Konstruktéři automobilů dosáhli v minulých letech neuvěřitelného pokroku, což se podepsalo zejména na bezpečnosti, ekologičnosti a spolehlivosti nových modelů. A právě bezpečnost bývá jedním z nejdůležitějších parametrů, který lidé spolu s designem a spotřebou při výběru nového vozu zohledňují. Které modely tedy nejvíce oslnily v testech Euro NCAP pro rok 2018?
V kategorii malých rodinných vozidel se vítězem stala poslední generace Mercedes-Benz třídy A. Kompaktní hatchback získal 96 procent za ochranu dospělé posádky, 91 % za ochranu dětí a 92 % za ochranu chodců. V kategorii bezpečnostních asistentů, jejíž význam v posledních letech výrazně stoupl, dosáhl Mercedes 75 %.
Mezi velkými rodinnými vozy zazářil prémiový sedan Lexus ES, který v nabídce nahradil modelovou řadu GS. Pěti hvězdičkami oceněný vůz dostal 91 % za ochranu dospělé posádky, 87 % za ochranu dětí a 90 % za ochranu chodců. Asistenční systémy si pak zasloužily 77 %. Model ES 300h se navíc stal prvním modelem oceněným v nové kategorii elektromobilů a hybridů.
V kategorii velkých SUV, kterou v Euro NCAP pojmenovali "Large Off-Roaders," připadlo vítězství modelu Hyundai Nexo. Crossover poháněný palivovými články obdržel 94 % za ochranu dospělé posádky, 87 % za ochranu dětí a 67 % za ochranu chodců. Jeho asistenční systémy sklidily 80 %, což stačilo na pětihvězdičkové výsledku.
„V roce 2018 jsme zavedli nové testy, které se zaměřily především na zranitelné uživatele silnic," prohlásil Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP. „Trojice 'Nejlepších ve své kategorii' v tomto roce jasně ukazuje, že se automobilky snaží nabídnout maximální úroveň ochrany, a že procedury Euro NCAP urychlují vývoj těchto zásadních bezpečnostních vylepšení."
Aby se vůz mohl stát tím nejlepším ve své kategorii, musel porazit veškeré své konkurenty. Z kategorií ochrany posádky, ochrany dětí, ochrany chodců a bezpečnostních asistentů pak bylo vypočítáno výsledné skóre, které rozhodlo o pořadí.
Každý automobil přitom musel pocházet z tohoto roku, aby byla zajištěna férovost pro všechny posuzované modely. Ostatně toto srovnávání a vyhlašování se koná každý rok, což by mělo zákazníkům zajistit výběr vozu s nejlepšími bezpečnostními prvky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.