Automobilka Tesla Motors v pátek oznámila, že začíná s opožděným vydáváním nové funkce pro svůj jízdní asistenční systém Autopilot, který nese název „Navigate on Autopilot." Kromě toho se však do elektromobilů dostala i nová funkce s označením Mad Max, jejíž funkce je také zajímavá.
Nové rozšíření asistenčního jízdního systému Autopilot potěší všechny majitele vozidel Tesla, která jsou vybavena systémem „Enhanced Autopilot." Nová funkce s označením „Navigate on Autopilot" totiž dokáže ovládat vůz s posádkou již od nájezdu na dálnici až po sjezd, včetně kontroly během cesty po dálnici. Tesla však zdůrazňuje, že je vždy vyžadována kontrola řidičem - Autopilot je jen asistenční systém, nikoliv plně autonomní systém.
I tak ale dokáže Autopilost s rozšířením na Navigate on Autopilot kontrolovat řadu funkcí, od akcelerace a brzdění podle dopravy až po doporučení na změnu jízdního pruhu. Na některých trasách navíc zvládne Autopilot pokrýt většinu cesty a řidič tak bude muset odřídit jen její zlomek.
Zajímavou funkcí jsou nová doporučení na změnu jízdního pruhu, která může řidič potvrdit zapnutím blinkru, nebo ignorovat tím, že nijak nezareaguje. Vůz navrhuje změnu jízdních pruhů ze dvou důvodů. Tím prvním je udržení správného směru do cílové destinace, tím druhým pak pomalí řidiči před Teslou.
A právě k druhému případu se váže režim Mad Max. Řidiči Tesly si totiž mohou nastavit, při jakém snížení rychlosti kvůli pomalejšímu řidiči jim Autopilot nabídne změnu jízdního pruhu. Tato funkce může být buď deaktivována, nebo nastavena do režimů Mild, Medium nebo právě Mad Max.
V režimu Mild navrhne Tesla změnu jízdního pruhu až v momentě, kdy jede vůz před vámi extrémně pomalu. Režim Medium tuto laťku zvedne a režim Mad Max bude navrhovat změnu jízdního pruhu i při sebemenším odchýlení od vaší požadované rychlosti. Zkrátka ta správná pocta zběsilé legendě filmových pláten.
Pokud se ale dlouhodobě zajímáte o společnosti a dílo Elona Muska, jistě vás tato informace nemohla překvapit. Musk je svými odkazy na zajímavé filmy dobře známý, což ostatně prokázal i svým „ne-plamenometem," který prodávala jeho společnost The Boring Company a který byl inspirován filmem Spaceballs z roku 1987.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.