I když jsou procesy výroby a testování jednotlivých modelů u automobilek nastaveny sebepečlivěji, většinou až čas spolu s reálným provozem dokáže být tím nejlepším testovacím procesem, který odhalí veškeré chyby. Tím však nemyslíme případy, kdy nějaký automobil podléhá korozi více, než ostatní. Svolávací akce se konají tehdy, pokud se zjistí, že některé prvky automobilu ohrožují bezpečnost cestujících.
Otázkou však zůstává, proč na svolávací akce někteří řidiči nejezdí? A o které závady se tedy například jedná? Při pohledu na web svolávačky.cz okamžitě vidíme, že se nejedná o žádné zanedbatelné závady. Například u vozidla Hyundai Genesis, vyrobeném v letech 2011 až 2015 hrozí, že vám za jízdy samovolně vypadne zadní diferenciál, což je těžko představitelné, bohužel však reálné. S takovou "časovanou bombou" bychom bez opravy rozhodně jezdit neměli, umíme si živě představit, co by dokázala taková událost na silnici spáchat.
Ve skutečnosti však není automobilka, která by se bez svolávací akce obešla. Pro příklad můžeme jmenovat další z posledních zjištění, které se týká Citroenu C4 Cactus, vyrobeného v 5. až 9. měsíci roku 2014. Do těchto automobilů byla bohužel namontována palivová lišta, která vykazuje netěsnosti - a ty mohou způsobit požár automobilu! Dalším automobilem, o kterém web informuje, je BMW M3, které má také problémy se zadním diferenciálem - v tomto případě však nehrozí samotné vypadnutí, ale pouze povolení šroubů, které by znamenalo zhoršení jízdních vlastností.
Komplikace se týkají opravdu každého výrobce, jeden z problémů má i domácí Octavia vyrobená v letech 11/2015 až 4/2016. Do tohoto automobilu je zřejmě namontována vadná páčka dětské pojistky zadních dveří, která se může kdykoliv ulomit (zejména v důsledku vibrací) a způsobit tak odemčení systému - dveře se pak dají otevřít i zevnitř.
Jak vidíte, žádné auto není bez chyby. A pokud si říkáte, že je váš vůz až příliš starý na to, aby se ho takovéto svolávací akce týkaly, pak vězte, že ani toto neplatí. Například Mazda stahovala i více než deset let staré automobily, když zjistila, že airbagy Takata nefungují tak, jak mají. Pokud se na jakoukoliv takovou závadu přijde, výrobce se snaží skrze databáze dohnat všechny majitele postižených aut, kterým by měla ve schránce přistát obálka s informací o svolávací akci. S tou byste pak měli navštívit autorizovaný servis, který vám danou věc bezplatně vymění či opraví.
Problém však může nastat u vozidel, které již několikrát změnily majitele. Informace o svolávací akci se pak může dostat k jednomu z předchozích majitelů, který již automobil nevlastní a je otázkou, zda ex-majitel tuto zprávu předá novému majiteli a nebo ji vyhodí do koše. V každém případě však neuděláte chybu, když si na webu svolávačky.cz vyfiltrujete váš vůz. Pokud získáte podezření, dále byste se měli obrátit na kterýkoliv autorizovaný servis, který vám kontrolou VIN kódu vašeho vozidla potvrdí nebo vyvrátí vaše podezření.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?