Společnost Fiat Chrysler Automobiles dostala v posledních testech Eruo NCAP pořádně studenou sprchu. Letitý byť stále populární Fiat Panda bohužel nedosáhl ani na jednu hvězdu, naopak zcela nový Jeep Wrangler skončil jen u jedné. U obou vozů je přitom hlavní příčinou jejich absence moderních asistenčních bezpečnostních systémů.
Začněme u černé ovce posledních testů Euro NCAP, kterou se stal Fiat Panda. Když byl naposledy testován v roce 2011, odnesl si hodnocení čtyř hvězdiček. Od té doby se však parametry testů Euro NCAP výrazně zpřísnily a malý italský vůz tak naprosto propadl. Podobný případ jsme přitom již v minulém roce mohli vidět u modelu Punto.
Největším problémem byly již tradičně bezpečnostní asistenční systémy. V tomto směru nabízí Panda pouze upozornění na zapnutí bezpečnostních pásů, což je ovšem dle dnešních standardů Euro NCAP naprosto nedostačující a v „závodu o bezpečnost ho tak konkurenční supermini naprosto převálcovaly," jak Autoevolution cituje závěrečnou zprávu.
Mnohem větším zklamáním se však ukázaly testy zcela nového Jeepu Wrangler, který se představil teprve letos. I v jeho případě však hrály největší roli na tristním výsledku bezpečnostní asistenční systémy, ze kterých mohl Wrangler nabídnout jen připomenutí bezpečnostních pásů a řidičem nastavovaný omezovač rychlosti. S jednou hvězdou přitom Wrangler v otázce bezpečnosti nemůže ostatním novinkám ve své skupině konkurovat.
„Je skutečně znepokojující vidět zcela nový vůz na trhu, který v roce 2018 nenabízí systém autonomního brzdění nebo asistent pro udržení v pruhu. Je nejvyšší čas, abychom viděli produkt z produkce Fiat-Chrysler, který nabídne takovou bezpečnost, s jakou se bude moci postavit svým rivalům," uvedl dle Autoevolution Michiel van Ratingen, Generální tajemník Euro NCAP.
Během posledního testování Euro NCAP jsme se dočkali i výsledků z testů Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a vozů Volvo V60 a S60. Všechny tyto vozy přitom dostaly maximální počet hvězdiček, i když u některých měli experti také poznámky.
Například u BMW X5 se v případě nepřímého čelního střetu nenafoukl kolenní airbag tak, jak by měl. Podobný problém se přitom již dříve vyskytl u BMW řady 5 G30 v roce 2017. U Hyundai Santa Fe vybavených střešním panoramatickým oknem mohlo dojít k poškození okenních airbagů, ovšem automobilka na tento problém již dříve reagovala, u nových vozů vše upravila a na již vyrobená vozidla s daným problémem vyhlásila svolávací akci.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.