Nissan Leaf je celosvětově jedním z nejprodávanějších elektromobilů světa, jehož druhá generace nabízí podstatně více možností. Například v Německu se stal Leaf prvním automobilem, u kterého bylo schválené připojení Vehicle-To-Grid. Tedy možnost posílat energii ze svých baterií zpět do sítě.
Nissan Leaf se stal prvním elektromobilem v Německu, kterému bylo schválené tzv. připojení Vehicle-To-Grid. Zjednodušeně řečeno to znamená, že elektromobil může posílat energii ze svých baterií zpět do sítě. To je umožněné díky technologii označované zkratkou V2G (Vehicle-To-Grid), která umožňuje pohyb energie ze sítě do elektromobilu a naopak.
Ve výsledku tak majitelé elektromobilů mohou prodávat energii do sítě. To přijde vhod například v momentech, kdy se náhle zvedne spotřeba. Podle automobilky by služba založená na technologii V2G měla dorazit do Německa během roku 2019. V první fázi se však automobilka zaměří především na korporátní zákazníky, kteří mají flotilu alespoň 60 elektromobilů.
„Pevně věříme v bezemisní budoucnost. Baterie v modelu LEaf mohou sehrát důležitou roli v rozvodu elektrické energie v Německu a udržitelné budoucnosti," uvedl Guillaume Pelletreau, viceprezident evropského zastoupení automobilky, pro web Automotive News Europe.
Nissan podporuje nabíjecí standard CHAdeMO, na jehož vývoji se podílel společně s několika dalšími japonskými automobilkami a který konkuruje Superchargerům Tesla a evropskému systému Combined Charging System (CCS). Na rozdíl od Nissanu sázejí evropské automobilky, jako například BMW či VW, na prosazování systému CCS, který je také kompatibilní s technologií V2G.
Podle odborníků z tohoto odvětví, které oslovil web CarScoops, má v současnosti Nissan ve využití technologií V2G náskok, ovšem ostatní automobilky by se svými technologiemi teoreticky měly být schopné dokázat totéž.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.