Nissan Leaf ukazuje další možnosti využití, v Německu bude posílat proud zpátky do sítě

Nissan Leaf
Nissan Leaf, foto: Nissan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. října 2018 10:15
Sdílej:

Nissan Leaf je celosvětově jedním z nejprodávanějších elektromobilů světa, jehož druhá generace nabízí podstatně více možností. Například v Německu se stal Leaf prvním automobilem, u kterého bylo schválené připojení Vehicle-To-Grid. Tedy možnost posílat energii ze svých baterií zpět do sítě.

Nissan Leaf se stal prvním elektromobilem v Německu, kterému bylo schválené tzv. připojení Vehicle-To-Grid. Zjednodušeně řečeno to znamená, že elektromobil může posílat energii ze svých baterií zpět do sítě. To je umožněné díky technologii označované zkratkou V2G (Vehicle-To-Grid), která umožňuje pohyb energie ze sítě do elektromobilu a naopak.

Ve výsledku tak majitelé elektromobilů mohou prodávat energii do sítě. To přijde vhod například v momentech, kdy se náhle zvedne spotřeba. Podle automobilky by služba založená na technologii V2G měla dorazit do Německa během roku 2019. V první fázi se však automobilka zaměří především na korporátní zákazníky, kteří mají flotilu alespoň 60 elektromobilů.

„Pevně věříme v bezemisní budoucnost. Baterie v modelu LEaf mohou sehrát důležitou roli v rozvodu elektrické energie v Německu a udržitelné budoucnosti," uvedl Guillaume Pelletreau, viceprezident evropského zastoupení automobilky, pro web Automotive News Europe.

Nissan podporuje nabíjecí standard CHAdeMO, na jehož vývoji se podílel společně s několika dalšími japonskými automobilkami a který konkuruje Superchargerům Tesla a evropskému systému Combined Charging System (CCS). Na rozdíl od Nissanu sázejí evropské automobilky, jako například BMW či VW, na prosazování systému CCS, který je také kompatibilní s technologií V2G.

Podle odborníků z tohoto odvětví, které oslovil web CarScoops, má v současnosti Nissan ve využití technologií V2G náskok, ovšem ostatní automobilky by se svými technologiemi teoreticky měly být schopné dokázat totéž. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.