Nissan Leaf je celosvětově jedním z nejprodávanějších elektromobilů světa, jehož druhá generace nabízí podstatně více možností. Například v Německu se stal Leaf prvním automobilem, u kterého bylo schválené připojení Vehicle-To-Grid. Tedy možnost posílat energii ze svých baterií zpět do sítě.
Nissan Leaf se stal prvním elektromobilem v Německu, kterému bylo schválené tzv. připojení Vehicle-To-Grid. Zjednodušeně řečeno to znamená, že elektromobil může posílat energii ze svých baterií zpět do sítě. To je umožněné díky technologii označované zkratkou V2G (Vehicle-To-Grid), která umožňuje pohyb energie ze sítě do elektromobilu a naopak.
Ve výsledku tak majitelé elektromobilů mohou prodávat energii do sítě. To přijde vhod například v momentech, kdy se náhle zvedne spotřeba. Podle automobilky by služba založená na technologii V2G měla dorazit do Německa během roku 2019. V první fázi se však automobilka zaměří především na korporátní zákazníky, kteří mají flotilu alespoň 60 elektromobilů.
„Pevně věříme v bezemisní budoucnost. Baterie v modelu LEaf mohou sehrát důležitou roli v rozvodu elektrické energie v Německu a udržitelné budoucnosti," uvedl Guillaume Pelletreau, viceprezident evropského zastoupení automobilky, pro web Automotive News Europe.
Nissan podporuje nabíjecí standard CHAdeMO, na jehož vývoji se podílel společně s několika dalšími japonskými automobilkami a který konkuruje Superchargerům Tesla a evropskému systému Combined Charging System (CCS). Na rozdíl od Nissanu sázejí evropské automobilky, jako například BMW či VW, na prosazování systému CCS, který je také kompatibilní s technologií V2G.
Podle odborníků z tohoto odvětví, které oslovil web CarScoops, má v současnosti Nissan ve využití technologií V2G náskok, ovšem ostatní automobilky by se svými technologiemi teoreticky měly být schopné dokázat totéž.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.