Společnost Fiat Chrysler Automobiles dostala v posledních testech Eruo NCAP pořádně studenou sprchu. Letitý byť stále populární Fiat Panda bohužel nedosáhl ani na jednu hvězdu, naopak zcela nový Jeep Wrangler skončil jen u jedné. U obou vozů je přitom hlavní příčinou jejich absence moderních asistenčních bezpečnostních systémů.
Začněme u černé ovce posledních testů Euro NCAP, kterou se stal Fiat Panda. Když byl naposledy testován v roce 2011, odnesl si hodnocení čtyř hvězdiček. Od té doby se však parametry testů Euro NCAP výrazně zpřísnily a malý italský vůz tak naprosto propadl. Podobný případ jsme přitom již v minulém roce mohli vidět u modelu Punto.
Největším problémem byly již tradičně bezpečnostní asistenční systémy. V tomto směru nabízí Panda pouze upozornění na zapnutí bezpečnostních pásů, což je ovšem dle dnešních standardů Euro NCAP naprosto nedostačující a v „závodu o bezpečnost ho tak konkurenční supermini naprosto převálcovaly," jak Autoevolution cituje závěrečnou zprávu.
Mnohem větším zklamáním se však ukázaly testy zcela nového Jeepu Wrangler, který se představil teprve letos. I v jeho případě však hrály největší roli na tristním výsledku bezpečnostní asistenční systémy, ze kterých mohl Wrangler nabídnout jen připomenutí bezpečnostních pásů a řidičem nastavovaný omezovač rychlosti. S jednou hvězdou přitom Wrangler v otázce bezpečnosti nemůže ostatním novinkám ve své skupině konkurovat.
„Je skutečně znepokojující vidět zcela nový vůz na trhu, který v roce 2018 nenabízí systém autonomního brzdění nebo asistent pro udržení v pruhu. Je nejvyšší čas, abychom viděli produkt z produkce Fiat-Chrysler, který nabídne takovou bezpečnost, s jakou se bude moci postavit svým rivalům," uvedl dle Autoevolution Michiel van Ratingen, Generální tajemník Euro NCAP.
Během posledního testování Euro NCAP jsme se dočkali i výsledků z testů Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a vozů Volvo V60 a S60. Všechny tyto vozy přitom dostaly maximální počet hvězdiček, i když u některých měli experti také poznámky.
Například u BMW X5 se v případě nepřímého čelního střetu nenafoukl kolenní airbag tak, jak by měl. Podobný problém se přitom již dříve vyskytl u BMW řady 5 G30 v roce 2017. U Hyundai Santa Fe vybavených střešním panoramatickým oknem mohlo dojít k poškození okenních airbagů, ovšem automobilka na tento problém již dříve reagovala, u nových vozů vše upravila a na již vyrobená vozidla s daným problémem vyhlásila svolávací akci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?