jmenovat další z posledních zjištění, které se týká Citroenu C4 Cactus, vyrobeného v 5. až 9. měsíci roku 2014. Do těchto automobilů byla bohužel namontována palivová lišta, která vykazuje netěsnosti - a ty mohou způsobit požár automobilu! Dalším automobilem, o kterém web informuje, je BMW M3, které má také problémy se zadním diferenciálem - v tomto případě však nehrozí samotné vypadnutí, ale pouze povolení šroubů, které by znamenalo zhoršení jízdních vlastností.
Komplikace se týkají opravdu každého výrobce, jeden z problémů má i domácí Octavia vyrobená v letech 11/2015 až 4/2016. Do tohoto automobilu je zřejmě namontována vadná páčka dětské pojistky zadních dveří, která se může kdykoliv ulomit (zejména v důsledku vibrací) a způsobit tak odemčení systému - dveře se pak dají otevřít i zevnitř.
Jak vidíte, žádné auto není bez chyby. A pokud si říkáte, že je váš vůz až příliš starý na to, aby se ho takovéto svolávací akce týkaly, pak vězte, že ani toto neplatí. Například Mazda stahovala i více než deset let staré automobily, když zjistila, že airbagy Takata nefungují tak, jak mají. Pokud se na jakoukoliv takovou závadu přijde, výrobce se snaží skrze databáze dohnat všechny majitele postižených aut, kterým by měla ve schránce přistát obálka s informací o svolávací akci. S tou byste pak měli navštívit autorizovaný servis, který vám danou věc bezplatně vymění či opraví.
Problém však může nastat u vozidel, které již několikrát změnily majitele. Informace o svolávací akci se pak může dostat k jednomu z předchozích majitelů, který již automobil nevlastní a je otázkou, zda ex-majitel tuto zprávu předá novému majiteli a nebo ji vyhodí do koše. V každém případě však neuděláte chybu, když si na webu svolávačky.cz vyfiltrujete váš vůz. Pokud získáte podezření, dále byste se měli obrátit na kterýkoliv autorizovaný servis, který vám kontrolou VIN kódu vašeho vozidla potvrdí nebo vyvrátí vaše podezření.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.