I když jsou procesy výroby a testování jednotlivých modelů u automobilek nastaveny sebepečlivěji, většinou až čas spolu s reálným provozem dokáže být tím nejlepším testovacím procesem, který odhalí veškeré chyby. Tím však nemyslíme případy, kdy nějaký automobil podléhá korozi více, než ostatní. Svolávací akce se konají tehdy, pokud se zjistí, že některé prvky automobilu ohrožují bezpečnost cestujících.
Otázkou však zůstává, proč na svolávací akce někteří řidiči nejezdí? A o které závady se tedy například jedná? Při pohledu na web svolávačky.cz okamžitě vidíme, že se nejedná o žádné zanedbatelné závady. Například u vozidla Hyundai Genesis, vyrobeném v letech 2011 až 2015 hrozí, že vám za jízdy samovolně vypadne zadní diferenciál, což je těžko představitelné, bohužel však reálné. S takovou "časovanou bombou" bychom bez opravy rozhodně jezdit neměli, umíme si živě představit, co by dokázala taková událost na silnici spáchat.
Ve skutečnosti však není automobilka, která by se bez svolávací akce obešla. Pro příklad můžeme jmenovat další z posledních zjištění, které se týká Citroenu C4 Cactus, vyrobeného v 5. až 9. měsíci roku 2014. Do těchto automobilů byla bohužel namontována palivová lišta, která vykazuje netěsnosti - a ty mohou způsobit požár automobilu! Dalším automobilem, o kterém web informuje, je BMW M3, které má také problémy se zadním diferenciálem - v tomto případě však nehrozí samotné vypadnutí, ale pouze povolení šroubů, které by znamenalo zhoršení jízdních vlastností.
Komplikace se týkají opravdu každého výrobce, jeden z problémů má i domácí Octavia vyrobená v letech 11/2015 až 4/2016. Do tohoto automobilu je zřejmě namontována vadná páčka dětské pojistky zadních dveří, která se může kdykoliv ulomit (zejména v důsledku vibrací) a způsobit tak odemčení systému - dveře se pak dají otevřít i zevnitř.
Jak vidíte, žádné auto není bez chyby. A pokud si říkáte, že je váš vůz až příliš starý na to, aby se ho takovéto svolávací akce týkaly, pak vězte, že ani toto neplatí. Například Mazda stahovala i více než deset let staré automobily, když zjistila, že airbagy Takata nefungují tak, jak mají. Pokud se na jakoukoliv takovou závadu přijde, výrobce se snaží skrze databáze dohnat všechny majitele postižených aut, kterým by měla ve schránce přistát obálka s informací o svolávací akci. S tou byste pak měli navštívit autorizovaný servis, který vám danou věc bezplatně vymění či opraví.
Problém však může nastat u vozidel, které již několikrát změnily majitele. Informace o svolávací akci se pak může dostat k jednomu z předchozích majitelů, který již automobil nevlastní a je otázkou, zda ex-majitel tuto zprávu předá novému majiteli a nebo ji vyhodí do koše. V každém případě však neuděláte chybu, když si na webu svolávačky.cz vyfiltrujete váš vůz. Pokud získáte podezření, dále byste se měli obrátit na kterýkoliv autorizovaný servis, který vám kontrolou VIN kódu vašeho vozidla potvrdí nebo vyvrátí vaše podezření.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?