Společnost Fiat Chrysler Automobiles dostala v posledních testech Eruo NCAP pořádně studenou sprchu. Letitý byť stále populární Fiat Panda bohužel nedosáhl ani na jednu hvězdu, naopak zcela nový Jeep Wrangler skončil jen u jedné. U obou vozů je přitom hlavní příčinou jejich absence moderních asistenčních bezpečnostních systémů.
Začněme u černé ovce posledních testů Euro NCAP, kterou se stal Fiat Panda. Když byl naposledy testován v roce 2011, odnesl si hodnocení čtyř hvězdiček. Od té doby se však parametry testů Euro NCAP výrazně zpřísnily a malý italský vůz tak naprosto propadl. Podobný případ jsme přitom již v minulém roce mohli vidět u modelu Punto.
Největším problémem byly již tradičně bezpečnostní asistenční systémy. V tomto směru nabízí Panda pouze upozornění na zapnutí bezpečnostních pásů, což je ovšem dle dnešních standardů Euro NCAP naprosto nedostačující a v „závodu o bezpečnost ho tak konkurenční supermini naprosto převálcovaly," jak Autoevolution cituje závěrečnou zprávu.
Mnohem větším zklamáním se však ukázaly testy zcela nového Jeepu Wrangler, který se představil teprve letos. I v jeho případě však hrály největší roli na tristním výsledku bezpečnostní asistenční systémy, ze kterých mohl Wrangler nabídnout jen připomenutí bezpečnostních pásů a řidičem nastavovaný omezovač rychlosti. S jednou hvězdou přitom Wrangler v otázce bezpečnosti nemůže ostatním novinkám ve své skupině konkurovat.
„Je skutečně znepokojující vidět zcela nový vůz na trhu, který v roce 2018 nenabízí systém autonomního brzdění nebo asistent pro udržení v pruhu. Je nejvyšší čas, abychom viděli produkt z produkce Fiat-Chrysler, který nabídne takovou bezpečnost, s jakou se bude moci postavit svým rivalům," uvedl dle Autoevolution Michiel van Ratingen, Generální tajemník Euro NCAP.
Během posledního testování Euro NCAP jsme se dočkali i výsledků z testů Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a vozů Volvo V60 a S60. Všechny tyto vozy přitom dostaly maximální počet hvězdiček, i když u některých měli experti také poznámky.
Například u BMW X5 se v případě nepřímého čelního střetu nenafoukl kolenní airbag tak, jak by měl. Podobný problém se přitom již dříve vyskytl u BMW řady 5 G30 v roce 2017. U Hyundai Santa Fe vybavených střešním panoramatickým oknem mohlo dojít k poškození okenních airbagů, ovšem automobilka na tento problém již dříve reagovala, u nových vozů vše upravila a na již vyrobená vozidla s daným problémem vyhlásila svolávací akci.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.